2011-12-14, 23:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av John M
Träningsdagboken som jag inte läst på 10 år  Kommer kika in lite då och då.
|
Ja det här är ju inte original journalen från 2002 tyvärr. Tänkte att jag börjar om på nytt. Är ju trots allt 9 års uppehåll (damn) :o.
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz
Med fri stång ?
|
Just ja. Finns ez-bar till kabeljäveln också. Brukar alltid kalla den för böjd stång bara.
Men japp. Fri stång var det jag körde.
|
|
|
2011-12-14, 23:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
Just ja. Finns ez-bar till kabeljäveln också. Brukar alltid kalla den för böjd stång bara.
Men japp. Fri stång var det jag körde.
|
De va inte dåligt ! Tror inte jag klarar en enda på den vikten utan att disco curla ! ^^
|
|
|
2011-12-14, 23:52
|
|
|
Registered User
|
Citat:
De va inte dåligt ! Tror inte jag klarar en enda på den vikten utan att disco curla ! ^^
|
Kan erkänna att sista repen i de 2 sista seten kan vara ganska fula haha. Jag gungar inget. Men böja sig bakåt i ren jävla envishet kan förekomma. :p
|
|
|
2011-12-15, 00:23
|
|
|
Registered User
|
Squata Squata yogaMATTA
Inledning: Skönt att vara hemma i Bålsta igen i ett mer stabilt och mindre distraherande gym. Var bara att proppa i sig lite mat när man kom hem en liten pwo sen iväg man gå för att mörda lite ben än en gång.
Ben
Knäböj
Set1: 50kgx9
Set2: 72.5kgx6 ( PB!+2.5kg)
Set3: 72.5kgx6
Set4: 72.5kgx7 ( PB!+1rep)
Set5: 72.5kgx6
Kommentar: JA! Äntligen efter flera försök att öka i vikt så gick det att böja ner rumpan och det kändes ovanligt stabilt. Även om man kom lite fel i böjen så var det lätt att ordna till det i rörelsen. Kändes lite förädiskt lätt för plötsligt så dog bara benen i nedersta läget. Finns ingen böjställning så därför lite udda rep-antal. Man blir lite feg utan passopp. Nu hoppas jag på ett stadigt ökande i vikter
Benpress
Set1: 120kgx8 ( PB!+2rep)
Set2: 120kgx7
Set3: 120kgx7
Set4: 120kgx6
Kommentar: Lika mördande som vanligt.
Sparkmaskin
Set1: 70kgx8
Set2: 75kgx8 ( PB!+5kg)
Set3: 80kgx7 ( PB!+5kg)
Set4: 80kgx6
Kommentar: Som vanligt! Tänk om baksida lår kunde utvecklas i samma takt. Inte snyggt med mina avlånga lår som ser ner normala ut från sidan och som nålar framifrån..
Lårcurl sittande
Set1: 70kgx8 ( PB!+2rep)
Set2: 70kgx8
Set3: 70kgx8
Set4: 70kgx7
Kommentar: Hade kuddarna lite fel först. Rättade till i set2 eller 3.
Vadpress Stående Smith
Set1: 68kgx12
Set2: 83kgx10 ( PB!+2.5kg)
Set3: 83kgx9
Set4: 83kgx8
Set5: 83kgx7
Kommentar: Bygga vader!
Summering: Jävligt utmattande och mördande pass. Så som det ska vara. Börjar få mer och mer kontakt. Ser fram emot ett bröst/triceps pass imorgon.
|
|
|
2011-12-15, 00:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Liten fråga...
Hur kommer det sig att du endast tar 72,5x6 i knäböj men plockar 80x7 i leg extension och 70x8 i lårcurl?!
Du kan OMÖJLIGT ta ut dig fullt, du måste vara grymt mycket starkare i knäböjen. Samma i benpressen, du kan inte krossat benen i både knäböj och sen benpress för att sen plocka hem så mycket i lårcurl och leg ext.
Jag kräver SVAR!
|
|
|
2011-12-15, 00:39
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen
Liten fråga...
Hur kommer det sig att du endast tar 72,5x6 i knäböj men plockar 80x7 i leg extension och 70x8 i lårcurl?!
