2004-10-21, 22:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
mark, 70x10, 90x8, 100x4, 107.5x5,5,5,5,5
lutande hantelpress, 22.5x10 (ej fail.), 25x7,7,6,6
sittande rodd, 50x8,10,8?,11
stående vadpress, max+100x8,8,7,8
Alldeles för många set/övning kanske. Vet inte riktigt hur jag vill lägga upp mitt schema, krav:
Frekvent
Supersetta antagonister
Många tunga basövningar.
(allt nedanför svammel:)
Kan nog inte köra mark/böj 2ggr/vecka så ett väldigt simpelt schema är uteslutet, funderar på att göra en 3-split där varje muskelgrupp tränas 2ggr (tunga basövningar + lättare) och köra den 2-1-2-1 alternativt en 4-split där varje muskelgrupp tränas 2ggr fast med ett pass med annat emellan.
Kombinationer blir ju horisontell rygg+bänk, vertikal rygg+lutande hantelpress+axlar, triceps+biceps, fram+baksida lår, och vader får väl bli med benen isf. Men sedan då?
Mark
Sittande rodd
Bänk
Liggande tricepspress
Skivstångscurl
Chins
Lutande hantelpress
Militärpress
Dips
Upprät rodd
Ben+vader?
Blir ju inte så snyggt. Vore finare med mark, bänk och böj var för sig. Alternativet är som sagt att köra säg rygg, bröst, axlar tungt, ben tungt, rygg, bröst, axlar lätt, ben lätt, eller något, men jag vettefan.
Knäböj (ben, vader, bröst/triceps, biceps)
Stela mark
Stående vadpress
Lutande hantelpress
Dips
Skivstångscurl
Bänkpress (bröst, rygg, ben, vader)
Sittande rodd
Utfall
Lårcurl
Sittande vadpress
Marklyft (rygg/biceps, axlar, triceps)
Chins
Militärpress
Upprät rodd
Liggande tricepspress
Äsch, bajsar ju sönder sig det med ;D.. vill ju få axlar med bröst, men med chins också, vettigast tillsammans med lutande hantelpressar, men hur fan ska jag få ihop skiten =P, får skissa på det imorrn, nu skall jag nog sova mig lite.
|
|
|
2004-10-22, 07:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2003
|
Först och främst - Det ser skitbra ut, Aliquis!
Fattar varför du är rädd att lägga på dig vikt, det där är ju värsta drömformen!
Är det "bredden"/"djupet" på armarna du har problem med? Isf lider jag av samma problem, men precis som du tror jag att det har att göra med vikten!
Sen kan man snacka om vilka enorma underarmar du har!  ..damm vilka ådror!
Till passet så tycker jag att sneda hantelpressarna såg mycket bra ut, likaså marklyften! Din styrka förhåller sig rätt bra mot vikten skulle jag vilja påstå!
Fortsätt kämpa så blir det här kanon! Fortsätter följa dig!
|
|
|
2004-10-22, 08:03
|
|
Banned User
|
Gällande armar vet jag inte om man kan säga något av det, de har väl liten omkrets överhuvudtaget, men visst, de är ju inte runda utan "platta" så att säga också. Men svårt att öka armar o ben utan att öka vikt, vad skulle det öka av liksom...
Underarmarna är inte alls enorma, tränar dem ju inte alls specifikt numera (någon gång då o då eventuellt) men gjorde det ju en del förr, men de mäter ju som sagt bara runt 28cm eller så så de är inte stora, och den bilden med ådror är ju från november förra året.
tack/ok
|
|
|
2004-10-22, 13:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Fina hantelpressar!
|
|
|
2004-10-22, 22:03
|
|
Banned User
|
Helkroppspass
(pass följer...)
