Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-02, 09:54   #76
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Reg.datum: Oct 2011
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För någon vecka sedan fick jag se en riktig alfahane i action. Jag var med min son på 5 år vid en utomhusbassäng för barn. Allt ifrån små rultiga ettåringar till 5-6åringar lekte i poolen, de lite äldre barnen stojade, inkl. min son och åkte vattenrutschkana, men tog (faktiskt) bra hänsyn till de mindre.

Föräldrar låg och solade runt omkring. Vips dyker det upp en rejält överviktig storväxt åttaåring (tror jag) med sin mamma. 8-åringen kliver i poolen och snor en två-årings badanka, knuffar undan en näpen tre-åring och "lånar" en fyraårings vattenpistol och skjuter på de andra barnen. Nån börjar grina. Han skall åka först i vattenrutschkanan, alla ungarna blir tysta och nästan som förstenade, några går upp, föräldrar likaså. Åttaåringen ser verkligen brutal ut med sin (förhållandevis) enorma hydda bredvid resten och ler brett och skrattar...och man kan nästan känna hur alla tänker "Vadfan skall inte mamman säga till ungen? Skall ingen säga till?"

Ungens mamma jobbar stenhårt på brännan och verkar vara blind och döv. Min egen son går upp ur bassängen och säger "Jag vill åka hem nu!", samtidigt som det trycker åttaåringen ner en kanske två årig flickas huvud under vattnet, och då flyger en mamma upp och tar tag i ungen och skäller på honom. Pojken blir inte rädd, inte ledsen, utan förbannad, sliter sig loss och skriker "Släpp mig jävla kärring!", lite munhuggning mellan den mamman och pojkens mamma, sen går dom.

Resten av ungarna börjar så sakteliga leka igen efter de gått.

På bara några minuter lyckades ungen dominera en hel barnpool, få kanske dussinet ungar och föräldrar helt förstummade. Så...jävla...alfa! Det passar även i sammanhanget "Stor fisk i en liten damm" vilket kan vara synonymt med en alfahane, då det ibland beror på kontext.

Applicera det där i ett förhållande så vill förhoppningsvis ingen kvinna ha dig.
Såg en i det närmaste identisk situation på en sånn där uppblåsbar hoppmatta. en skitunge i 8-9-årsåldern sökte hela tiden upp småbarn och hoppade så hårt han kunde för att de skulle studsa av. Mitt framför ögonen på småbarnens föräldrar - gång efter gång - utan någon som helst reaktion. Jag stod och betraktade cirkusen i 5-10 minuter och det var helt otroligt hur 8-åringen kunde skrämma bort 3-6 åringarna och deras föräldrar! Uppseendeväckande att en i själva verket liten skitunge kan tack vare sitt "alfa"-uppförande kan styra och ställa över vuxna män och kvinnor - föräldar med barn!
Skitungens framfart stoppades tvärt genom att jag skickade upp min 2-åring och 4-åring på den nu nästan tomma hoppmattan som bete och sedan tog hand om honom när han kom farandes i syfte ge mina ungar samma behandling som han gett en tiotal ungar tidigare. Några nervösa minuter i väntan på att eventuellt tribalfetto till förälder skulle ha synpunkter på mitt agerade, men något sådant skedde aldrig och harmonin återfann sig åter på hoppmattan.

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2013-08-02 klockan 09:59.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:02   #77
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Värderar man någon är det givet att man visar respekt och omtanke, vilket är nödvändigt för ett hälsosamt förhållande (varför ens vara ihop med en person man inte respekterar och bryr sig om?).

Nej, och det är något som leder till problem för många. Man agerar snäll och i förhoppning att den andra personen ska tycka om en/bli attraherad. Attraktionen kommer från andra egenskaper. Är du däremot attraktiv OCH omtänksam m.m. så kan det onekligen vara en stor bonus.
Precis, att vara attraherad räcker inte för ett bra förhållande, enbart.

