Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-09, 23:43   #76
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Greppträning

Onsdag 9/12

CoC #1

V: 5 reps
H: 5 reps

CoC #2

V: 1x fail
H: 1x close

V: 2x fail
H: 1x fail + 2x close

V: 7 (CoC #1 på vänstern då jag fick nån skum värk..)
H: 1x close + 2x fail

Kommentarer

Gick inte riktigt som planerat, fråga mig inte varför eller hur men vänsterhanden verkar ha gått tillbaka till att vara den svagare handen nu för jag klarade fan inte en enda full close. Lite hade det säkert med sättningen, det är ganska avgörande var i handen jag lägger det bakre handtaget för mig då jag har så små händer nämligen..

Högern kändes dock stark idag trots några fail set på 2an (skyller som sagt på felaktig sättning).
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 00:17   #77
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Crippa90 Visa inlägg
Det blir väl 100 kg i mark nästa gång!?!?!

//Crippa90, det bannade spöket på swec.
Men tja, det var inte igår, har saknat dig i styrketråden på swec som tusan
Tänkt flera gånger "varför skriver inte Cirppa90 längre, han som var så aktiv..måste ta och PM:a.." men har inte blivit av.

Hur går det med träningen? Har du någon journal här?

Ja alltså, 100 kg går upp om jag bara vill, frågan är om jag känner mig redo för det mentalt precis då, eftersom jag skadade ryggen (säkert diskarna) sista gången jag drog 100 kg. Men jag har dock bättre teknik nu så 100 kg ska ta me fan upp snart!
Gammal 2009-12-10, 16:21   #78
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Bröst & biceps

Torsdag 10/12

Träningstid: kl 12:00 utan frukost + EAA (blev sovmorgon idag )
Tid: ~75 min (om man räknar bort all sorts uppvärmning)
Betyg: 8/10

Bänkpress

18 x 40 kg
8 x 60 kg
3 x 70 kg
3 x 70 kg
1 x 75 kg (PB)
3 x 80 kg (negativa, dvs. jag höll bara emot i det excentriska momentet)
5 x 60 kg
5 x 60 kg

Nytt PB även om det kändes segt överlag idag. Lyckades dock hitta en passare som tur var så jag slapp köra hantelpress

Supersetat med

Stångcurl

11 x 25 kg
8 x 30 kg
5 x 35 kg
4 x 35 kg
4 x 35 kg
7 x 30 kg

Kändes helt okej trots att jag var ganska orkeslös idag

2-handscurl i CC

6 x 25 kg
6 x 25 kg
5 x 25 kg

Riktigt najs övning som jag nämnde förra gången, de sista gick segt segt upp men jävlar vad det tog!

Supersetat med

Stående cableflyes

7 x 15 kg
10 x 12,5 kg
10 x 12,5 kg

Mycket skön övning, såg nån bodybuilder köra denna i nåt klipp på youtube och provade. Armarna var inte i horisontellt läge utan mycket längre ner, kanske 30 grader ut från kroppen. Perfekt att köra strikt och lite fler repetitioner med

Super set seven

7 set
12 reps
15 kg
20 sekunders setvila

Något jag blev tipsad om att prova, och jävlar vad jobbigt det var. Redan vid 4e setet kändes det tungt när man kom över 8 reps och de sista 2 seten fick jag i princip vila efter var 3e reps och fuska upp stången som tusan, men fytusan vilken pump!

Kommentarer

Kände mig som om jag hade sprungit 1 mil, under cirka halva passet men det tog sig i slutet, det påverkade nog mest mentalt eftersom det gick helt okej ändå..kul att det var någon under 60 som var där som kunde passa.

Ganska nöjd med bänken idag trots att jag tycker att jag börjar tappa kraft väldigt fort nu, funderar på om det kan vara kreatinet som är helt ute ur kroppen nu, för jag slutade med det för flera veckor sen..ska nog börja igen

PB:et i bänken på 75 kg var strikt och utan hjälp så det känns bra. Första gången jag provade köra negativa reps f.ö. och det var brutalt tungt..gick bra att hålla emot i början men längre ner så hade jag 0 kraft, vilket jag tror min passare väl märkte
Allt som allt ett bra pass som får något lägre betyg pga. tröttheten i början.

