2006-10-26, 10:55
|
|
( . )( . )
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av jim
Är alla monster lika svåra oavsett karaktärens level i Oblivion?  Låter som en sjukt korkad idé.
|
Tycker det låter mer verkligt.. varför ska en näbbmus bli farligare bara för att du köper ett maskingevär?
|
|
|
2006-10-26, 11:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av aitamaa
Tycker det låter mer verkligt.. varför ska en näbbmus bli farligare bara för att du köper ett maskingevär?
|
Va? Om du ska slåss mot en arg hund med ett svärd och det är första gången du håller i svärdet eller om du har tränat strid med svärd i 25 år tycker du inte hunden borde vara lättare att besegra i den andra varianten?
|
|
|
2006-10-26, 11:33
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Jag fattar inte riktigt kritiken mot Oblivion angående monstrens levling. När jag började spela det så krävde t.ex en varg ett antal hugg med svärdet innan den dog, nu räcker det oftast med ett hugg. Det kanske mer beror på att man har hittat kraftfullare vapen iofs? Jag tycker inte att monstrens styrka är något stort minus iaf, finns mycket annat i Oblivion som är mycket sämre.
|
|
|
2006-10-26, 11:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Mina 2 "buggar" skulle vara detta, en gång råkade jag klicka på en säng o karaktären vägrade röra sig dit. Så fick ladda om spelet, o nu senast då jag klickade på "Split" där en gris snurrade. O han vägrade sluta göra det, kanske finns något att trycka på för att gå ur action.
Sedan om man slåss mot flera ska det ju gå att "låsa" på en motståndare om man klickar på R men det syns dock inte att man gör det. OM det nu ens funkar, men verkar som det funkar dock.
Men autorun har jag ej fått att funka vilket skulle vara skönt ibland att kunna göra, då det ibland blir en del springande. Så jag kör med forward på mittenmusknappen nu o run fast med mouse 4.
Pro Evolution 6 finns ute på PS 2 o PC redan ;> Vet ej ang xbox dock..
Questen i Gothic 3 gillar jag extremt mycket bättre, Oblivion kändes det för lätt på något sätt då man fick ställe man skulle kuta till alltid via kompassen. Level på monster var snark med..
I Gothic så är väl det typ grå,gul(?), orange,red vad jag märkt hittils på monster iaf.
O i den ordningen, kanske glömt något dock.. :>
Senast redigerad av Tigerkotten den 2006-10-26 klockan 11:52.
|
|
|
2006-10-26, 11:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Jag fattar inte riktigt kritiken mot Oblivion angående monstrens levling. När jag började spela det så krävde t.ex en varg ett antal hugg med svärdet innan den dog, nu räcker det oftast med ett hugg. Det kanske mer beror på att man har hittat kraftfullare vapen iofs? Jag tycker inte att monstrens styrka är något stort minus iaf, finns mycket annat i Oblivion som är mycket sämre.
|
Ja så ska det ju vara, det är normalt, men som jag förstod det så levlar monsterna med dig så ett monster är ungefär lika svårt att döda oavsett din level.
|
|
|
2006-10-26, 11:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja så ska det ju vara, det är normalt, men som jag förstod det så levlar monsterna med dig så ett monster är ungefär lika svårt att döda oavsett din level.
|
De gör det.
|
|
|
2006-10-26, 12:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
De gör det.
|
Bra då är jag inte helt förvirrad, det är iaf i mitt tycke helt ologiskt. Men det har jag nog redan sagt så nu ska jag hålla käften
|
|
|
2006-10-26, 12:03
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
På högsta inställningar och en dator som klarar det ger jag Gothic 3 lika högt betyg i grafik.
Uppdragen är betydligt bättre utformade i Gothic 3. Jag uppskattar dom mer i alla fall.
Systemet med levling och fiendernas nivåer är mycket bättre i Gothic 3. Utan tvivel. Hata när monstren levlar upp bara för att man själv gör det, så en liten grävling är lika mäktig när man själv är level 30 som level 2.
Kartan och översikten var man är och håller på med är bättre i Oblivion.
