Visa resultat för omröstning: Nå?
|
Ja
|

|
70 |
56.91% |
Nej
|

|
36 |
29.27% |
Enbart för vissa hundraser
|

|
14 |
11.38% |
Vet inte
|

|
3 |
2.44% |
2010-05-09, 09:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av oTure
Brukar stampa/sparka främmande hundar rakt i ansiktet när dom kommer... och det är en mild behandling mot vad min hund skulle ge dom.
|
Ja jag gört oxå, men det blir ju ett herrans liv, tydligen ska man låta hunden bita ihjäl dom istället. Dom ska vara glada tycker jag, iaf de med små hundar, att man fan räddar livet på deras små as.
|
|
|
2010-05-09, 09:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Det är ett djur, ett djur som reagerar med instinkter, sen kan den gå huuuur fint som helst vid eran sida och vara hur snäll som helst, men räcker det när det sker en olycka?
Nej man har inte hundar lösa om man inte är isolerad i skogen.
|
|
|
2010-05-09, 09:13
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon
Här ute på landet fungerar det lite annorlunda.
Folk känner hundarna och hundarna känner folk.
Voffsingarna är också mer harmoniska.
Så jag (och alla andra) tänker inte ens på om hundarna är kopplade
eller inte när dom är ute med sina ägare.
Problem för stadsbor.
|
Förutom de hundrädda som måste ha det riktigt roligt. Du bryr dig inte, men det betyder inte att det inte finns någon som gör det. Jag är personligen inte hundrädd, men det betyder ju inte att folk runt mig inte är det. Okey om din närmaste granne bor en bra bit bort eller om man är isolerad, men i övrigt känns det jävligt respektlöst att låta sin hund göra som den vill baserat på att "den är så snäll", "skulle aldrig göra något" eller liknande.
|
2010-05-09, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Koppel på.
Jag tycker inte det är en rättighet varesig för ägare eller hund att rasta hunden utan koppel, lika lite som det är en rättighet att få köra bil.
|
|
|
2010-05-09, 09:35
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av n1tro
vad e förresten grejen med att ha en hund fri? ja menar det e inte så att den förstår att den har kul, den e nog mer än tacksam om den får gå ut med en promenad lite grann hahehio
|
Med all respekt för ditt fyra centimeter ärr. Nu får du skärpa dig. Vet du inte bättre än så om hundar som husdjur så ska man nog se över den kunskapen.
Med det sagt så tycker jag att man bör ha sin hund kopplad. Tyvärr, för jag vet hur mycket mina föräldrars hund älskar när min far går ut och går med honom utan koppel.
Men tyvärr är det så här, allt för många hundägare är sådana skithögar (Med det sagt så indikerar jag inte att det är majoriteten) och kör på sitt "Han är så busig" och "Han vill bara hälsa". Fuck det, springer en hund mot mig och den är stor nog att göra skada, ska jag då invänta det för att se vad som händer? Det är väldigt respektlöst mot den som blir "Hälsad" på.
|
|
|
2010-05-09, 09:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Koppeltvång och lämplighetsintyg på ägaren!!
Alla hundägare som jag känner säger att dom har 100% koll på sin hund,i mina ögon så är det 50-50 hund och ägare som bestämmer!
När det händer något så är det alltid någon som har varit konstig mot hunden eller inte hälsat rätt eller något annat konstigt.
Jag ska väl inte behöva vara hundpsykolog för att få röra mej fritt ute bland hundar!?
En kompis dotter är riktigt hundrädd(efter en hundinsident när hon var 5,med en hund som var världens gosigaste och aldrig hade gjort något liknande enligt ägaren,men hunden var heltokig och högg efter alla ungar)och blir totalt skräckslagen när hon möter en lös hund!!
Om katter och hundar och marsvin biter ihjäl varann är väl inte så mkt att tjafsa om, men människor måste väl komma i första rummet!?
Visa lite respekt och koppla era hundar istället för att gå runt och försöka bevisa att ni kan kontrollera hundarna utan koppel!
|
|
|
2010-05-09, 09:52
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Är man som hundägare med hund på en ganska öde plats så visst. Men bland folk så ska kopplet på.
Hundägare överlag har inte speciellt mycket pli på sin hund.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2010-05-09, 09:56
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Vore roligt att veta hur många av alla moralkärringar här inne som håller t.ex. hastighetsbegränsningarna och anpassar farten efter rådande förhållanden. Lika lite som större delen hundägare kan kontrollera sina lösa hundar kan ni kontrollera era bilar i för hög hastighet på exempelvis dåligt underlag. Helt klart är dock att majoriteten inte har någon som helst intelligens vad gäller sina hundar, och den där klassikern att "Men han ääär ju så snäll...!" funkar inte. Nästa gång åker ägaren på spö. En idiot nere hos mina föräldrar har sin hanhundsaggressiva hane lös i en icke inhägnad trädgård så den kan springa ut och bråka med kopplade hanhundar. 
|
2010-05-09, 10:00
|
|
Registered ulcer
Reg.datum: Jul 2007
|
