2012-04-17, 15:11
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av David Näslund
Har en simpel fråga som säkert har många svar men med tanke på din kunskap i området bänkpress känns det säkert att fråga här.
Hur går man tillväga för att få en så optimal och "stor" brygga i bänkpress som möjligt?
Tack på förhand :-)
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJOHANSSON
Har du sett videoserien "so you think you can bench" @ youtube? Där går dave tate igenom hur man fixar en optimal brygga har jag för mig 
|
Vet inte om dave tate faktiskt har gått igenom det, han är ju rätt stor och de brukar skita i bryggan, de bara lägger sig rätt typ. Hursomhelst får man det genom att stretcha, stretcha, stretcha, samt öva. Helt enkelt försöka få upp mer brygga, ta i som fan när du lägger rätt dig! Sen är det relevant hur man har fötterna o.s.v., prova dig fram
|
2012-10-07, 18:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
hohooooo, några nya tips&ideér?
|
|
|
2012-10-07, 18:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Mycket bra läsning i den här tråden! Har dock inte TS lämnat forumet?
|
|
|
2012-10-07, 18:58
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Iron Bull
Mycket bra läsning i den här tråden! Har dock inte TS lämnat forumet? 
|
Det är frågan det!
|
|
|
2012-12-10, 21:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Har själv haft (och har vid tng-bänk) problem med axlarna och måste säga att det verkar sjukt mycket säkrare för vem som helst att träna bänk om man tränar med tävlingsutförande hela tiden, och försöker undvika pump och mjölksyra som sig bör vid den här sortens styrkeinriktad träning. Jag tror du kan!
|
Menar du att tävlingsutförande är säkrare pga att man klarar lägre vikt? Eller är det en mer inkorrekt position av stången man vår vid TNG bänk då det oftast är mer rörelse i stången?
|
|
|
2012-12-10, 21:34
|
|
Coach
|
Citat:
Ursprungligen postat av exevision
Menar du att tävlingsutförande är säkrare pga att man klarar lägre vikt? Eller är det en mer inkorrekt position av stången man vår vid TNG bänk då det oftast är mer rörelse i stången?
|
Båda, men främst för att tävlingsbänk ofta innebär en lugnare rörelse, och ingen tvärvändning som tillsammans med legdrive/kick kan orsaka skador vid felträff eller liknande!
|
2012-12-10, 21:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Båda, men främst för att tävlingsbänk ofta innebär en lugnare rörelse, och ingen tvärvändning som tillsammans med legdrive/kick kan orsaka skador vid felträff eller liknande!
|
Tack!
Denna tråd har inspirerat mig!
|
|
|
2012-12-10, 21:41
|
|
Coach
|
Citat:
Tack!
Denna tråd har inspirerat mig!
|
inga problem
|
2012-12-11, 14:04
|
|
Coach
|
Funderade på att göra några videoklipp och prata om bänk, styrka, mentalitet osv, om någon vore intresserad?
|
2012-12-13, 14:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Funderade på att göra några videoklipp och prata om bänk, styrka, mentalitet osv, om någon vore intresserad?
|
Skulle nog vara trevligt.
Tyckte jag läste någonstans i denna tråd hur man skulle bli bättre i att hålla bryggan och inte falla igenom i botten, men hitter det inte nu. Så, hur ska man träna till det? I själva stoppet, ska man försöka hålla mest vikt med armarna eller ha stången hårdare mot bröstkorgen?
|
|
|
2012-12-13, 14:50
|
|
Coach
|
Citat:
Skulle nog vara trevligt.
Tyckte jag läste någonstans i denna tråd hur man skulle bli bättre i att hålla bryggan och inte falla igenom i botten, men hitter det inte nu. Så, hur ska man träna till det? I själva stoppet, ska man försöka hålla mest vikt med armarna eller ha stången hårdare mot bröstkorgen?
|
Det beror lite på, jag gillar att låta den falla igenom lite och sen fjädra upp den, men gör man så på tävling så kan man få rött för heaving. Det är dessutom ett mycket "säkrare" (mindre risk att träffa fel) att möta med diafragman och till 99% hålla upp stången i "luften".
|
2012-12-13, 17:40
|
|
Registered User
|
Okej, tack, så man ska hålla vikten mest med armarna.
Hur tränar man till sig en starkare och uthålligare brygga? Jag vill som tappa bryggan och glida lite på bänken.
|
|
|
2012-12-13, 18:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
|
väldigt intresserad!
|
|
|
2012-12-13, 18:24
|
|
Coach
|
Citat:
Okej, tack, så man ska hålla vikten mest med armarna.
Hur tränar man till sig en starkare och uthålligare brygga? Jag vill som tappa bryggan och glida lite på bänken.
|
Magnesium är din vän! Annars så brygga hårt som fan på varenda set, även uppvärmningsseten. Var lite rädd om ländryggen dock.
|
2012-12-13, 19:03
|
|
Registered User
|
Får ju inte använda magnesium på gymmet där jag tränar 
Jag får väll stärka ryggen ännu mer då.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.
|

|