Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-15, 13:01   #76
La_Fricka
Registered User

La_Frickas avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Skönt att någon tror på mig!
Bra jobbat av dig! Får man fråga vad du fick för tid?
Jag satsade på att komma under två timmar och klarade de precis, 1.59.36 Så jag blev riktigt nöjd, hade aldrig sprungit längre än 16 km innan.
La_Fricka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 13:03   #77
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Vilket mastodont pass
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 13:15   #78
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Tjenare, suttit och kollat igenom och tycker att du tränar på lite låga vikter och då utgår jag absolut inte från att du borde va starkare pga längd vikt utan från hur mycket du tar i övningar som chins, dips osv för att väga runt 100 med din längd och klara så mycket där tycker jag är riktigt bra. plus att om du klarar 10 reps på den maxtunga vikten så är det bara att öka nästa pass! bla skrev du för ett tag sen att du körde en 10a på 20kg hantelpress men att det va för tungt, klarar du 10 är det inte för tungt utan för lätt oavsett hur mycket du kämpat för att få upp dom enligt mig.

men du kommer väl antagligen satsa hårdare på motion nu och då kanske det är en nackdel att lägga på dig för mycket muskler så men sen när du börjar köra styrka igen alltså så kan du tänka på det att om du klarar 10 reps så är det bara att öka några kilo nästa pass och sen köra på den vikten tills du klarar 10där åxå sen öka osv!

som sagt stark i chins och dips är du iaf och det är ju två övningar som det är riktigt kul att va stark i då det är i förhållande till kroppsvikten! Kör hårt och lycka till med halvmaran i november.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 13:55   #79
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Vilket mastodont pass
Jepp, fina grejjer serru!

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Tjenare, suttit och kollat igenom och tycker att du tränar på lite låga vikter och då utgår jag absolut inte från att du borde va starkare pga längd vikt utan från hur mycket du tar i övningar som chins, dips osv för att väga runt 100 med din längd och klara så mycket där tycker jag är riktigt bra. plus att om du klarar 10 reps på den maxtunga vikten så är det bara att öka nästa pass! bla skrev du för ett tag sen att du körde en 10a på 20kg hantelpress men att det va för tungt, klarar du 10 är det inte för tungt utan för lätt oavsett hur mycket du kämpat för att få upp dom enligt mig.

men du kommer väl antagligen satsa hårdare på motion nu och då kanske det är en nackdel att lägga på dig för mycket muskler så men sen när du börjar köra styrka igen alltså så kan du tänka på det att om du klarar 10 reps så är det bara att öka några kilo nästa pass och sen köra på den vikten tills du klarar 10där åxå sen öka osv!

som sagt stark i chins och dips är du iaf och det är ju två övningar som det är riktigt kul att va stark i då det är i förhållande till kroppsvikten! Kör hårt och lycka till med halvmaran i november.
Tack för analysen och berömmet!
Du är inte först med att säga att jag kör på för lätta vikter, och jag börjar inse att ni nog har rätt. Jag kan nog skylla lite på att det är lättare att köra riktigt strikt när jag har lite lättare vikt. Men jag ska testa några pass med "fail" och se hur det känns.

Det är nog ingen risk att jag kommer lägga på mig mer muskler, har tänkt att ligga på kaloriminus fram till halvmaran för att gå ner ca tio kilo fett. Så det kommer bara vara bra att träna hårt både i styrka och löpning.
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 15:19   #80
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Ouff, vilket pass!

Ett tips: Nu när vikterna börjar komma upp lite i marken, kan det eventuellt vara en idé att satsa på lite lägre reps-antal och kanske köra nåt extra set istället. Detta för att det är en övning där det kan vara svårt att hålla formen om man blir trött. Jag kör aldrig mer än 6 reps i mark, förutom i uppvärmningsseten.

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 22:40   #81
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Ouff, vilket pass!

Ett tips: Nu när vikterna börjar komma upp lite i marken, kan det eventuellt vara en idé att satsa på lite lägre reps-antal och kanske köra nåt extra set istället. Detta för att det är en övning där det kan vara svårt att hålla formen om man blir trött. Jag kör aldrig mer än 6 reps i mark, förutom i uppvärmningsseten.
Tack för tipset! Det låter vettigt, jag är rätt slut när det närmar sig tio reps. Är nog ett bra sätt att inte tappa formen.
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-16, 09:25   #82
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Idag har jag haft vilodag... fasen va det är tråkigt!
Var tvungen att ta en paus i pluggandet och gå en långpromenad i regnet. Gick lite småvilse i förorterna så det blev till slut nästan två o en halv timme. Lite onödigt långt kanske men väldigt skönt. Hade en del att tänka på och då funkar alltid en promenad bra.

Imorgon blir det antagligen surf på morgonen, plugg under dagen och sedan ett löppass på eftermiddag / kväll. Satsar på ett lättare distanspass på en timme eller så.
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-17, 07:00   #83
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Åh vilken dag, vilken underbar dag!

Det var ingen som ville åka med mig o surfa idag, dom skyller på att det är tentatider... vem bryr sig om tentor när man kan ligga o plaska i vattnet hela dagen?

