Citat:
Ursprungligen postat av kal_erixon
nu vet inte jag vart du bor, hur din ekonomiska situation är men hört talas om etanol?
du kanske inte har råd med det men de flesta som köper nya bilar lika ofta som jag byter kalsonger (  ) kan lika gärna satsa på en miljövänligare bil.
´jag tycker att de finns relativt lite bilar med miljövänligare bränslen och biltillverkare verkar inte göra något åt de, så tydligen är de inte för dyrt än??
|
Om man nu ska åka omkring i en miljövänlig bil, så är det en klar fördel om etanol t.ex finns att tillgå, inte sant?
I Norrlands inland, där många människor inte har nåt annat val att komma till jobbet än med bilen, är etanol ett rätt så sällsynt drivmedel.
Kom inte å skrik CYKEL.. Det kuperade landskapet i t.ex Ådalen, är inget som tanter i 55års åldern vill cykla 1½mil enkel resa igenom.
Skogsarbetare med +5mil enkel resa varje dag kl4 på morgonen, är inte heller några gladlynta cyklister direkt.
Sen funkar inte hoj så bra på isbanorna under vintern. Spark är ju snabbt å bra..
KOMMUNALT!! Ja gärna, om man lyckas hinna i tid till jobbet en dag om året med den enda bussen som går på morgonen.
Å kanske, bara kanske, hinner man jobba till klockan 16 iaf 1dag i veckan omm man vill hinna med den enda bussen hem på kvällen, som av nån anledning passerar utanför jobbet 16:02.
Men för all del, höj gärna priserna för bilistjävlarna, det har de ju inget ont av.
Det är lätt att som många av våra goda politiker, sitta i en större stad med fungerande kommunaltrafik, alldeles platt å fint landskap med fina cykel å gångvägar, och där bestämma att: Nu jävlar får vi svenskar ta oss i kragen å åka lite mer buss å cykel till jobbet!
För att sedan slinka ner till lobbyn på konferenshotellet mitt i Sthlm å ta en taxi(skattebetalarjävlarna får betala, hirr hirr hirr) hem till övernattningsvåningen på Östermalm.
But in lala-land it worked?
Putell på er Grevfar å Baroner.. putell..
//Less Arbetare.