2013-10-15, 07:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Uppercut
Nej för att eftersom det inte har hänt dig eller dina polare så händer det aldrig. Starkt resonemang hörredu.
|
Eller så står man i klacken å hejar på laget, sen efter slutsignalen går man lugnt hem utan att börja skrika, provocera motståndarlagets supportrar.
|
|
|
2013-10-15, 07:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Jag gillar polisen, har aldrig stött på en otrevlig polis utan alltid fått bra bemötande.
Dock skulle jag inte vilja jobba som polis pga alla dryga människor som har farakt mot polisen och deras arbete.
|
|
|
2013-10-15, 09:41
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Annars kan det ju vara rätt så bra att inte beblanda sig med aggressiva supportrar. Om man inte vill ha ett batongslag då, förstås.
|
+1
Ger man sig in i leken får man leken tåla.
|
|
|
2013-10-15, 11:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Annars kan det ju vara rätt så bra att inte beblanda sig med aggressiva supportrar. Om man inte vill ha ett batongslag då, förstås.
|
Att stå i klacken då eller? Eller att gå till tunnelbanan och behöva kasta sig åt sidan för att inte bli rammad av en polisbuss eller häst?
|
2013-10-15, 11:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av thenut
Jag tror han undrar varför din anekdot skulle vara värd mer än din?
|
Det är den inte. Min poäng är att man inte behöver ha personlig erfarenhet av ett fenomen för att det ska existera. Ganska självklart eller?
|
2013-10-15, 11:51
|
|
|
Registered User
|
Det jag menar är inte att polisen inte ska försöka motverka "buset" men man måste ta hänsyn till dom oskyldiga människor som befinner sig i samma folkmassa som man gör när man är ihopbuntad i en klack eller när alla är på väg hem samtidigt. När det är folk överallt runomkring en är det svårt att uppfatta allting som sker i periferin och är man inte försiktig kan man råka illa ut, jag är fortfarande ung och har reaktionsförmågan kvar och har därför klarat mig ganska bra. Däremot finns det folk som inte har haft lika tur, och det inkluderar äldre människor/barn/tjejer.
|
2013-10-15, 11:56
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Det jag menar är inte att polisen inte ska försöka motverka "buset" men man måste ta hänsyn till dom oskyldiga människor som befinner sig i samma folkmassa som man gör när man är ihopbuntad i en klack eller när alla är på väg hem samtidigt. När det är folk överallt runomkring en är det svårt att uppfatta allting som sker i periferin och är man inte försiktig kan man råka illa ut, jag är fortfarande ung och har reaktionsförmågan kvar och har därför klarat mig ganska bra. Däremot finns det folk som inte har haft lika tur, och det inkluderar äldre människor/barn/tjejer.
|
Sett ur polisens synvinkel är ju det där apsvårt. Lättare för vettigt folk att inte beblanda sig med aphopen.
|
|
2013-10-15, 12:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Sett ur polisens synvinkel är ju det där apsvårt. Lättare för vettigt folk att inte beblanda sig med aphopen.
|
Hur? Hur ska jag veta vem som får för sig att dampa ur i ett led med 1000 människor?
|
2013-10-15, 12:05
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Hur? Hur ska jag veta vem som får för sig att dampa ur i ett led med 1000 människor?
|
Jag har varit på många fotbollsmatcher och aldrig befunnit mig där "kaos" brutit ut, så är man måttligt begåvad kan man nog lista ut det innan något händer.
|
|
|
2013-10-15, 12:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
|
Sluta titta på fotboll. Problem solved.
|
|
|
2013-10-15, 12:12
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Jag har varit på många fotbollsmatcher och aldrig befunnit mig där "kaos" brutit ut, så är man måttligt begåvad kan man nog lista ut det innan något händer.
|
Och jag kan garantera att jag befunnit mig på 10gånger fler matcher än dig. Det händer inte varje match. Vanligare på bortamatcher också där polisen hatar dig redan när du satt din fot i staden bara för att du är från Stockholm.
|
2013-10-15, 12:13
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Och jag kan garantera att jag befunnit mig på 10gånger fler matcher än dig. Det händer inte varje match. Vanligare på bortamatcher också där polisen hatar dig redan när du satt din fot i staden bara för att du är från Stockholm.
|
Jag är nästan säker på att du hänger runtomkring bråkstakar, gör man det kan man förvänta sig att något händer till slut fastän "Men jag gjorde ju inget  ".
|
|
|
2013-10-15, 12:56
|
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
angående att inte beblanda sig med bråkstakarna, har du stått på ståplats dom billigaste biljetterna så spärras området av så du blir slussad av polisen med "bråkstakarna" skulle du försöka gå en annan väg så kommer du bli en bråkstake.
Valet skulle då vara att han ger upp sitt intresse att kolla på fotboll, vilket låter dumt.
Sen hejjar man på ett divison 4lag som har en publikskara på 40 stolta man på läktaren är det ju inte samma sak
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2013-10-15, 13:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe
angående att inte beblanda sig med bråkstakarna, har du stått på ståplats dom billigaste biljetterna så spärras området av så du blir slussad av polisen med "bråkstakarna" skulle du försöka gå en annan väg så kommer du bli en bråkstake.
Valet skulle då vara att han ger upp sitt intresse att kolla på fotboll, vilket låter dumt.
Sen hejjar man på ett divison 4lag som har en publikskara på 40 stolta man på läktaren är det ju inte samma sak
|
Helt sant, fast det finns ju andra sätt att skilja sig från busarna. Inte bära Chav-rutigt, t.ex.
|
2013-10-15, 13:41
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2013
|
Av vad jag sett verkar det handla om IQ. Smarta människor hatar sällan polisen, de som hatar polisen är low IQ trash som glider runt på gatorna och leker "gangster".
Verkar också handla mycket om etnicitet.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.
|

|