2006-09-13, 22:01
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Pumpitup
Hur får man den där våldsamma köttarkänslan på gymmet? vill också 
|
Jag går också på gränsen.
Tror inte det e möjligt utan någon form av midlife crisis. Tävling e liksom en annan sak...
Men Shadow har nog ett bättre svar.
|
|
|
2006-09-13, 22:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Pumpitup & Chaan: Oj, mkt svårt o svara på, är nog många bidragande faktorer. Jag har alltid med mig en gul postit-lapp på gymet och lägger fram den innan varje moment och stirrar på resultatet från föregående pass... sedan bygger jag upp en nästan explosiv/agressiv energi inom mig och fyller mig själv med beslutsamhet att knäcka de gamla vikterna.
Mental fokus är också en del... kolla Carolina Klüft när hon slår sig själv på låren och kinderna precis innan hon ska göra en prestation. Hon sätter fokus till träningen och med mental fokus på momentet och inte på publiken så presterar hon mkt bättre.
När jag ska köra marklyft så ser jag nog ut som om jag står på en arena och det är WM i marklyft, haha.. jag provar greppet o peppar mig själv, andas på ett visst sätt och sedan kör jag...
Mentala fokusen gör att jag för stunden tappar helt tankarna på fjortisarna en bit bort som snackar skit eller den dåliga musiken i högtalarna på gymet.. fokus blir enbart på muskelkontroll och styrka.
Sen att jag är i 30-årskris är också en bidragande orsak.
Likaså att jag har mina mål, jag vet vilken kropp jag vill ha nu och jag vet vad som krävs för att nå dit.
Sen laddar jag ner lite filmer åt höger o vänster o kikar gärna på lite filmer där folk lyfter tungt innan jag går iväg till gymet, bara sådär en halvtimme innan... ser det som en motivationsboost.
|
|
|
2006-09-13, 22:32
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Ok - det var en helt annan uppladdning jämfört med min.
Typ
ät.
gå till gymmet.
kör det som var tänkt, ofta har jag tänkt ganska höga tankar om vad som ska slängas runt med för vikter i förhållande till vad jag brukar. Går det inte blir jag sur  Fast jag har lagt in lätta veckor också då mina axlar med mera insåg i somras att det inte håller. Då reppar jag av bara h-e på lätta vikter.
|
|
|
2006-09-13, 22:58
|
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Men va fan, vila dina stackars axlar, NU!
|
|
|
2006-09-14, 18:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av shadowfire
Pumpitup & Chaan: Oj, mkt svårt o svara på, är nog många bidragande faktorer. Jag har alltid med mig en gul postit-lapp på gymet och lägger fram den innan varje moment och stirrar på resultatet från föregående pass... sedan bygger jag upp en nästan explosiv/agressiv energi inom mig och fyller mig själv med beslutsamhet att knäcka de gamla vikterna.
Mental fokus är också en del... kolla Carolina Klüft när hon slår sig själv på låren och kinderna precis innan hon ska göra en prestation. Hon sätter fokus till träningen och med mental fokus på momentet och inte på publiken så presterar hon mkt bättre.
När jag ska köra marklyft så ser jag nog ut som om jag står på en arena och det är WM i marklyft, haha.. jag provar greppet o peppar mig själv, andas på ett visst sätt och sedan kör jag...
Mentala fokusen gör att jag för stunden tappar helt tankarna på fjortisarna en bit bort som snackar skit eller den dåliga musiken i högtalarna på gymet.. fokus blir enbart på muskelkontroll och styrka.
Sen att jag är i 30-årskris är också en bidragande orsak.
Likaså att jag har mina mål, jag vet vilken kropp jag vill ha nu och jag vet vad som krävs för att nå dit.
Sen laddar jag ner lite filmer åt höger o vänster o kikar gärna på lite filmer där folk lyfter tungt innan jag går iväg till gymet, bara sådär en halvtimme innan... ser det som en motivationsboost.
|
Mycket intressant! ska försöka bära med mig lite av den känslan, tackar för tipset
|
|
|
2006-09-14, 19:24
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Vilodag.
Försöker vara duktig och ta det lugnt idag.
Ska bli kul o se om jag kommer överträna mina armar eller inte nu i höst för jag kommer köra på rätt så bra för volymökning på dem. Hoppas jag snart kan få till ett sådant där riktigt fint bröstpass med, det var länge sedan jag fick riktig stålpump i tuttarna.
|
|
|
2006-09-14, 20:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Helt rätt att ta vilodag! Du måste ta hand om din kropp! (Även om jag är mäkta imponerad över din mentala vilja och fokus..skulle behöva lite mer av den varan själv ibland)
|
|
|
2006-09-14, 20:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av shadowfire
Vilodag.
Försöker vara duktig och ta det lugnt idag.
Ska bli kul o se om jag kommer överträna mina armar eller inte nu i höst för jag kommer köra på rätt så bra för volymökning på dem. Hoppas jag snart kan få till ett sådant där riktigt fint bröstpass med, det var länge sedan jag fick riktig stålpump i tuttarna. 
|
Bra där! Vilodagar behövs de med!
