2007-01-08, 12:41
|
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Det är så kul att komma in här och läsa, det är en fröjd att se målmedvetenheten och beslutsamheten.
|
|
|
2007-01-08, 13:09
|
|
|
Veteran Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Då var det bestämt. Jag kommer härmed att följa din journal.
Oj, vad högtidilig jag lät.
P.S. Snygg bild.
|
|
|
2007-01-08, 19:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Vilodag
Cilia: Tack! Och hoppas det gick bra med sömnen.
izza: Tack och kul att du tittar in! Jag brukar också läsa en del journaler utan att skriva något  Du har en poäng där med att hålla det på en rolig nivå. Jag hoppas själv att jag ska kunna det, mitt mål med att tävlingssatsa är INTE att gå in i väggen.
LadyG: Du anar inte hur roligt det är att höra sådant
Skablistor: Tack! Vad kul att du finner den intressant!
Idag är det vilodag, räckte med att man var tvungen att kliva upp 5.30 och åka till jobbet. Nedräkningen till sommarsemestern har nu börjat...
Kan rapportera FET träningsvärk i triceps idag! Även bröst och axlar är lite ömma.
Jag har haft enorma spänningar i ryggen senaste dagarna, högersidan har nästan krampat. När jag sitter mycket på jobbet märker jag att jag sitter mer på vänstra skinkan och nästan lyfter upp den högra. Idag kom jag att tänka på en episod ur Pinglans journal när hon fick reda på att hon hade en liten funktionell skolios och träffade en snubbe som tillverkade sittdynor som jämnade ut snedheten.
Efter att ha vridit på mig och ändrat ställning i stolen femtioelva ggr idag, fick så Cam på eftermiddagen sin lysande idé - att vika ihop halsduken och lägga under vänstra skinkan. På så sätt tvingade jag ner högerskinkan och jämnade ut ekipaget. Efter en stund kände jag att vänstra sidan av ryggen började ta över lite arbete från den högra. När jag sedan reste mig upp var kroppen i ett helt annat läge. Jag gjorde likadant när jag satt på bussen hem och när jag skulle gå hem från stationen var det som att kroppen ställt om sig helt och hållet. Ryggen jublar och är smärtfri, kan jag upplysa om.
Så Pinglan, den där snubben med sittdynorna var inte så dum!
|
|
|
2007-01-08, 19:29
|
|
|
Squat til you drop!
Reg.datum: Mar 2006
|
Åh, jag vill också kunna köra fria dips!  Starkt!
|
|
|
2007-01-08, 19:46
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Dipsen lär knappast bli ett bekymmer för dig, du är grym redan nu, och tänk då vad ytterligare 11 månaders träning kommer att göra!
Kul att du fick snilleblixten med halsduken under skinkan, måste ha kännts härligt att känna hur det släpper bit för bit.
|
|
|
2007-01-09, 20:11
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 9/1, chins, baksida axlar och hamstrings
Princy: Det är bara att öva ju. Du är ju starka bruden!
Stumpis: Den där kommentaren om dipsen behövde jag  (särskilt det om 11 månader till  )
Min kropp har muppat sig lite idag. Vet inte om det är för att jag manipulerade ryggen igår eller drack ingefärsavkok som sägs ska rena kroppen och vara antiinflammatoriskt osv. Eller båda. I morse mådde jag illa och kallsvettades en stund, sedan har jag haft lite spänningar i nacken och ont i huvudet. Ryggen har motarbetat nya kroppsställningen och spänt sig åt andra hållet. Håhåjaja.
Mot slutet av dagen bestämde jag mig iaf för att köra ett lugnt litet pass i Borlänge.
Liggande CC för baksida axlar
2x10 kg: 12, 9, 8, 7, 7
Chins
5 hela  , 3+1 nästan, 2+1 nästan
Oj vad orken tog slut snabbt...
Chins i assistmaskin
10 kg hjälpvikt: 8, 7½, 7
Sittande lårcurl
25 kg: 13
30 kg: 10, 9, 9, 7
Enbens
15 kg: 8, 6, 6/ben
Enarms omvänd pecdec
15 kg: 10, 8, 8/sida
Sedan var det dags att gå till tåget, klockan gick fort idag.