Har även satt upp ett mål i bänken som är följande:
Jag ska klara MINST 1 strikt repetition på 80 kg i bänken innan jag börjar deffa i jan/feb 2010!
Gammal 2009-12-11, 10:52   #79
CrakeN
Registered User

CrakeNs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Fler o fler som tränar grepp. Ös på så nyper du trean på nolltid!
Gammal 2009-12-11, 11:36   #80
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CrakeN Visa inlägg
Fler o fler som tränar grepp. Ös på så nyper du trean på nolltid!
Tack! Ja det vore ju fan en dröm
Men just nu siktar jag på att behärska 2an bättre, men "så fort" jag klarar ett antal reps, säg minst 5 st, så ska jag nog inhandla en CoC #2,5
Antar att ett rimligt mål kan vara att stänga den till sommaren.

Borde egentligen köpa trainern då jag bara har en jättelös (stadium) gripper att värma upp på nu.
Gammal 2009-12-12, 00:54   #81
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Hm vilken är den lättaste grippern? Har man någon nytta av gripperträning i marklyften sen?
Gammal 2009-12-12, 16:07   #82
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Hm vilken är den lättaste grippern? Har man någon nytta av gripperträning i marklyften sen?
Irond Mind har ju Captains of Crush ända ner till 60 Ibs, dvs 27 kg, vilket jag kan tänka mig är ungefär som en stadium gripper, dvs larvigt lätt men kanske kan funka bra som väldigt lätt uppvärmning, fast då är en stadiumgripper mkt billigare och enklare att få tag i.

Kör du remmar vid dina marklyft? Annars borde du ju ha ett helt okej grepp, prova att köpa CoC #1, tränar du med den regelbundet så lär du stänga den efter ett tag även om den kommer upplevas som sjukt tung i början.

Sambandet mellan marklyft och greppträning är inte klockren, men jag vill hävda att man självklart har nytta av greppträning i mark då det är exakt samma rörelse, förutom att mark är statiskt greppträning. Men man kan träna statiskt väldigt bra med grippers också, så kör på!

Jag kan inte svara på om jag har blivit starkare i marken av greppträning då jag började med marklyft bara någon månad innan jag började med greppträning, så jag har inget å jämföra med riktigt, men visst märker jag då och då att jag har fått ett stabilare grepp.

Här kan du läsa mer:
http://www.ironmind.com/ironmind/ope...nsofcrush.html

Om du bor i sthlm kan du dra in på Budo Fitness och klämma lite grippers, så får du se vad som passar dig.
Gammal 2009-12-12, 18:19   #83
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Korsrygg och axlar

Lördag 12/12

Träningstid: kl 12:55 (75 min)
Betyg: 8/10

Marklyft

12 x 50 kg
8 x 70 kg
5 x 90 kg
3 x 100 kg PB! Tungt, men det gick! Fick inte ont i ryggen under/efter heller
3 x 100 kg
4 x 90 kg
4 x 80 kg
10 x 60 kg

(EJ supersetat)

Militärpress
(stående)

14 x 20 kg
6 x 40 kg
2 x 50 kg (fuskade upp stången)
5 x 40 kg

Vet inte om det var för att jag tränade bröst hårt för 2 dagar sen eller att jag helt enkelt är svag men detta gick mycket sämre än jag trodde..Har visserligen inte kört övningen så länge, men klarar "lätt" 8 x 50 kg i smith med ryggstöd, även om jag vet att det är mkt lättare.

Magmaskin

10 x 35 kg
6 x 40 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg

Supersetat med

Sidolyft i CC

10 x 7,5 kg
0 x 7,5 kg

Kändes inte helt bra i högeraxeln (den jag har lite problem med), gjorde inte ont, varken under eller efter men det var en brännande trötthetskänsla efteråt som jag inte riktigt gillade så jag sket i att köra den mer. Det gick dock över ganska snabbt och har inte haft några andra känningar i axeln efter passet

Stångshrugs

10 x 70 kg
8 x 90 kg (inte jättestrikt, men klart godkännt imo)
8 x 90 kg
6 x 100 kg (väldigt ostrikt)
20 x 45 kg

Kommentarer

Bra pass! Skönt att vara uppe på 100 kg igen även om det var rätt tungt.
Jag kollade lite på mig själv från sidan i spegeln när jag lyfte och precis när jag lyfter från marken ser det ut som jag böjer ryggen jättelite precis i början men det kändes faktiskt bra i nästan alla lyft och jag har inte ont nu många timmar efter träningen som jag fick förut ibland så det är najs.

