Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-20, 14:18   #76
stafh
Registred User

stafhs avatar

Reg.datum: May 2005
Det här börjar spåra ur en smula. Vad är nästa steg? Skriftligt kontrakt för att skaka hand?
Gammal 2010-11-20, 14:25   #77
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Det enda raka är att bägge parterna undertecknar en skriftlig överenskommelse inför varje samlag som först skickas in till länsstyrelsen. Länsstyrelsens genusforskare gör då en bedömning av det strukturella patriarkala förtrycket i just den samlagssituationen och ger efter det sitt godkännande alternativt avslag, efter en rimlig handläggningstid på c:a tre veckor.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 14:26   #78
hugok
Böj i curlracket

hugoks avatar

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
Det enda raka är att bägge parterna undertecknar en skriftlig överenskommelse inför varje samlag som först skickas in till länsstyrelsen. Länsstyrelsens genusforskare gör då en bedömning av det strukturella patriarkala förtrycket i just den samlagssituationen och ger efter det sitt godkännande alternativt avslag, efter en rimlig handläggningstid på c:a tre veckor.
Fan vad bra!
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 14:42   #79
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
En tjej jag hade en one-nighter med fick ågren eftersom hon hade pojkvän (som tillika gick en gemensam kurs med oss, och där en del gemensamma vänner fanns) och bestämde sig för att lösa problemet genom att sprida ut att jag hade supit henne full (inte sant; hon söp ner sig själv för att våga sexa mig trots pojkvännen) och i princip våldtagit henne. Jag fick senare reda på att det fanns tjejer på skolan som var rädda för mig.

Jag hoppas verkligen inte att du försvarar en lagstiftning som med lätthet kunde fått mig fälld, om det kom till kritan.
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Jag har satt på, oftast för att jävlas, flickvänner till horungar som tror att de är skithärliga. Det har hänt flera gånger att tjejerna erkänt otroheten med tillägget att de var fulla och blev utnyttjade, trots att det ALLTID är tjejerna som raggat och halvt tvingat mig. Har fått en hel del arga elitseriehockeyspelare efter mig

Ren tur att man aldrig blivit anmäld.
Precis det där jag menar, hur många tjejer hatar inte en för att man inte ville ha fortsatt umgänge med dem efter den där krogkvällen, och kan börja inbilla sig saker eller sprida rykten om att man tvingat dem, att de var för fulla osv. Har haft hur många one-night-stands som helst efter mig som säkerligen om jag inte vill bli ihop med dem skulle försöka använda eventuell lag mot mig. Som sagt, tur att man inte är ute i den svängen längre
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2010-11-20 klockan 14:44.
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:13   #80
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av stafh Visa inlägg
Det här börjar spåra ur en smula.
Minst sagt. Det är en sjuk jävla lag.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:29   #81
Joakim pettersen
Registered User

Joakim pettersens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
made my day

Citat:
Ursprungligen postat av Magik Visa inlägg
Jag har extremt mkt östrogen runt mina lår
Joakim pettersen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 16:26   #82
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
This. On my Facebook-status aws.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 16:41   #83
saab900
Registered User

saab900s avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jens.Andersson Visa inlägg
Krogragg i framtiden kommer få skriva under ett avtal. "Jag samtycker härmed till sexuellt
umgänge med Jens Andersson och är införstådd med eventuella sjukdomar och risker som medföljer.

-----------------------------
Underskrift och dagens datum."
Yes, och så får man ha en notarie i släptåg som kan vidimera avtalet så är man iland sen

I praktiken kan väl ett krogragg redan polisanmäla en för våldtäkt om hon ångrar sig när hon nyktrat till. Det är ju liksom bara för tjejen att hitta på litegranna och åka upp på undersökning...
hypokondri + internet = win
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
saab900 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 16:52   #84
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
I praktiken kan väl ett krogragg redan polisanmäla en för våldtäkt om hon ångrar sig när hon nyktrat till. Det är ju liksom bara för tjejen att hitta på litegranna och åka upp på undersökning...
Precis det, och det är ju rätt vanligt att man både som man eller kvinna ångrar ett fylleragg..
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 16:56   #85
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Precis det, och det är ju rätt vanligt att man både som man eller kvinna ångrar ett fylleragg..
Vilket torde innebära att även kvinnor måste bevisa att en man samtyckt, och en man kan anmäla en kvinna om han ångrar sig dagen efter.
Gammal 2010-11-20, 17:21   #86
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vilket torde innebära att även kvinnor måste bevisa att en man samtyckt, och en man kan anmäla en kvinna om han ångrar sig dagen efter.
Nu är diskussionen tillbaka där jag började. Normalt utgår ju rättsystemet från att mannen vill ligga, om han gör det, eftersom ballen styrs av lust. Därför dömer man den genetiska fadern till underhåll, och eventuellt andra problem, även om tjejen skulle lyckats få tag i sperman på något annat sätt och lyckats inseminera sig.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:25   #87
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
För övrigt lär de allra flesta samlag ske utan explicit medgivande från endera parten.
+1

De flesta samlag inleds med ett kroppsspråk och inte ord (vill du ******?).
Kroppsspråket kan vara svårt att tolka i vissa fall och jag tycker iaf att om man inte vill ska man våga uttrycka detta i ord så den andre parten förstår, eller åtminstone någon tydlig signal (t ex att knuffa bort den andre när denne gör ett närmande).
Tycker inte det ska vara någon ångerrätt på ett samlag bara för att man inte tänkte sig för vid själva akten. T ex att man var berusad och just då kände för det, men i nyktert tillstånd ångrade sig. I detta fall är det ens eget ansvar att känna sig själv så pass att man inte berusar sig så pass att man tappar kontrollen.
Självklart menar jag att det ska räcka att t ex säga "nej" en gång för att den andre ska förstå.

Problemet är väl att det är ofta är svårt att bevisa vad som hänt men det allra viktigaste är att ingen oskyldig blir dömd, punkt!
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2010-11-20 klockan 17:26.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:32   #88
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Blir detta den första lagen där man måste bevisa sin egen oskuld, snarare än det motsatta?
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:39   #89
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Så det ursäkter en otroligt orättsäker lag för att båda könen kan dra nytta av den?

Vilka är det förresten som denna lagen vänder sig till? Alla har väl satt på en padda någon gång för att göra henne glad utan att man var direkt sugen. Det är ju inget man direkt är stolt över, men man skrattar åt det och går vidare.

Senast redigerad av young_george den 2010-11-20 klockan 17:41.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:42   #90
Cienfuegos
Registered User

Cienfuegoss avatar

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Blir detta den första lagen där man måste bevisa sin egen oskuld, snarare än det motsatta?
Det är långt ifrån säkert att förslaget leder till lagstiftning. Gör det det kommer det att vara upp till åklagaren att bevisa att samtycke saknades samt att gärningsmannen insåg detta. Brottet skulle kräva uppsåt och åklagaren skulle ha bevisbördan.
Cienfuegos är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:59.