Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-07, 10:28   #8926
gatewarden
Registered User

gatewardens avatar

Reg.datum: Oct 2007
Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools och välj computer management. Gå in under Disk Management där kan du se disken och du bör se oallokerat utrymme på den, pationera den som du känner för och välj enhetsbokstav osv.
gatewarden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 10:34   #8927
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Yay! Tack.
Gammal 2011-10-07, 14:34   #8928
andyone
All kinds of gains

andyones avatar

Reg.datum: Dec 2006
När jag försöker skriva ut webbsidor med min skrivare (HP Officejet J4680) så skriver den ut allt (länkar, info-texter etc) utom det viktiga innehållet. Försöker jag till exempel skriva ut en annons från blocket skrivs inte annonstexten ut. Detta gäller på olika sidor (blocket, bank) och jag har testat både IE och FF med samma resultat.

What to do? Need halp!
andyone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 14:44   #8929
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av andyone Visa inlägg
När jag försöker skriva ut webbsidor med min skrivare (HP Officejet J4680) så skriver den ut allt (länkar, info-texter etc) utom det viktiga innehållet. Försöker jag till exempel skriva ut en annons från blocket skrivs inte annonstexten ut. Detta gäller på olika sidor (blocket, bank) och jag har testat både IE och FF med samma resultat.

What to do? Need halp!
Kan du markera texten du vill ha med med musen (eller ctrl+a) och sen trycka på ctrl+p och välja "markerat", eller liknande?
Gammal 2011-10-07, 14:48   #8930
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Spelar det någon roll vilken port man skriver i när SABnzbd frågar efter vilken port man använder hos sin news supplier? Jag skrev i 563 som de hade som exempel, men det verkar inte riktigt funka. Jag kommer inte ihåg vad jag hade sist heller. Kan man hitta vilken port man ska skriva i? Just nu står filen jag vill ha hem bara och väntar på att laddas hem, som i en pausad kö.
Gammal 2011-10-07, 14:48   #8931
andyone
All kinds of gains

andyones avatar

Reg.datum: Dec 2006
När jag gjorde det flippade den ut och länkarna förstorades upp (ca 18px) och skrevs ut på en sida, en mejl-länk förstorades upp och skrevs ut på en annan sida osv.

Det går ju att ta printscreen och skriva ut men jag vill få det så smidigt och effektivt som möjligt. Jag vill kunna använda skriv-ut-länkar från webbsidor. Personer utan god datorvana ska kunna skriva ut om man säger så.

Senast redigerad av andyone den 2011-10-07 klockan 14:51.
andyone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 06:58   #8932
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
en ny version utav catalyst verkar ha kommit som fixar till en del problem i rage, ett spel som jag gärna vill spela, så jag känner mig tvungen att uppdatera.
http://support.amd.com/us/kbarticles...eDriverV2.aspx
men nått som gör en lite osäker då det gäller detta(då det är första gången jag har ett ATI kort och dess catalyst control center) är att det står att man ska ta bort det gamla catalyst (http://support.amd.com/us/kbarticles...tWindows7.aspx ) innan man installerar de nya drivisarna.
ska man alltså ta bort hela catalyst control center innan man installerar det nya? går det inte bara att uppdatera som allt annat?låter ju lite osäkert att ta bort hela control center, låter som att det är mycket som kommer att strulas till då.
hur gör man?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 07:03   #8933
Kräket
Registered User

Kräkets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
en ny version utav catalyst verkar ha kommit som fixar till en del problem i rage, ett spel som jag gärna vill spela, så jag känner mig tvungen att uppdatera.
men nått som gör en lite osäker då det gäller detta(då det är första gången jag har ett ATI kort och dess catalyst control center) är att det står att man ska ta bort det gamla catalyst (http://support.amd.com/us/kbarticles...tWindows7.aspx ) innan man installerar de nya drivisarna.
ska man alltså ta bort hela catalyst control center innan man installerar det nya? går det inte bara att uppdatera som allt annat?låter ju lite osäkert att ta bort hela control center, låter som att det är mycket som kommer att strulas till då.
hur gör man?
Är väl alltid klokt att ladda hem driversweeper och noggrant ta bort alla äldre drivrutiner? Är ju en enkel sak att boota i "safe mode" och ta bort drivrutinerna, och därefter ladda hem de nya.
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 07:05   #8934
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
hur gör man?
Nää, det behövs inte.
Bara att tuta & köra!
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 07:11   #8935
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Aldrig Driversweeper. Det bara riskerar att förstöra. Avinstallera gamla drivrutinerna, inte med nya. Och allt skall avinstalleras. "AMD Catalyst Install Manager" är vad som skall väljas att avinstalleras, sedan "Express uninstall all..." nånting.