Fick reda på att gymmet här hemma i Rättvik ska gå ur CMS-kedjan, vilket innebär att jag inte kan gå och träna i Borlänge gratis. Det är lite smått katastrof eftersom det är väldigt bra att kunna gå direkt från jobbet ibland och träna så att man kommer hem lite tidigare. Istället för att häcka på en buss i en timme, sedan träna i Rättvik och komma hem apsent.
Om de dessutom ställer in min 17-buss i sommar liksom förra sommaren, så är det ännu mer katastrof. Då får jag häcka i Borlänge till 18.20 och göra absolut ingenting, komma hem 19.15, därefter träna och komma hem sjukt sent.
Min vardag är redan pressad som det är. Och jag kan ju inte direkt dra ned på träningen just detta år om man säger så. Känner mig lite ledsen nu, men det måste väl lösas på något sätt
|
|
|
2007-01-09, 20:17
|
|
|
Squat til you drop!
|
Bra chins!
Tog det lång tid innan du kunde göra fria chins när du började träna?
|
|
|
2007-01-09, 20:29
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Baksida axlar är så grymt tungt. Blir arg för att jag inte kan köra tyngre.
hhmmm jobbigt det där med gymmet.
Ett alternativ är ju att köpa dubbla kort. Är det dyrt där uppe?
sömnen gick bra i natt. Det var inge bra för idag var jag trött *L*
|
|
2007-01-09, 20:43
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Inte mycket att hurra över?!
Du gör ju sjukt många dips och chins!
Själv hänger jag och sprattlar som en valross om jag försöker mig på fria chins.
Kämpa på med träningen, det ser grymt bra ut hittills!
|
|
|
2007-01-09, 21:37
|
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Det måste väl lösa sig med träningen och bussarna? Finns det ingen annan möjlighet? Jag gissar att du redan funderat på alla alternativt, så jag kan bara hålla tummarna för att det löser sig på bästa sätt.
Träningen verkar ju gå frammåt, även om kroppen bråkade lite. Jag tror det var ingefärans fel jag
|
|
|
2007-01-09, 21:55
|
|
|
Registered User
|
Princy och eleni: Tack, det betyder mycket en dag som denna när man är låg!  Kände mig dessutom klen och omuskulös på gymmet, hur negativ som helst
Princy, när jag började köra chins så hade jag tränat ett tag och klarade väl en halv första gången. Men är man envis och kämpar på så går det rätt fort, jag minns inte hur lång tid det tog att klara en hel men inte särskilt lång tid iaf!
Cilia och LadyG: Jag har tänkt på alla möjliga alternativ för gymmet. Först och främst ska jag kolla med dem här i Rättvik imotgon, tycker det är konstigt att de inte sagt något utan jag fick veta det i Borlänge. Dubbla kort känns dyrt, särskilt som de i Borlänge kör autogiro-och-binda-upp-sig-ett-år-köret. Men jag kan snacka med dem om min situation, det ska väl inte vara så omöjligt med någon slags deal. Jag ska ju tävla för f-n
Tack allihop för stödet iaf, det känns bra när man haft en dålig dag. Den dåliga dagen kryddades dessutom med att vi har en elräkning på 3500 kommande månadsskifte, samt att svärmor ligger på sjukan för influensa (hon har högy blodtryck och svagt hjärta).
Jaja, i morgon är det en ny dag
|
|
|
2007-01-10, 01:22
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Hoppas det löser med gymfrågan, typ att det dimper ned ett gym på din bakgård en vacker dag.
Träningen verkar vara
|
|
|
2007-01-10, 07:57
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Hoppas svärmor blir bra snart.
Jobbigt med hjärtat, det är ju lite vitalt för hälsan minst sagt
|
|
2007-01-10, 10:39
|
|
|
Squat til you drop!
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Princy, när jag började köra chins så hade jag tränat ett tag och klarade väl en halv första gången. Men är man envis och kämpar på så går det rätt fort, jag minns inte hur lång tid det tog att klara en hel men inte särskilt lång tid iaf!
|
Okej, än så länge har jag också bara klarat halva, men snart ska det gå!
Den dagen jag klarar en hel ska jag fira.
|
|
|
2007-01-10, 13:44
|
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Princy
Den dagen jag klarar en hel ska jag fira. 
|
+1
Hoppas att saker löser sig cam!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.
|

|