Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur skulle du rösta om det var val idag?
Socialdemokraterna 36 11.80%
Moderaterna 135 44.26%
Vänsterpartiet 12 3.93%
Miljöpartiet 18 5.90%
Centerpartiet 8 2.62%
Folkpartiet 34 11.15%
Kristdemokraterna 5 1.64%
Feministiskt initiativ 13 4.26%
Annat parti 33 10.82%
Blankt 25 8.20%
Jag skulle inte rösta alls 20 6.56%
Flervalsomröstning. Antal röster: 305. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-25, 16:44   #76
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
hmmm, skulle nog bli något av borgarna.. varför? jo, för att jag vill ha en NY regering.. inte samma gammla mossiga gubbar och gnällkärringar som vi haft så jävla länge nu..

det är påtok för många väljare där ute i landet som röstar på "sitt parti" för "det har vi alltid gjort i den här familjen"

EDIT: och ja just ja, det är mycket viktigt för mig att MP inte ska sitta i regeringen.. ett parti som i princip vill ha bort alla bilar är något som då iaf påverkar mig och min ekonomi hårt

Senast redigerad av Fartman den 2005-05-25 klockan 16:47.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 16:56   #77
kal_erixon
Registered User

kal_erixons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
hmmm, skulle nog bli något av borgarna.. varför? jo, för att jag vill ha en NY regering.. inte samma gammla mossiga gubbar och gnällkärringar som vi haft så jävla länge nu..

det är påtok för många väljare där ute i landet som röstar på "sitt parti" för "det har vi alltid gjort i den här familjen"

EDIT: och ja just ja, det är mycket viktigt för mig att MP inte ska sitta i regeringen.. ett parti som i princip vill ha bort alla bilar är något som då iaf påverkar mig och min ekonomi hårt
nu vet inte jag vart du bor, hur din ekonomiska situation är men hört talas om etanol?
du kanske inte har råd med det men de flesta som köper nya bilar lika ofta som jag byter kalsonger ( ) kan lika gärna satsa på en miljövänligare bil.

´jag tycker att de finns relativt lite bilar med miljövänligare bränslen och biltillverkare verkar inte göra något åt de, så tydligen är de inte för dyrt än??
kal_erixon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 16:59   #78
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag skall rösta första gången och det blir utan tvekan Moderaterna!
Det ska löna sig att arbeta!
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:00   #79
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
ett annat parti
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:01   #80
palme
Välhängd medlem

palmes avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag skall rösta första gången och det blir utan tvekan Moderaterna!
Det ska löna sig att arbeta!
Ett högavlönat arbete ja. Vanliga knegare får det lika illa iaf oavsett parti.

Nån som vet ifall nåt parti vill sänka bidragen eller slopa de helt?

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:01   #81
rQx
Ignorerad

rQxs avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Du är medveten om att M vill sänka ersättningen för alla som är i din ålder utan jobb?
Nej det var jag inte. Får väl läsa på lite tills 2006
rQx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:15   #82
Big_Vik
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Själv valde jag något tveksamt folkpartiet. Helt uppenbart att något behöver göras och att vår bulkade statsminister inte är rätt man för den saken. Tråkigt bara att folkpartiet ska vara allierade med Moderaterna, så pass blått vill jag då inte ha det då Moderaterna verkar vilja föra en politik som apar efter det förlovade landet, nästan så att Reine och c.o. verkar gilla de samhällsklyforna som skapats där? (Ok, kanske något felaktigt att dra paraleller till USA, men vad annat vill moderaterna göra som är så hiiiimla bra?)

Det viktigaste i dagsläget borde väl vara att få ner de helt absurda kostnaderna för sjukersättning som är om inte de dyraste utgifterna för samhället i alla fall den i särklass mest onödiga. Det parti som kan presentera en lösning på detta problem och såklart få det lönsamt för entrepenörer att driva företag i Sverige igen, får min röst, när jag får rösta (näst nästa val)
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:17   #83
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Reg.datum: Nov 2001
Som vanligt, på det ÄKTA arbetarpartiet MODERATERNA!!!
Gammal 2005-05-25, 17:19   #84
Krokodil
WTF?

Krokodils avatar

Jäklar vad många som valt "Annat parti"!