Det var inte länge sedan Driversweeper tog bort essentiella systemfiler som omöjliggjorde uppdatering till Windows 7 Service Pack 1 t ex. Driversweeper skall aldrig behövas på Windows 7 eller Vista. Möjligen XP, som inte kan ersätta gamla drivrutiner på ett bra sätt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 07:56   #8936
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Spelar det någon roll vilken port man skriver i när SABnzbd frågar efter vilken port man använder hos sin news supplier? Jag skrev i 563 som de hade som exempel, men det verkar inte riktigt funka. Jag kommer inte ihåg vad jag hade sist heller. Kan man hitta vilken port man ska skriva i? Just nu står filen jag vill ha hem bara och väntar på att laddas hem, som i en pausad kö.
Kryssa i SSL om du kör 563
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 08:35   #8937
Kräket
Registered User

Kräkets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Aldrig Driversweeper. Det bara riskerar att förstöra. Avinstallera gamla drivrutinerna, inte med nya. Och allt skall avinstalleras. "AMD Catalyst Install Manager" är vad som skall väljas att avinstalleras, sedan "Express uninstall all..." nånting.

Det var inte länge sedan Driversweeper tog bort essentiella systemfiler som omöjliggjorde uppdatering till Windows 7 Service Pack 1 t ex. Driversweeper skall aldrig behövas på Windows 7 eller Vista. Möjligen XP, som inte kan ersätta gamla drivrutiner på ett bra sätt.
Gäller det överhuvudtaget alla små program med syfte att rensa bort gamla drivrutiner till windows 7? Brukar läsa överallt att man rekommenderas använda sådana program innan man uppdaterar drivrutiner.

Har massa bekymmer med BSOD nu sedan jag installerade ytterligare ett ATI 5870. Jag får det ökända "atikmpag.sys"-BSOD. Alltså att drivrutinen slutat fungera och inte kunnat starta om sig (TDR).

Problemet är felsökning, då detta fel kan orsakas av i princip allt. Trasig hårdvara till buggade drivrutiner. Jag kör nu Cataclyst 11.9. Länk med problembeskrivning; http://support.amd.com/us/kbarticles...rmessages.aspx

Skulle behöva lite hjälp vilka slutsatser jag bör dra. I nuläget tycks datorn vara någorlunda stabil när jag endast använder windows 7 (alltså inga andra program). Så fort jag använder Google Chrome och går in på en video-länk (typ youtube) kraschar datorn.

Jag har ett 850 W corsair nätagg, så troligtvis är ström inte orsaken till bekymret. Enligt GPU-Z ligger temperaturer inte särskilt högt, så detta torde även kunna uteslutas. Jag har även tagit "disable" på crossfire, men datorn kraschar ändå, så att det skulle vara pga crossfire kan även uteslutas.

Vad skulle ert nästa steg i problemsökningen vara?
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 10:44   #8938
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Nää, det behövs inte.
Bara att tuta & köra!
så det är bara att ladda hem den nya uppdateringen och köra den?
inget strul då då?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:08   #8939
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Gäller det överhuvudtaget alla små program med syfte att rensa bort gamla drivrutiner till windows 7? Brukar läsa överallt att man rekommenderas använda sådana program innan man uppdaterar drivrutiner.
Om något gick fel vid avinstallation av gamla drivrutiner kan det vara värt. Aldrig annars.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-10-08, 11:09   #8940
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
så det är bara att ladda hem den nya uppdateringen och köra den?
inget strul då då?
Avinstallera gamla, starta om, installera nya, starta om.

Angående PM-rådgivning!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:28.