Kör man för fort så bryter man mot lagen=böter om man blir haffad.
Har man sin hund okopplad ute bland folk och andra hundar=böter om man blir haffad. Tycker jag iaf.
|
2010-05-09, 10:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Vore roligt att veta hur många av alla moralkärringar här inne som håller t.ex. hastighetsbegränsningarna och anpassar farten efter rådande förhållanden. Lika lite som större delen hundägare kan kontrollera sina lösa hundar kan ni kontrollera era bilar i för hög hastighet på exempelvis dåligt underlag. Helt klart är dock att majoriteten inte har någon som helst intelligens vad gäller sina hundar, och den där klassikern att "Men han ääär ju så snäll...!" funkar inte. Nästa gång åker ägaren på spö. En idiot nere hos mina föräldrar har sin hanhundsaggressiva hane lös i en icke inhägnad trädgård så den kan springa ut och bråka med kopplade hanhundar.  
|
Köttbulle+ råttgift: WIN!
|
|
|
2010-05-09, 10:52
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av oTure
Köttbulle+ råttgift: WIN!
|
Till ägaren då, antar jag? Det är ju knappast hundens fel att den får springa lös som den vill och är dåligt uppfostrad.
|
2010-05-09, 11:36
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
Varför är det så att folk ska envisas med att ha hund när de bor i tätorter? Det är alltid ett jävla meck tycker jag med hundar som bor i stan. Det kan ju inte vara nyttigt för en hund att sitta i en lägenhet under dagen och sedan få en promenad på kvällen? Måste bli ena hemskt feta/lata hundar.
Mina föräldrar är hundägare, de bor på landet, de jagar med båda hundarna, dels 'i skogen' och på fjället. Jag har nog aldrig sett hundar så lyckliga som när det äntligen vankas höst och farsan börjar plocka med jaktkläder och gevär - Då jäklar blir det fart hemma. Sedan när de väl får komma ut och springa som de är tänkta att göra.. Ja, då undrar man hur det vore om man bodde i stan istället. Stackars hundar som bor i stan.
Förövrigt är det slut på katter där mina föräldrar bor. På landet så finns det väldigt få katter som någon egentligen bryr sig om. Kommer de in på vår mark så är det ju trist, men oftast stryker de med.
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-05-09, 12:36
|
|
Sponsored by OLW
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dåligt Original
Jo men samtidigt är det bara ett djur som när som helst kan sticka iväg, fast den aldrig gjort så förr. Det är lite så jag tänker.
Man kan aldrig lita på ett djur till 100%.
En vän till familjen har hundar, och dom är så fruktansvärt lydiga, lämnar inte ägarens sida på promenader, aldrig kopplade, ja du förstår. Men så en dag drar den ena iväg, vilket den aldrig hade gjort på nästan 7 år.
Samma gäller folk med lydiga hundar, främst hanar, som går med hundarna lösa, för att dom aldrig sticker iväg. Jag har sett dom dra iväg när dom får vittring på en löptik, och löptikar kan man tyvärr inte undvika.
Jag har sett så mycket skit hända med hundar som normalt aldrig går emot förarens kommando, därför tycker jag att det ska vara koppeltvång, överallt och hela tiden. Förutom då i inhägnader, och är man lite blödig så där och anser att en hund som BARA går kopplad mår dåligt kan leta upp en sådan rastplats där hunden inte kan hoppa över stängslet. Där kan den springa och dona med sitt bäst den/dom vill.
|
folk (speciellt dom med småhundar) brukar lätt glömma bort att det är djur dom äger, tragiskt när man ser kärringar som behandlar sina hundar som småbarn och man ser riktigt hur illa dom mår av det.
|
2010-05-09, 12:37
|
|
Sponsored by OLW
|
Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle
Varför är det så att folk ska envisas med att ha hund när de bor i tätorter? Det är alltid ett jävla meck tycker jag med hundar som bor i stan. Det kan ju inte vara nyttigt för en hund att sitta i en lägenhet under dagen och sedan få en promenad på kvällen? Måste bli ena hemskt feta/lata hundar.
Mina föräldrar är hundägare, de bor på landet, de jagar med båda hundarna, dels 'i skogen' och på fjället. Jag har nog aldrig sett hundar så lyckliga som när det äntligen vankas höst och farsan börjar plocka med jaktkläder och gevär - Då jäklar blir det fart hemma. Sedan när de väl får komma ut och springa som de är tänkta att göra.. Ja, då undrar man hur det vore om man bodde i stan istället. Stackars hundar som bor i stan.
Förövrigt är det slut på katter där mina föräldrar bor. På landet så finns det väldigt få katter som någon egentligen bryr sig om. Kommer de in på vår mark så är det ju trist, men oftast stryker de med.
|
ang folk som inte förstår hur man kan ha hund i lägenhet: är väl ändå inte i bostaden man motionerar hundarna.
|
2010-05-09, 12:39
|
|
Sponsored by OLW
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Till ägaren då, antar jag? Det är ju knappast hundens fel att den får springa lös som den vill och är dåligt uppfostrad.
|
stort +1 på den.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.
|

|