Framförallt tycker jag det är så mycket mer genuin mysig fantasykänsla i Gothic-universat. Mer omväxling, mer... jag vet inte vad jag skall kalla det, en känsla av att "här vill jag vara", ungefär som när man läste Tolkien för första gången i lågstadiet.
|
Jag har mer än högsta inställningar på gothic 3, då jag har tweakat ini filen enligt några guider, längre draw distance, mer högupplösta texturer m.m. Och jag tycker knappast att grafiken kan mäta sig med oblivions trots det, varken på nära håll eller långt håll, speciellt inte om man fixar snyggare texturer i Oblivion också. Människornas ansikten i oblivion är också överlägsna jämfört med gothic.
Med uppdragen menade jag mer att man inte får någon info om vad man ska göra ibland, man har ju bara konversationen som uppdragslogg, och ofta är det bara två rader eller nåt. Men annars är det inget större fel på uppdragen i sig, även om jag inte tycker att de är så speciella - hämta tio vargskinn, ge mig 2 flaskor vin, döda en ren (fast då skulle man egentligen döda en hel flock med renar verkade det som efter några timmars klurande), rensa en grotta på monster m.m.
Jag håller med om att autolevlingen och allt det sög i oblivion, men det kan man ju fixa med ett par mods på 10 minuter nu, man kan också fixa kartan, gränssnittet och allting väldigt lätt med några moddar i oblivion.
Sedan är oblivion lite mer öppet än gothic, man kan interagera med nästan alla föremål till skillnad från gothic.
Men Gothic 3 är fortfarande bra tycker jag, och smaken är ju som baken
|
|
|
2006-10-26, 12:51
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Ska installera Gothic 2 nu till helgen och spela sönder mig innan jag går på Gothic 3, hade jag tänkt. Hur många speltimmar väntar jag mig, uppskattningsvis? Är det som vanliga RPG så är det närmare 50 timmar...?
|
|
2006-10-26, 13:09
|
|
( . )( . )
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Va? Om du ska slåss mot en arg hund med ett svärd och det är första gången du håller i svärdet eller om du har tränat strid med svärd i 25 år tycker du inte hunden borde vara lättare att besegra i den andra varianten?
|
Jag måste ha läst fel. Jag menar att som du skriver ska det vara.. vet inte hur jag fick det till att du menade tvärtom.
|
|
|
2006-10-26, 13:34
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Ska installera Gothic 2 nu till helgen och spela sönder mig innan jag går på Gothic 3, hade jag tänkt. Hur många speltimmar väntar jag mig, uppskattningsvis? Är det som vanliga RPG så är det närmare 50 timmar...?
|
Ungefär så kanske. Beror mycket på om du bara satsar på huvuduppdraget eller om du vill utforska varje liten grotta och utföra varje sidouppdrag.
|
|
|
2006-10-26, 13:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Pro Evolution 6 finns ute på PS 2 o PC redan ;> Vet ej ang xbox dock.. 
|
På nätet ja, men Pes 6 är ett spel man köper!
|
|
|
2006-10-26, 15:11
|
|
Registered User
|
Men för i helvete de dära Ogres under Dun Cane eller vad stället heter, de slår fort som attan. Dör konstant, är level 10 atm men har 20poäng tillgodo. Är sugen på fixa thief så jag kan ta svårare chests. Fast hunting kan ju vara najs o fixa med om man ska kirra andra saker inom Strenght. Tycker Parry / Block systemet är lite underligt.
Finns en del "buggar" i spelet har jag märkt när man slåss, går att göra ibland så datorn ej kommer tillräckligt nära.
Typ göra så ett par tunnor är mellan er så är datorn knäpp o inte går runt de typ  Inte alltid men ibland..
|
|
|
2006-10-26, 15:30
|
|
Registered User
|
Kan man se level på mobsen på något sätt? Nu dog jag skitfort av en spindel. Förstår ej hur det där med färgerna funkar riktigt, jag antar det var som jag skrev tidigare
Grå,Gul(om det nu fanns),Orange,Röd o sedan om Lila nu finns. Men som några vargar som var orange dog 90% av bågen, medans dessa förbenade orges tappade ca 10% .
|
|
|
2006-10-26, 15:58
|
|
Registered User
|
Ogres e döda 400xp o en drake fix smaka crossbow me (500xp)
Roligt detta av vapnet Ogres droppa.
Morning Star. Sedan står det, this is no Morning Star but explain that to an Ogre
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:15.
|

|