Du kan OMÖJLIGT ta ut dig fullt, du måste vara grymt mycket starkare i knäböjen. Samma i benpressen, du kan inte krossat benen i både knäböj och sen benpress för att sen plocka hem så mycket i lårcurl och leg ext.
Jag kräver SVAR! 
|
Du undrade ju lite över mina vikter i Pushdowns. Det är ju en maskin som varierar jävligt mycket från gym till gym beroende på hur linan korsar axlar/hjul osv. t.ex. nu när jag körde i Skåne fick jag köra på halva vikterna för att få samma motstånd som hemma. Så maskiner och cables är ju inget man kan utgå styrka ifrån eller jämföra med om man inte kör på exakt samma sorts modell då. Däremot så är det mycket möjligt att jag nog skulle kunna öka mer i knäböj. Men som sagt man blir lite feg i böjarna att gå djupt som fan utan skydd-räcke eller en gym-mate  . Hoppas kunna öka till 75kg i böj i nästa pass utan problem. Men om du undrar hur stark(läs:klen) jag är i ben så ska du nog bara titta på knäböj och vadpressarna.
Senast redigerad av Filthy den 2011-12-15 klockan 00:43.
|
|
|
2011-12-15, 17:46
|
|
|
Registered User
|
Ännu en dag i pressarens tecken
Inledning: Ja jag kom upp i lagom tid och kände mig taggad direkt efter frukost för att dra och gymma lite. Precis så som det borde vara  . Inga konstigheter direkt mao. Ovanligt tidigt pass för att vara jag
Bröst
Bänkpress
Uppvärmning: 50kgx6
Set1: 72.5kgx4 ( PB!+2.5kg)
Set2: 70kgx5
Set3: 70kgx4
Set4: 70kgx4
Kommentar: Vad fint att jag klagade dagens mål. Att åtminstonde fixa 4 rep på rekordvikt.
Hantelpress (vikt/hantel)
Set1: 25kgx8
Set2: 27.5kgx6 ( PB!+2.5kg)
Set3: 27.5kgx5
Set4: 27.5kgx5
Kommentar: Sådärja! Skönt att känna att orken håller hur länge som helst.
Cable Crossover
Set1: 32kgx8 ( PB!+1rep)
Set2: 32kgx6
Set3: 32kgx5
Set4: 32kgx5
Kommentar: Kändes grymt helt enkelt. Bra avrundning på titsen som alltid
Triceps
Skullcrushers
Set1: 32.5kgx8 ( PB!+2.5kg)
Set2: 32.5kgx6
Set3: 32.5kgx4
Set4: 30kgx4
Kommentar: Triceps vart rätt slut redan i brösttränandet idag tror jag. Så väntade ut för lite mjölksyra.
Kabel Overhead med Rep
Set1: 50kgx5 ( PB!+5kg)
Set2: 45kgx6
Set3: 45kgx5
Set4: 45kgx4
Kommentar: Grymt
Pushdowns
Set1: 59kgx8 ( PB!+4kg)
Set2: 59kgx5 
Set3: 59kgx6
Set4: 59kgx5
Kommentar: Vettefan vad som hände i set 2 men kände direkt att det fanns inget driv alls i armarna.
Summering: Det roligaste passet var inte tråkigare denna gång! Kul med tydliga framsteg när allt annat varit en bitch till och från. Tänkte slänga upp lite tutt och eventuellt en tricepsbild. Kan vara kul att titta tillbaka på om 1-2 år eller när jag nått mitt mål som topic lyder  .
|
|
|
2011-12-15, 17:55
|
|
|
Registered User
|
Lite bilder då
Slacker överkropp
Spännistuttar
Misslyckat försök till triceps-pose. Vettefan varför jag inte sträckte ut. Hade väl för lite blod i hjärnan eller något.