Men är inte säker på att jag håller med dig om att omtanke inte kan vara attrakivt. Det måste ju inte vara attraktivt men tror nog det definitivt kan det. Att det inte enbart räcker med omtanke är sant, men en kille som visar omtanka för t.ex. sin hund brukar ju tända vissa tjejer. Beror ju helt på vad man gillar för personlighet.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:02   #78
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Det är ju faktiskt så att man anpassar sig efter spelreglerna, vare sig man vill eller inte. Det är helt enkelt förjävligt att man inte kan släppa loss på alla känslotyglar, men det ligger ju något bakom att man inte gör det - erfarenhet! Ju fler tjejer som dumpat en för att man varit för mjuk, desto mer lär man sig. Och självklart säger samtliga tjejer att de gillar en blyg och känslosam kille - lika mycket som att de säger att de inte bryr sig om man har magrutor eller inte. Så fläskar man på sig och tittar på random show med tjejen o någon tanig kille med magrutor visar sig och tjejen blir blöta ända in i trosan och dreglar o kommenterar killen som superhet. Lika lite tror jag på att de menar att de gillar blyga och känslomässiga killar - de kanske tror att de gör det - men i själva verket är det killar som Charlie Sheen som tänder dem. Så som svar på topic, klart det gör - men det är nog ovanligt och dem fula överblivna ankungarna förunnat.
Nu är detta visserligen mitt först förhållande så jag kan inte säga att jag har 'erfarenhet' som vissa andra här men du just skrev angående andra killar stämmer verkligen inte på min flickvän, hon tittar inte ens åt andras håll (NEJ, HON BÄR INTE BURKA OCH HON ÄR SVENSK). HON SA ATT BRAD PITT ÄR FUL, jag tycker t.o.m han är snygg, lol.

She's a keeper, med andra ord.
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:28   #79
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron Visa inlägg
Nu är detta visserligen mitt först förhållande så jag kan inte säga att jag har 'erfarenhet' som vissa andra här men du just skrev angående andra killar stämmer verkligen inte på min flickvän, hon tittar inte ens åt andras håll (NEJ, HON BÄR INTE BURKA OCH HON ÄR SVENSK). HON SA ATT BRAD PITT ÄR FUL, jag tycker t.o.m han är snygg, lol.

She's a keeper, med andra ord.
No offence men, han är ful betyder ibland att hon gärna skulle bli doppad av.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:32   #80
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Men du borde väl känna tjejer som är jättesnälla fast de behandlas dåligt av killen de dejtar? Fast då brukar det låta att det är tjejens fel eftersom hon väljer dåligt.
Killen är ju alfatyp, därför hon stannar kvar med honom.
Citat:
Living the dream.
Gammal 2013-08-02, 10:40   #81
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Det handlar bara om att hitta en vettig partner, inget annat.
Ja, om "en vettig partner" är det enda man söker, så visst.

Men vissa siktar bara på alfahonan, och då duger bara alfahannen.

Men jag håller med dig, maktförhållanden och positionering tror jag inte har någon plats i ett sunt förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:50   #82
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Det här med att vara "alfa" är för mig som är gravt socialt handikappad väldigt svårt att greppa. Jag klarar på sin höjd av att sortera folk som idioter respektive trevliga och kan omöjligt identifiera vem som är "alfa". Jag har tänkt så det knakar och kan faktiskt bara identifiera en situation när jag verkligen kännnt "fan, där har vi en riktig hane som dominerar allt och alla".
Lång historia som inträffade när jag jobbade på ett pappersbruk. Ångpannan hade fått en vattenläcka, lyckligtvis på ett "bra" ställe, vatten i kombination med bränslet i botten av pannan hade orsakat en explosion med katastrofala konsekvenser. Detta inträffade på morgonen och fabriken stoppades omedelbart. Pannan skulle nu repareras dagen efter och det var inget för någon vanlig svetsare utan här krävdes kompetens utöver det vanliga. Fabrikens erkänt bäste svetsare valdes ut, inte för att svetsa, utan som hantlangare till den supersvetare som nu var på ingång.
Lunchtid. Slammer i matsalen, ett hundratal rejäla karlar slevar in mat i stora lass, skrattar och stojar som vanligt. Plötsligt händer något, tystnaden sprider sig, huvuden börjar vridas mot ingången, bestick läggs försiktigt ned, glas tas från munnen. Förmän, chefer, gamla och unga busar - alla. Tysta. Den berömda knappnålen skulle nu även för en hörselskadad industriarbetare framstå som ett åskmuller... In går en drygt medelålders herre klädd i overall, något ärrat ansikte, normalbyggd och inte på något sätt till det yttre anmärkningsvärd men med en så total självklar säkerhet att det kändes som en käftsmäll. Utan minsta förvåning passerar han kön med ett tiotal man som nu vikt åt sidan och står i det närmaste givakt, tar en bricka, serveras omedelbart en tallrik mat och går och sätter sig.
Inte ett ord yttrades, ingen uppspänd bröstkorg, inga aggresiva blickar, inga synliga tatueringar, skinnväst, pistol i hölster, enorma biceps, kroppshydda, häftig gångstil. Inget. Bara totalt jävla dominant.
Snacket gick i veckor, "vad fan hände i matsalen?" och jag minns det som igår trots att det inträffade i slutet av 90-talet. Efter det har jag fan inte lyckats identifiera en enda riktig alfahane.