Militärpressen kändes som sagt ovanligt tung men tog bra ändå.
Gammal 2009-12-16, 17:39   #84
Crippa90
IKBF

Crippa90s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Men tja, det var inte igår, har saknat dig i styrketråden på swec som tusan
Tänkt flera gånger "varför skriver inte Cirppa90 längre, han som var så aktiv..måste ta och PM:a.." men har inte blivit av.

Hur går det med träningen? Har du någon journal här?

Ja alltså, 100 kg går upp om jag bara vill, frågan är om jag känner mig redo för det mentalt precis då, eftersom jag skadade ryggen (säkert diskarna) sista gången jag drog 100 kg. Men jag har dock bättre teknik nu så 100 kg ska ta me fan upp snart!
Går väl sådär. Måste träna konditionen. Rycker in i lumpen om en månad och fick brev häromdan att om man inte klarar att springa 6 km på 30 min, så bör man träna nu. Vad ska man göra om man dör efter 2 km?

Journal har jag ingen tyvärr. Om man har schysst tillgång till dator när man ligger inne så kanske man får skaffa en.
Crippa90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 17:40   #85
Crippa90
IKBF

Crippa90s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Å grattis till PB fan!
Crippa90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 18:42   #86
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ser ut att gå bra för dig Danne.

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 21:58   #87
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Går väl sådär. Måste träna konditionen. Rycker in i lumpen om en månad och fick brev häromdan att om man inte klarar att springa 6 km på 30 min, så bör man träna nu. Vad ska man göra om man dör efter 2 km?

Journal har jag ingen tyvärr. Om man har schysst tillgång till dator när man ligger inne så kanske man får skaffa en.
Jaså du, låter trevligt.. kommer ihåg när jag mönstrade och var "livrädd" att jag skulle "tvingas" göra lumpen (även om det var helt orealistiskt) och var så lättat när jag slapp, men hade man bara börjat träna och varit lika träningsgalen när man var typ 15-16 år så hade jag lätt velat göra lumpen eftersom det lär nog ger jävligt bra och allsidig träning, för att inte tala om konditionen.

6 km på 30 min klarar du bara du nöter lite, sprang 5 km på 35 min förut och då hade jag rutten kondition + gick lite emellanåt

En lumparjournal vore trevligt ja :>

Citat:
Å grattis till PB fan!
Thx man, alltid kul med PB (och lite uppmuntran)!

Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Ser ut att gå bra för dig Danne.
Tack mannen, betyder mycket coming from you!
Bara nyfiken på om du syftar på något speciellt eller bara generellt?

Har varit (och kommer att bli) en usel jäkla träningsvecka detta, har ingen bil denna vecka och jobbar på dagarna så har inte tränat något och lär inte kunna träna förrän tidigast lördag eller söndag..visst, jag håller igång med greppträning och jobbet ger lite men det är rätt dött där.

Jag vill ju bänka!

Lägger upp några pass från tidigare i veckan.
Gammal 2009-12-16, 22:00   #88
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Greppträning

Söndag 13/12

CoC #1

CoC #2

V: 1
H: 1

V: 1xfail

V: 1xfail

CoC #1

V: 10 reps
H: 13 reps

Kommentarer

Gick väl helt okej men gillar inte att vänstern plötsligt blivit svagare.. kanske ska vila lite, eller inte bara köra på 2an hela tiden..
Gammal 2009-12-16, 22:03   #89
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Greppträning

Tisdag 15/12

CoC #1

H: 12 reps

H: 12 reps

Static close ~10 sec / hand

Kommentarer

Körde bara med CoC #1 och fokuserade på strikthet och långsamma rörelser. Kändes bra men snart vill jag öka i reps :p
Gammal 2009-12-17, 15:41   #90
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Det verkar gå framåt för dig i de flesta basövningarna (mark, bänkpress, militärpress osv...). Det är alltid ett gott tecken, om det inte är förenat med en abnorm viktuppgång.

Kör du ingen mer greppträning?

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.