Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Japansk judo är av högsta klass. Stilen att röra sig på skiljer sig mycket från rysk och forna sovjetländers. Strikt och mer upprätt vilket borde passa som som håller på med MMA vad kommer till takedowns. De har professorer, universitet och institut med folk som jobbar heltid och mer, så det förutom att det är stilens hemland så finns det ju ett enormt underlag där.
|
Våran klubb har rätt bra kontakter i Japan,
"Denna gång gästas vi av Prof. Hatsuyuki Hamada Sensei 8 Dan Kanoya University och instruktörer från ett av Japans starkaste Judo Universitet Kokushikan. Missa inte denna chans att träna för instruktörer från det Universitet som 2008 producerade Olympiska Mästare som Satoshi Ishii -100kg och Masato Uchishiba -66kg."
Våren 2010 hade vi besök av Kenichi Osada, och i februari 2010 gästades vi av en senior som tagit diverse olympiska medaljer tidigare.
Om jag förstått allting rätt så tar dessa instruktörer inte ens ett arvode för att komma, utan ber bara om resa, mat och boende.
Citat:
Ursprungligen postat av Mora spöket
Kul med en sånhär tråd ju!  Jag tränar också MMA på Kaisho i Helsingborg
Det är mest grappling jag tycker är roligast, hade det inte varit för GI hade jag förmodligen tränat BJJ redan
|
Citat:
Ursprungligen postat av olwe
SW? Jag håller med om gi-grejen. Gi är ballt och det vore kul att jaga bälten men att träna grepp och försvar som inbegriper att rycka och slita i kläder kläder känns sådär.
Vad har ni koloiter för bälten då? Krampus låter ju välrenommerad...
|
Jag trodde inte heller att jag skulle trivas i en gi när min polare tjatade på mig om att följa med honom och träna, och det gjorde jag inte till en början heller. Men nu har den växt på mig. Halva veckan längtar man efter gi och andra halvan längtar man tillbaka till nogi