Edit: Ni som ska rösta på något lokalt intresseparti eller liknande kan väl skriva vilket och varför.

Hoa-Hoa Dahlgren.
Krokodil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:20   #85
kal_erixon
Registered User

kal_erixons avatar

undra egentligen hur pass effektivt tex vårat vårdsystem är, det är nog mycket pengar som kommer bort i massa pappersarbete och annat krångligt tjafs. varför effektiviseras de inte där? det ska bli effektivare men bara på arbetarnivå. alla ska spara utom dom med pengar. alla jävla fittpolitiker med en årslön i månaden skulle ta sitt ansvar och sänka dom. gör dom inte får man väll hoppas att de finns någon galning som vill göra alla en tjänst.
kal_erixon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:31   #86
Big_Vik
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Kalle: (m)ord och inga visor det där. Att läkarvården suger *fult ord*, som jag vet av egna erfarenheter (en sak är säker: förmågan att skriva åt antibiotika istället för att ta reda på orsaker är något som funkar synnerligen bra ) är kanske en del i sjukskrivningarna, även att folk fuskar osv. Största andelen torde ändå vara p.g.a. vårt ohälsosamma lerverne. Hur många % led av akut fetma nu igen, och hur många av någon form av övervikt? Vi är ett sjukt land i ordets rätta bemärkelse.
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:47   #87
Zafer
Registered User

Zafers avatar

Reg.datum: Oct 2004
Moderaterna.
Zafer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:58   #88
elBjurro
Stolpe..

elBjurros avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kal_erixon
nu vet inte jag vart du bor, hur din ekonomiska situation är men hört talas om etanol?
du kanske inte har råd med det men de flesta som köper nya bilar lika ofta som jag byter kalsonger ( ) kan lika gärna satsa på en miljövänligare bil.

´jag tycker att de finns relativt lite bilar med miljövänligare bränslen och biltillverkare verkar inte göra något åt de, så tydligen är de inte för dyrt än??
Om man nu ska åka omkring i en miljövänlig bil, så är det en klar fördel om etanol t.ex finns att tillgå, inte sant?
I Norrlands inland, där många människor inte har nåt annat val att komma till jobbet än med bilen, är etanol ett rätt så sällsynt drivmedel.
Kom inte å skrik CYKEL.. Det kuperade landskapet i t.ex Ådalen, är inget som tanter i 55års åldern vill cykla 1½mil enkel resa igenom.
Skogsarbetare med +5mil enkel resa varje dag kl4 på morgonen, är inte heller några gladlynta cyklister direkt.
Sen funkar inte hoj så bra på isbanorna under vintern. Spark är ju snabbt å bra..
KOMMUNALT!! Ja gärna, om man lyckas hinna i tid till jobbet en dag om året med den enda bussen som går på morgonen.
Å kanske, bara kanske, hinner man jobba till klockan 16 iaf 1dag i veckan omm man vill hinna med den enda bussen hem på kvällen, som av nån anledning passerar utanför jobbet 16:02.

Men för all del, höj gärna priserna för bilistjävlarna, det har de ju inget ont av.

Det är lätt att som många av våra goda politiker, sitta i en större stad med fungerande kommunaltrafik, alldeles platt å fint landskap med fina cykel å gångvägar, och där bestämma att: Nu jävlar får vi svenskar ta oss i kragen å åka lite mer buss å cykel till jobbet!
För att sedan slinka ner till lobbyn på konferenshotellet mitt i Sthlm å ta en taxi(skattebetalarjävlarna får betala, hirr hirr hirr) hem till övernattningsvåningen på Östermalm.

But in lala-land it worked?

Putell på er Grevfar å Baroner.. putell..

//Less Arbetare.
Gammal 2005-05-25, 18:00   #89
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
På sossarna antagligen. Mest för att se till att moderaterna inte ska få makten. Annars vetefan... S, mp eller fp kanske. Gillar inte något parti helt och hållet, jag kollar ofta på opinionsundersökningar innan valet för att få den balans jag vill ha mellan partierna.
Gammal 2005-05-25, 18:03   #90
Zafer
Registered User

Zafers avatar

Reg.datum: Oct 2004
Tycker personligen att det är sjukt att en person som arbetar 85 timmar i veckan och är höginkomsttagare ska behöva betala 50%+ skatt
Zafer är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.