Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Har du vaccinerat dig mot SARS-CoV-2? (Covid19, Corona)
Ja, båda doserna 106 36.55%
Ja, dos 1, kommer ta dos 2 60 20.69%
Ja, dos 1, kommer ej ta dos 2 3 1.03%
Nej, men kommer vaccinera mig när det blir min tur 31 10.69%
Nej, kommer inte vaccinera mig 81 27.93%
Albatruuse! 9 3.10%
Antal röster: 290. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-24, 21:12   #76
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen Visa inlägg
agitator?
fhm?
Gammal 2021-06-24, 21:17   #77
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Vad är fel i den texten jag citerade?
Nej inget större fel i det du skrev.

Syftar mer på helheten hur FHM samt med Tegnell i spetsen inte gjort det som är vettigast för svenska folket. De har tagit beslut baserade på ekomiska konsekvenser.

Sedan förra omgången med svininfluesan så tecknade staten avtal med experiment vaccin där tillverkarna frånskrev sig ansvar samt staten själva skiter i de drabbade indirekt i efterhand.
Har inte grävt något i nuvarande upplägg men skulle vara intressant att gräva lite och se om tillverkarna frånskrivit sig allt ansvar denna gång också.
Någon som hört om FHM blivit pressad i denna fråga med tanke på swine flu?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-24, 21:18   #78
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Nej inget större fel i det du skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-24, 21:45   #79
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Hur har ni gjort med träningen efter vaccinering? Jag tar första sprutan på måndag. Bör man ligga lågt "bara för att" eller köra efter dagsform?
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-24, 21:46   #80
Wain

Wains avatar

Citat:
Har inte grävt något i nuvarande upplägg men skulle vara intressant att gräva lite och se om tillverkarna frånskrivit sig allt ansvar denna gång också.
Ärväl fullt öppen information att tillverkarna inte har något som helst ansvar för eventuella sidoeffekter?
Gammal 2021-06-25, 00:39   #81
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Hur har ni gjort med träningen efter vaccinering? Jag tar första sprutan på måndag. Bör man ligga lågt "bara för att" eller köra efter dagsform?
Det rekommenderas att man vilar efter vaccinering. Och rent logiskt är det nog bra att vila för att minska risker för biverkningar någon dag. Eftersom om spike proteinet sprids, sker det i blodomloppet. Ser dåligt ut med officiella rekommendationer, men jag tycker det är en no-brainer.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 05:53   #82
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Ärväl fullt öppen information att tillverkarna inte har något som helst ansvar för eventuella sidoeffekter?
Så kanske det är. Inget jag själv grävt i. Men det stör mig hur svenska staten accepterade detta vid svininfluensan och sedermera skitit att ta hand om de som råkat illa ut. Bedrövligt rent ut sagt.

Men om det är sådan öppen information redan så ska jag slänga ett öga på vaccinen ifråga när jag har tid. Vet vi vad Tegnell och staten tar för ansvar denna gång officiellt? Samma som vid svininfluensan?
Citat:
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 07:58   #83
Wain

Wains avatar

Citat:
Men om det är sådan öppen information redan så ska jag slänga ett öga på vaccinen ifråga när jag har tid. Vet vi vad Tegnell och staten tar för ansvar denna gång officiellt? Samma som vid svininfluensan?
Jupp, samma som svininfluensan tror jag.

https://www.regeringen.se/pressmedde...-mot-covid-19/
Gammal 2021-06-25, 08:07   #84
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag såg det som ett mekaniskt problem. Dumt att träna samma dag eftersom nålen har varit inne och grävt i muskeln. Men eftersom jag inte fick smärta första gången så träna jag dagen efteråt. Andra dosen kändes
mer och gjorde all axelträning obehaglig. Feber är förväntad reaktion så hypertermi orsakad av träning spelar nog ingen roll.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 08:47   #86
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Ja. Är inte det en förväntad reaktion. Vi tillverkar själva spike-proteinet så länge m-RNA finns kvar och immunförsvaret städar rent och bildar parallellt antikroppar mot proteinet.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 11:57   #87
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Ja. Är inte det en förväntad reaktion. Vi tillverkar själva spike-proteinet så länge m-RNA finns kvar och immunförsvaret städar rent och bildar parallellt antikroppar mot proteinet.
Nej det är inte en förväntad reaktion.

Ett traditionelt vaccin injecerar den mängd protein(vektor eller protein) som beräknas krävas för att immunförsvaret ska producera antikroppar.

Med mRNA har du en "genterapi variant" där kroppen själv producerar proteinet. Det ska inte sprida sig, men det ser ut att göra det i blodomloppet. Man försökte få mRNA att stanna i injektionsområdet med markörer, men det ser inte ut att fungera. Om det handlar om dosen, eller något annat vet vi inte.

Rekommendationerna har inte reflekterats av de problem som vi ser. Och långvariga effekter vet vi inte heller. Rekommendationen vore logiskt att ta det lugnt ett tag efter injektionen så att man inte sprider det mer. Ett systemfel att inte uppdatera rekommendationer.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 13:31   #88
Uncle Joe
Registered User

Uncle Joes avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Nej det är inte en förväntad reaktion.

Ett traditionelt vaccin injecerar den mängd protein(vektor eller protein) som beräknas krävas för att immunförsvaret ska producera antikroppar.

Med mRNA har du en "genterapi variant" där kroppen själv producerar proteinet. Det ska inte sprida sig, men det ser ut att göra det i blodomloppet. Man försökte få mRNA att stanna i injektionsområdet med markörer, men det ser inte ut att fungera. Om det handlar om dosen, eller något annat vet vi inte.

Rekommendationerna har inte reflekterats av de problem som vi ser. Och långvariga effekter vet vi inte heller. Rekommendationen vore logiskt att ta det lugnt ett tag efter injektionen så att man inte sprider det mer. Ett systemfel att inte uppdatera rekommendationer.

Hur många antikroppar tillverkas av mRNA-metoden? Absolut inga enorma mängder som covid-19 infektionen resulterar i.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 14:52   #89
Prost
Registered User

Prosts avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Jo, alla förväntar sig nog att får hjärtmuskelinflammationer och blodproppar när de vaccinerar sig. Läste du bara första meningen? Är de möjliga bieffekterna inget att fundera över alls?

Jag har inget emot dem som anser vaccinet vara värt det men jag tycker att ditt svar var lite märkligt? :-)
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-25, 14:58   #90
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Hur många antikroppar tillverkas av mRNA-metoden? Absolut inga enorma mängder som covid-19 infektionen resulterar i.
Det verkar även variera väldigt hur mycket antikroppar man får av covid-19 också. Vissa har antikroppar länge, vissa får det knappt alls. Är det samma variation med vaccin?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:19.