Visa resultat för omröstning: När åker plagget i tvätten?
|
Direkt, använder bara t-shirt en gång!
|

|
79 |
46.47% |
2-3 gånger
|

|
62 |
36.47% |
3-6 gånger
|

|
18 |
10.59% |
Över en vecka
|

|
9 |
5.29% |
Aldrig/Jag tränar naken/Alabatross/Lidl/Hårdrockare
|

|
2 |
1.18% |
2015-04-14, 20:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoonchest
Det värsta är ändå t-shirts i funktionsmaterial. Nytvättad och ren kan den ändå lukta död 15 minuter in i passet.
|
Ja, det är nåt med silverjoner (som tydligen finns i detta material för att hindra bakterietillväxt eller nåt) som får det att stinka apa ifall man inte följer tvättanvisningarna till punkt och pricka. Låter man tröjan ligga en dag för länge i tvättkorgen innan man tvättar så är det kört för alltid för den tröjan. Lite överdrivet, men nåt åt det hållet i alla fall. Det är i alla fall vad jag hört.
|
|
|
2015-04-14, 20:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoonchest
Det värsta är ändå t-shirts i funktionsmaterial. Nytvättad och ren kan den ändå lukta död 15 minuter in i passet.
|
Det är för att man inte torkar dem tillräckligt tror jag.
|
|
|
2015-04-14, 20:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Varför tvätta oftare än nödvändigt?
Jag brukar använda mina t-shirtar två gånger. Jag är öppen för ett propbet med någon som tror att jag luktar illa.
|
Du behöver inte tvätta oftare? Tvätthögen blir bara större, om du inte har väldigt få tröjor vill säga.
|
2015-04-14, 20:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Det är för att man inte torkar dem tillräckligt tror jag.
|
eller att man haft den i 3 år
funktionstyg ska väl aldrig tvättas med sköljmedel har jag för mig.
Men som du säger, hängtorkar man kläder och det tar tid så blir kläder sunkiga. Speciellt i källare på sommaren med hög luftfuktighet.
|
2015-04-14, 20:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
köpa lite nya t-tröjor för 2000:- om året verkar vara vansinne...ha mobilräkningar för 500:- i månaden är bara smart..alla prioterar vi annorlunda. Dock ska man inte tulla på hygienen.
|
2015-04-14, 20:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto
Hoppas du inte har barn och kan lära denna smörja vidare. Mani av alla sorter är dåligt.
|
Duschning dagligen är ett tvångsbeteende? Wat.
Att man skulle behöva köpa nytt verkar dock vara lite löjligt, inte fan sätter sig lukten permanent? Träningskläder byter jag dock ut ofta ändå, bara blir så.
Senast redigerad av cero den 2015-04-14 klockan 21:00.
|
|
|
2015-04-14, 21:05
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994
eller att man haft den i 3 år
funktionstyg ska väl aldrig tvättas med sköljmedel har jag för mig.
Men som du säger, hängtorkar man kläder och det tar tid så blir kläder sunkiga. Speciellt i källare på sommaren med hög luftfuktighet.
|
Japp, jag provade att köra funktionströja i torksåp på 60 grader i en timme. Blev som natt och dag mot en funktionströja jag torkade över en stol i lägenheten.
|
|
|
2015-04-14, 21:10
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
1 gång i regel. Två gånger kan hända några gånger om året men då är det nödfall. Jag svettas som en gris när jag tränar och svettades nästan mer när jag var ung och hade grym kondis så det verkar inte ha med det att göra.
Angående att byta ut alla tröjor en gång i halvåret tycker jag att det är dårskap eftersom det inte bör vara nödvändigt och således är ett onödigt slöseri med resurser. Till och med mina billiga skittröjor håller oftast över ett år.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2015-04-14, 21:19
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Beror helt på vad man gör och hur man är. Barn behöver verkligen inte duscha varje dag. Jag vill pga. mitt jobb. Att känna att man alltid måste duscha trots man inte har behov av det? Låter ganska tvångsmässigt, kanske klassas mer som rutin eftersom det är ganska normalt i dagens samhälle.
Tvätta kläder varje dag är bara ett otroligt slöseri på resurser.
|
|
|
2015-04-14, 21:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto
Beror helt på vad man gör och hur man är. Barn behöver verkligen inte duscha varje dag. Jag vill pga. mitt jobb. Att känna att man alltid måste duscha trots man inte har behov av det? Låter ganska tvångsmässigt, kanske klassas mer som rutin eftersom det är ganska normalt i dagens samhälle.
Tvätta kläder varje dag är bara ett otroligt slöseri på resurser.
|
Vem har sagt att man ska göra det? Att slänga något i tvätthögen och att faktiskt tvätta är inte samma sak.
|
2015-04-14, 21:33
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl
Du behöver inte tvätta oftare? Tvätthögen blir bara större, om du inte har väldigt få tröjor vill säga.
|
Jo? Som det ser ut idag så kör jag fyra maskiner vid varje tvättillfälle. Finns inte tid att köra fler.
|
|
|
2015-04-14, 21:39
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Hänger upp t-shirten på tork och sen åker den ner i tvättkorgen. Skulle aldrig få för mig att använda en otvättad t-shirt. Mina korta tights har jag över ett par kalsonger så de får nöja sig med tvätt en gång i veckan. Tightsen alltså.
Om ni är luktfria kunde jag inte bry mig mindre hur sällan ni tvättar era t-shirtar, men går ni runt på gymmet och luktar ber jag er vänligen men bestämt att begå harakiri.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2015-04-14 klockan 21:40.
|
|
|
2015-04-14, 21:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
En gång var tredje vecka cirkus.
|
|
|
2015-04-14, 21:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
En gång var tredje vecka cirkus.
|
Vilken slacker du är.
ba-dum-tsh
|
|
|
2015-04-14, 22:18
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Om ni är luktfria kunde jag inte bry mig mindre hur sällan ni tvättar era t-shirtar, men går ni runt på gymmet och luktar ber jag er vänligen men bestämt att begå harakiri.
|
Skulle gärna vilja veta nått smidigt sätt för att ta reda på om man luktar eller inte.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.
|

|