Surf:
Orewa beach
4 timmar totalt
Massa bra åk, lite små vågor.

Kommentarer:
Jag testade ett nytt ställe idag igen, bara 30 min bilfärd från lägenheten. Vågorna var lite små men annars var det riktigt fint, fick ett gäng riktigt härliga vågor och jag kände mig duktig. :-)
Jag förlängde lunchpausen och passade på att plugga i två timmar. Rätt najs att sitta på en bänk o läsa om Management när man hör vågorna rulla in.

Nu ska jag plugga ett tag, sen avslutar jag dagen med ett distanspass löpning. Tenta imorgon eftermiddag så jag klämmer nog in ett gympass på morgonen för att vakna.
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-17, 12:24   #84
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Lyssna inte på mig... det gör inte jag!

Ja, det blev ett tempopass istället för ren distans.

Löpning:
Tid: 1:09
Längd: 13km
Min/km: 5.19
Snittpuls: 162
Maxpuls: 178

Kommentarer:
Ja, det kändes ju bra på uppvärmningen... så jag bestämde mig för att försöka köra 8km i femminuterstempo. Det gick faktiskt bra! Första kilometrarna låg jag på 160-165 i snitt men det kröp uppåt hela tiden och sista kilometern var riktigt slitig och jag fick ligga på 175 för att klara mig.
Det var kul att känna på vilket tempo jag ska hålla på halvmaran, detta var åtta kilometer, så om fyra månader ska jag lägga på 13 till i samma tempo! Det kommer bli hårt men jag tror nog att det ska gå, bara jag fortsätter träna och ha kul!
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-17, 12:47   #85
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Har skummat lite i din journal nu. Bortsett från surfandet har vi väldigt lika träningsdoser ser jag. Mest satsning på löpning, ofta ganska långa styrketräningspass med mestadels basövningar och så lite gymkondition på det.

Måste börja följa hädanefter, det är ju dålig stil att inte ha koll på journaler vars huvudperson följer ens egen.

Fint tempopass dessutom, ditt mål om 1:45 på halvmaran känns som att du definitivt kommer klara av. man springer altid bättre på loppen och du har en bra grund helt klart.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:42   #86
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Har skummat lite i din journal nu. Bortsett från surfandet har vi väldigt lika träningsdoser ser jag. Mest satsning på löpning, ofta ganska långa styrketräningspass med mestadels basövningar och så lite gymkondition på det.

Måste börja följa hädanefter, det är ju dålig stil att inte ha koll på journaler vars huvudperson följer ens egen.

Fint tempopass dessutom, ditt mål om 1:45 på halvmaran känns som att du definitivt kommer klara av. man springer altid bättre på loppen och du har en bra grund helt klart.
Välkommen!
Du får åtgärda skillnaden... börja surfa för bövelen!
Tack.
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-17, 20:49   #87
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Välkommen!
Du får åtgärda skillnaden... börja surfa för bövelen!
Tack.
På de stora vågorna utanför Uppsala?

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
Gammal 2008-06-17, 21:14   #88
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Allt går, bara man är galen nog!
Surfing Uppsala...
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-18, 00:45   #89
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Synd att Rumänien inte slog Holland... hade varit kul tycker jag. Efter matchen drog jag till gymmet:

Push
90 min

(Reps*vikt)
Uppvärmning: Jogg till gym och lite rotatorcuffar.

Bänkpress:
20*20
8*60
8*70 PB!!
8*70
8*65
PB igen, men nu var det tight på sista reppen! Vågar inte höja mer utan passare.

Militärpress:
10*20
10*35
7*40
8*37,5
6*37,5
Testade att höja idag, 40kg var löjligt tugnt och det var inte strikt nånstans, nästa gång kör jag 37,5 hela vägen.

Knäböj:
10*37,5
10*60
8*70
8*75
2*80
PB, Hyffsat slut i benen sen löpningen igår, failade på 80 pga okoncentration, sen orkade jag inte lassa omkring vikterna för att komma upp i startläge igen. Shit happens.

Situps i lutning med vikt:
15*kv
15*kv+10
15*kv+10
15*kv+10
Sista setet med vikten bakom nacken, sjukt jobbigt!

Obliques stående med vikt.
10*20
10*20
10*20
10*20
Bra skit. Öka lite till...

Dips:
11*kv
8*kv
8*kv
7*kv
6*kv
PB! Jag kommer nog fortsätta köra så många jag kan i varje set... det är kul!

Triceps extensions:
10*17,5
10*17,5
10*17,5
10*17,5
Börjar få in tekniken nu, 20kg kommer bli tugnt o bra.

Kommentarer:
Ok pass. Lyckades glömma bort omvända flyes... klantigt men sånt som händer. Lite konstig smärta i höger armbåge efter militärpressen. Helt borta i skrivande stund. Ökade i många övningar och försökte pressa mig lite mer än tidigare, funkar ok men jag vill veta att tekniken är hyffsad innan jag maxar totalt.

Nu är det tenta som gäller... "Introduction to management in organisations" tråkigt men lätt!
en joggare på elitnivå
Gammal 2008-06-18, 07:40   #90
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Grattis till PB!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.