Värt att notera att man fortfarande är pluffsig!
|
|
|
2011-12-15, 20:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Fint med lite PB !
|
|
|
2011-12-15, 20:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Du undrade ju lite över mina vikter i Pushdowns. Det är ju en maskin som varierar jävligt mycket från gym till gym beroende på hur linan korsar axlar/hjul osv. t.ex. nu när jag körde i Skåne fick jag köra på halva vikterna för att få samma motstånd som hemma. Så maskiner och cables är ju inget man kan utgå styrka ifrån eller jämföra med om man inte kör på exakt samma sorts modell då. Däremot så är det mycket möjligt att jag nog skulle kunna öka mer i knäböj. Men som sagt man blir lite feg i böjarna att gå djupt som fan utan skydd-räcke eller en gym-mate  . Hoppas kunna öka till 75kg i böj i nästa pass utan problem. Men om du undrar hur stark(läs:klen) jag är i ben så ska du nog bara titta på knäböj och vadpressarna.
|
Kör du själv? Hur djupt går du i böjarna? Du borde inte försämra utförandet pga att du inte har någon som passar.
75 KG är inga tunga vikter, det borde du klara, men förstår din oro om du inte har någon som passar eller ett räcke.
|
|
|
2011-12-15, 20:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Fint med lite PB !
|
Thanks man!
Bänkbjörnen; Jo jag såg att jag lämnade stort utrymme för att misstolka det jag skrev. Jag offrar inte teknik för att jag är feg. Jag går ju djupt ner varje gång. Men jag vågar kanske inte köra en extra rep när man är lite tveksam om man har ork så det räcker. För går man ända ner finns det risk att man plötsligt inte kommer upp igen haha.
Har iofs räddat mig några gånger på ryggens bekostnad med att få vikten lite framåt.
Ja 24/7 får fan lära sig att bygga ett riktigt gym någon gång. Annars får jag byta till atletklubben som ligger här i Bålsta. Där får man både kvalitet och framförallt kvantitet. Det ligger dock några km längre bort och min bil är en soab atm.
Senast redigerad av Filthy den 2011-12-15 klockan 21:00.
|
|
|
2011-12-16, 09:01
|
|
|
Captain
Reg.datum: Sep 2010
|
Gött med en massa PB!  Denna skall följas! Grym tatuering dessutom
|
|
|
2011-12-16, 11:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Thanks man!
Bänkbjörnen; Jo jag såg att jag lämnade stort utrymme för att misstolka det jag skrev. Jag offrar inte teknik för att jag är feg. Jag går ju djupt ner varje gång. Men jag vågar kanske inte köra en extra rep när man är lite tveksam om man har ork så det räcker. För går man ända ner finns det risk att man plötsligt inte kommer upp igen haha.
Har iofs räddat mig några gånger på ryggens bekostnad med att få vikten lite framåt.
Ja 24/7 får fan lära sig att bygga ett riktigt gym någon gång. Annars får jag byta till atletklubben som ligger här i Bålsta. Där får man både kvalitet och framförallt kvantitet. Det ligger dock några km längre bort och min bil är en soab atm.
|
DÅ hänger jag med, det är förståeligt att man inte vill kräma ur sig på sista 1-2 repsen. Lite jobbigt att inte komma upp igen och skicka vikterna baklänges.
Äsch, du får hitta dig en passare helt enkelt, eller en gymbuddy. Eller så går du till lyftarklubben istället.
|
|
|
2011-12-16, 19:07
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Gött med en massa PB!  Denna skall följas! Grym tatuering dessutom 
|

Tackar!
Dagens agenda
Riktigt sugen på att hoppa över denna vilodag och bara smita ner till gymmet för att få köra lite rygg! Men har haft riktigt störande ont i handen i 3 dagar så jag passar på att lyda schemat trots allt. Jag hoppas på att den blir lite bättre till imorgon men ja de tar ju stryk på jobbet också. Annars får jag undvika de övningar som sliter mest på handlederna ett litet tag. Som t.ex lyft till hakan. :/
|
|
|
2011-12-18, 20:05
|
|
|
Registered User
|
Fortfarande ont i handleden. Speciellt när man försöker rotera på enbart handen eller anstränger den i knogarnas riktning.
Får se om jag ens kan köra några marklyft eller någonting över huvud taget. Men jag ska allt göra ett försök :/
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.
|

|