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2013-08-02 klockan 10:59.
Gammal 2013-08-02, 10:53   #83
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Ni blev väl bara lite rädda/respekterade denna supersvetsare? Är ju ungefär som i vad som helst om det är nån man ser upp till.
Citat:
Living the dream.
Gammal 2013-08-02, 11:17   #84
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
No offence men, han är ful betyder ibland att hon gärna skulle bli doppad av.
"han är ful" var inte hennes exakta ord, fast BP, go for it hade jag sagt
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:20   #85
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Ni blev väl bara lite rädda/respekterade denna supersvetsare? Är ju ungefär som i vad som helst om det är nån man ser upp till.
Nä, det här var något helt annat. Knappast någon visste att det var han som skulle göra jobbet, men ändå, när han klev in så var allt så självklart trots att det då drällde det runt en väldig massa andra okända ansikten. Aldrig känt något liknande i samband med att jag träffat på andra som borde anses som mycket mer framgångsrika, dominanta, farliga osv. eller vad man nu ska förknippa med alfa.
Gammal 2013-08-02, 11:40   #86
Mats J
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Skulle nog ställa frågan som.. Finns det väldigt bra förhållanden MED alfa-köret?
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:51   #87
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Precis, att vara attraherad räcker inte för ett bra förhållande, enbart.

Men är inte säker på att jag håller med dig om att omtanke inte kan vara attrakivt. Det måste ju inte vara attraktivt men tror nog det definitivt kan det. Att det inte enbart räcker med omtanke är sant, men en kille som visar omtanka för t.ex. sin hund brukar ju tända vissa tjejer. Beror ju helt på vad man gillar för personlighet.
För att det ska vara attraktivt krävs redan befintlig attraktion.

Du skulle väl inte bli attraherad om Susan Boyle var snäll mot dig? Samma beteende från Meg Fox däremot... En person du avskyr skulle rentav kunna bli mer motbjudande om hon försökte gulla med dig.

En snäll mes skulle på sin höjd bli charmig, men inte sexuellt attraktiv. Någon som är needy och snäll väcker oftast avsmak hos kvinnor. En självsäker man med bra självkänsla skulle däremot kunna få kvinnor att smälta genom att visa dem lite värme.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:52   #88
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
eventuellt tribalfetto till förälder.
Hahahahaha varför har alla föräldrar till 8-åriga alfasöner tribals och är överviktiga?

Senast redigerad av filmjölk den 2013-08-02 klockan 11:57.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 12:01   #89
Alexton
Registered User

Alextons avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Hahahahaha varför har alla föräldrar till 8-åriga alfasöner tribals och är överviktiga?
Det är vår svenska motsvarighet till WT trailer park pack.
De som anser att fri uppfostran av barn är en helt godkänd och genomtänkt idé.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 12:13   #90
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Som svar på TS frågeställning, och det från en som är som jag tidigare skrivit gravt socialt handikappad och totalt oförmögen att uppfatta de mest basala sociala koderna, så skulle jag nog säga att det går utmärkt att ha ett förhållande trots att man är töntig och oattraktiv, till och med få sig en drös med ungar.
Men för att ligga mycket (eller med många olika kvinnor) måste man nog vara alfa, om jag fattat saken rätt. Våldsam (om än för detta tillfället acceptabelt och på en rimlig nivå), överdrivet häftig och annat som jag nu kan känna en viss pinsamhet inför har förvånansvärt ofta lett till erövringar av damer (eller snarare blivit erövrad utan större motstånd av) jag normalt inte ska ha en chans på och inte ens komma på tanken att försöka ragga upp.
Notabelt är också att många som jag antar var alfa i tonåren och pippade för jämnan numera sitter ensamma, skilda, olyckliga och ibland också med någon form av missbruksproblematik. Däremot är töntarna lyckliga med sina kärnfamiljer.

Varför oroas dagens ungdom så mycket över det här? Är det den här knepiga boken "The game" och dess uppföljare som spökar?

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2013-08-02 klockan 12:18.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:00.