Hoppas på att överträning kommer lysa med sin frånvaro! En liten stål-pump-lyckospark drar jag till med oxå när jag ändå är på bettet!
BTW:Tack för inflik odyl hos mig oxå!
|
2006-09-14, 21:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Caixa: jag delar gärna med mig om jag kan, jag kanske ramlar ner o gästspelar i lund någon gång.. =) .. kommer med stor sannolikhet ramla in på något gym i malmö/lund framöver iaf.
Naggande Go: tack för lyckosparken! ... allt går om man vill, det handlar bara om olika förutsättningar =)
Nu ska jag faktiskt fula mig och äta GLASS.
Gjorde en inventering i frysen och hittade glass som legat där i någon månad. Jag är typen som aldrig köper godis (inte en enda gång om året) och som aldrig blir sugen på sötsaker, men bjuds det och någon räcker fram t.ex. djungelvrål så äter jag tills jag stupar. Nu var det glass som poppade fram här på kvällskvisten visst!
|
|
|
2006-09-14, 21:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Jag laddar lite grann som du (fast utan post it-lappar  ), läser andras träningsjournaler och kollar i gamla nr av Body innan passet osv, samt att jag vet hur jag vill må och se ut och därför fokuserar på det. Men jag skulle också vilja stänga ute omvärlden så där effektivt! Vill lära mig det.
Gillar din avatar btw  Kommer upp gamla goda minnen som "Invalido" och "Ratarataraa"(som de sjunger när en snygg tjej går förbi).Sån jävla klassiker
|
|
|
2006-09-14, 21:39
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av cam
Gillar din avatar btw  Kommer upp gamla goda minnen som "Invalido" och "Ratarataraa"(som de sjunger när en snygg tjej går förbi).Sån jävla klassiker 
|
hahah, prata inte om det... var på gran canaria i februari ju och vi körde suntrip hela vägen jag o min bäste vän, det var "invaaaliiiidoo", "bra för maaaugeen", "familjen stooooorschen!" och "rataraaaaaaataaaaraaaaaaaa!" konstant!.. sällan garvat så mkt på en resa förut..
|
|
|
2006-09-15, 14:40
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Fullkomligt meningslöst besök hos sjukgymnasten imorse.
Upp i ottan och köra 8 mil till Växjö för att bara uppleva att sjukgymnasten vände o vred på axeln precis som läkaren tidigare gjort. Kostnad: 100:- + bensin tur o retur. Blaaahh... inte fick jag något träningsprogram för rehab heller, det ska jag tydligen få i två omgångar.
Alltså måste jag ta ledigt från jobbet två tillfällen till för att åka mina jävla 16 mil tur o retur för 20 minuters besök hos en sjukgymnast?!
Helt omöjligt, vi går in i en av de största arbetstopparna på jobbet nu (v38-43) så jag kan glömma o ta ledigt för något whatsoever.
Jävla piss att man ska bo i en ökenhåla som inte har sjukvård som folk!
Funderar på att skita i sjukgymnasten helt och prova o träna rotatorcuffarna själv i en månad för o se hur det artar sig. Jag borde kunna lägga in rotationsövningar med låg vikt 3 ggr/veckan nu i början och sedan öka vikterna och gå ner på 2ggr/veckan iaf.
Synpunkter på detta?
|
|
|
2006-09-15, 14:57
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
tänkte precis som du, så blir det när man bor i en landsortshåla.
men visst är det segt.
jag tycker inte du ska försöka ge dig på att hantera det där själv även om du har en arbetstopp. Låt sjukgymnasten göra sitt och få ditt program. Jag kan inte säga att den är duktig men det finns en risk att du sabbar axeln för lång tid framöver annars. Din läkare sa ju också att om du går för länge så kan du få andra men. Försök inte vara så himla duktig.
|
|
2006-09-15, 14:58
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Synpunkter - det är inte säkert att du blir bättre av att bara träna rotatorcuffarna, har du en obalans någon stans där så behöver du ett specifikt program. När jag hade min skada så fick jag t ex bara träna inåtrotation. Låter dock inte som om denna sjukgymnast skulle vara till mycket hjälp, finns det inte någon bra naprapat i anslutning till ökenhålan?
|
|
2006-09-15, 15:07
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Cilia
tänkte precis som du, så blir det när man bor i en landsortshåla.
men visst är det segt.
jag tycker inte du ska försöka ge dig på att hantera det där själv även om du har en arbetstopp. Låt sjukgymnasten göra sitt och få ditt program. Jag kan inte säga att den är duktig men det finns en risk att du sabbar axeln för lång tid framöver annars. Din läkare sa ju också att om du går för länge så kan du få andra men. Försök inte vara så himla duktig.
|
Mjo, det dumma är att jag får inte lämna jobbet de kommande veckorna, enda undantaget är verkligen om jag är döende. Så jag har inte så mkt val under denna period än att försöka göra lite själv iaf.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.
|

|