2004-02-17, 21:43
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det där men bilder har jag förklarat.
De som vet vem jag är vet att det är sant.
|
|
|
2004-02-17, 21:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Originally posted by King Grub
Det där men bilder har jag förklarat.
De som vet vem jag är vet att det är sant.
|
Försöker bara hetsa fram lite bilder på dig...
Utan bevis ingen trovärdighet....
|
2004-02-17, 21:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Jaså, den provocerande metoden! Nå, den gubben gick inte.
Nej, nu skall jag gå och ta en äggmacka och gå och lägga mig. Morgonens benpass hägrar.
|
|
|
2004-02-17, 23:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
King Grub!
Om du äter 6-7 ägg en vanlig dag så borde du lätt komma upp i 20 ägg om dan på påsken. =)
HAHA ... Inte det..??
|
|
|
2004-02-18, 08:42
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Originally posted by HarD
King Grub!
Om du äter 6-7 ägg en vanlig dag så borde du lätt komma upp i 20 ägg om dan på påsken. =)
HAHA ... Inte det..??
|
Nja... Med mitt normala äggintag brukar jag inte känna någon överväldigande lust att trycka i mig extra många, helgen till ära. Då är det roligare att göra andra saker med de små gynnarna; måla dem, t ex.
|
|
|
2006-10-24, 22:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hangatyr
hur 17 får man i sig 10 ägg per dag?? Ägg är i min mage otroligt mättande och åt jag 10 ägg skulle jag troligtvis inte få i mig så mycket mer under en dag.
|
va ?? så me andra ord äter du bara mat motsvarande volymen av 10ägg per dag? det är ju INGENTING på en dag?!?!
ja va otroligt mättande då äre väl ba sprida ut . 3 frukost 3 lunch 3 middag 1 kvällen är ju bara ett exempel.
|
|
|
2006-10-24, 23:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arwen
När man kokar ägg så kokar man full kastrull = 8-10 st
Håller bra i kylen och passar till snabb frukost, mellanmål eller i mån av tid till lyxiga mackor med sill, tonfik, lax, makrill eller annat gott.
Detsamma gäller stekta ägg, stek rejäla omgångar, det som inte äts direkt förpassas till kylen och blir smarrigt pålägg till mackan!
|
kunde inte ha skrivit det bättre själv!
|
|
|
2006-10-25, 00:02
|
|
real grek
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen
kunde inte ha skrivit det bättre själv! 
|
hur lyckades du dra upp en 2 år gammal tråd?
|
|
|
2006-10-25, 00:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Action må vara en person med erfarenhet av dietande ner till 5% kroppsfett men hans låg-fett propaganda är rent trams. Det är dock förståeligt att han inte orkar träna hårt utan kolhydrater då han skyr mättat fett som pesten. Att ligga lågt på kolhydrater funkar bara om man ersätter dom mättat fett, annars har man ingen energi. Nötter och olivolja ger inte ett smack. Men det kommer han så klart aldrig att upptäcka eftersom mättat fett är "livsfarligt".
Något annat som det tramsas om här är kolesterol. Det finns ingen uppdelning mellan dåligt och bra kolesterol. Kolesterol produceras, mobiliseras, förbrukas och byts ut hela tiden i kroppen. Kolesterol som förs in i systemet är bundet till ett visst protein, gammalt kolesterol som förs ut ur systemet är bundet till ett annat protein. Det som förs in kallas av ignoranta människor för dåligt kolesterol (LDL), det som förs bort för bra kolesterol (HDL). Det är totalt trams för båda typerna behövs och fyller viktiga funktioner. Tillförsel, utflöde och homeostas.
Hehe, här replyar man till en gammal tråd...
|
|
|
2006-10-25, 00:25
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Action må vara en person med erfarenhet av dietande ner till 5% kroppsfett men hans låg-fett propaganda är rent trams. Det är dock förståeligt att han inte orkar träna hårt utan kolhydrater då han skyr mättat fett som pesten. Att ligga lågt på kolhydrater funkar bara om man ersätter dom mättat fett, annars har man ingen energi. Nötter och olivolja ger inte ett smack. Men det kommer han så klart aldrig att upptäcka eftersom mättat fett är "livsfarligt".
Något annat som det tramsas om här är kolesterol. Det finns ingen uppdelning mellan dåligt och bra kolesterol. Kolesterol produceras, mobiliseras, förbrukas och byts ut hela tiden i kroppen. Kolesterol som förs in i systemet är bundet till ett visst protein, gammalt kolesterol som förs ut ur systemet är bundet till ett annat protein. Det som förs in kallas av ignoranta människor för dåligt kolesterol (LDL), det som förs bort för bra kolesterol (HDL). Det är totalt trams för båda typerna behövs och fyller viktiga funktioner. Tillförsel, utflöde och homeostas.
Hehe, här replyar man till en gammal tråd...
|
är det inte du som har skrivit om att trycka i sig endast protein och mättat fett två ggr/dag och en massa andra saker som i stort sett går rakt emot allt annat som är allmänt accepterat inom kostvetenskapen? skulle vara intressant att veta vad dina teorier grundas på samt vilka resultat du fått av att följa dessa.
EDIT: ber om ursäkt ifall jag blandat ihop dig med någon annan eller minns fel
|
|
|
2006-10-25, 09:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
hur lyckades du dra upp en 2 år gammal tråd?
|
det var nån länk i någon annan tråd
tänkte inte på att den va så gammal. nu kanske hälften i tråden inte stämmer
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.
|

|