Knepig dag, startade kl 08:30, ville inte käka min vanliga mat så jag satsade på te och mackor, men massa fett ska ju inte vara optimalt så det blev en satsumas, ett äpple, tre skepparhalvor med jordnötssmör o grönsaker, runt 30g sojaprotein. Sedan kokade jag upp en jäkla massa röda linser med råris, slängde i lite quinoa som var kokt sedan tidigare, massa gröna ärtor och lite blandade grönsaker med ketchup i en matlåda. Cyklade till soc på stan och till "jobbet", käkade lunch runt 12:20. Gick på ett bodybalancepass kl 14:00-15:00, jämfört med pilatespasset senast var det ingenting, mer balans och eventuellt mer stretch, men magövningarna är värsta skämtet mot pilatesen, kan bara tänka mig fortsättningskursen i pilates ;D. Duschade och käkade upp resten av maten kl 15:15. Tycker inte passen är så tunga men de måste ändå förbruka en del eller något för jag blev snabbt hungrig igen, och kl 17 stod jag inte ut utan gick och köpte 2 bananer och en påse rostade sojabönor, åt upp halva påsen och en banan, men kl 18 var det dags igen så det blev en halv banan till och lite fler sojabönor. Fick sluta runt 18:30.
Cyklade hemåt men passerade en bekant, diskuterade att jag skulle äta o se på simpsons men det hann börja så jag kikade på det där, hem, fixade mat, och åt runt kl 20 (20g sojaprotein, 2 skepparhalvor, grönsaker). Men klockan hann bli nästan 20:30 o de stänger 21:30 så jag visste inte om det var någon ide att dra, men det fanns ju inget vettigt att göra så jag gjorde det ändå. När jag kom utanför dörren vräkte regnet ner men jag bestämde mig för att köra på ändå, när jag var halvvägs funderade jag lite på vad jag egentligen höll på med men tröstade mig med att istället för att sitta och ha tråkigt en kväll skulle jag sitta och njuta över hur skönt det väl var att vara inne i värmen när jag kom hem.
Kom till gymmet kl 21:00 och började runt 21:05, 25min på mig att träna.
Du har 25minuter att spendera på gymmet, vad gör du?
a) Kör en liten muskelgrupp, typ armar, så gott det går.
b) Väljer en eller flera tunga övningar och försöker göra passet så effektivt som möjligt.
Naturligtvis var a aldrig ens ett alternativ, således blev passet:
knäböj, 60x10, 80x12, 85x9, 90x6,5, 85x7,6
Men disco som jag är körde jag naturligtvis ett set chins också. (Hade tänkt köra lite böj, stela mark, chins, militärpress, och visste inte om jag skulle orka vänta mellan böjsetten eller köra annat, provade ett set chins med 7.5kg + blöta brallor men det blev bara 4 reps så jag sket i det.)
På gymmet fanns det bara seriösare människor, de andra höll sig väl hemma och vågade sig inte ut. En kille kikade lite när jag böjde och påpekade att jag pressade in knäna inåt så att säga vid 90kg och tyckte jag skulle sänka vikten lite. Körde ett set till och försökte tänka på det, sedan dök de andra upp och någon tyckte jag skulle hålla stången lägre på ryggen men jag var lite orolig över att den skulle rulla av då, någon tyckte även att jag kunde stå lite tätare. Sänkte till 85 och provade lite och när jag stod tätare gick jag ju iaf djupare ner, så det var nog bra.
Som synes hann jag inte med så mycket, men det blev nog ett rätt effektivt pass ändå, får väl köra ben imorrn ;D
Hann inte fixa någon smoothie så jag cyklade hem o styrde en på lite juice, en banan, hallon, blåbär o en 30g sojaprotein, och nu skall jag käka lite fullkornspasta med svarta bönor, grönsaker o en skvätt linfröolja men det blir nog en lite mindre portion då jag tycker jag har ätit så mycket idag.
ANYONE CAN BE AVERAGE, BE A GEEK
... choose no-life
... choose low-life
... choose no-sex-life
... choose äschorkaskrivaingenjävelkommerjuorkaläsaändå-life
edit: Visst ja, lite kuriosa, en större kille som jag skulle uppfatta som styrkelyftare käkade någon grå sörja ur en matlåda, visade sig senare vara havregryn med vatten. Efter ett tag säger han att det var synd att han inte tänkte på det för 2år sedan. Man blir lite förvånad... Kommer inte ihåg vad jag sade men han menade att det var bra med havregrynens kolhydrater, ja, iaf om man inte var alldeles för orolig över att lägga på sig lite fett. Uppenbarligen kan man bli stor på tung träning och mycket mat runtomkring
Senast redigerad av aliquis den 2004-10-25 klockan 11:49.
|
|
|
2004-10-23, 16:57
|
|
Banned User
|
frontböj, 45x12, 50x12, 55x12, 60x9
stela marklyft, 75x13, 80x7,8
chins, bv+5x7,5, bvx8,6
sittande militärpress, 42.5x6,5,5,5
Testade mig fram på lämpliga vikter för frontböj, stela mark var 75 för lätt på, men 80 rätt svårt, överhuvudtaget måste jag köra mycket mer baksida, för böjen fixar väl kanske inte alls tillräckligt där? Var tar utfall egentligen? Får väl köra sittande lårcurl...
Chins tyckte jag gick bajs, kanske är tyngre ;/
Militärpressen var sittande för jag har säkert svårt att svinga upp en stång vid stående.
Blev inga armar, nu kan jag inte gå ut ikväll
Senast redigerad av aliquis den 2004-10-25 klockan 11:49.
|
|
|
2004-10-23, 19:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2003
|
25 min och du väljer knäböj! Av alla muskelgrupper väljer du benen! 
Bra settat där iaf, tyckte kosten såg bra ut den med! Rätt kul att läsa om en hel dag så att säga!
Sittande militärpressen var riktigt bra den med! Kanske skulle du bara lägga dig på 77,5 kg i stela marken, mittemellan!
Klart du kan gå ut! ..Kraften sitter i gluteus! hehe!
Fortsätt så här!
|
|
|
2004-10-23, 23:36
|
|
Banned User
|
Gick ut, men gick "ut" igen efter en timme för jag var hungrig o fick inte käka "inne" på krogen (fast det finns en utedel) och jag fick inte heller gå ut och käka för att sedan komma in igen för vakten i dörren (fick för en annan vakt). Så jag tog min jacka o gick till 23:10 bussen för att käka på bussen och mötas av en "mår du bra?"-kommentar. ;D
Arbetslösa veganer mobbas hårt av samhället. Håhåjaja, nåja, det ger ändå aldrig något att gå ut, ingen som kidnappar mig och släpar med mig hem. Helknas det där, jag som är så fresh.
Anyone can be average, be a geek ;/. Handlade ju bara rationellt, mat ligger väl före sex i behovstrappan?
Idag har kosten mest beståt av bröd, suger. Därför tog jag bara två mackor innan jag lagade mat att ha med mig och gick ut, därför jag blev hungrig så fort.
|
|
|
2004-10-24, 08:14
|
|
The Supermegasized Hobbit
Reg.datum: Sep 2004
|
Bra stela mark där
|
|
|
2004-10-25, 11:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Yep stela marken = riktigt bra! Även militärpressarna!!!
|
|
|
2004-10-25, 11:58
|
|
Banned User
|
bänkpress, 50x8, 60x6, 65x6, 67.5x3,2, 70x2+1
hantelrodd, 40x8,5,6-7, 42.5x4
stående sidolyft, 10x7,7,6
sittande vadpress, 50x14, 55x11, 57.5x11, 60x7
framåtlutande sidolyft m. bänk, 6x9, 7x8
Funderade på att inte köra rygg när jag redan kör det så ofta, men det hör ju ihop med bänk så jag gjorde det ändå. I bänkpressen gick jag fram till en kille och frågade "har du tid att hjälpa mig med att få upp andra repetitionen?", hade nyss varit ut på toan och laddat upp (NEJ, urinerade...). Lyfte av stången och sänkte den, var ju riktigt lätt, pressade upp den igen, sänkte en gång till och började pressa upp vikterna. Det var då det hände, uppenbarligen åker X-changes polare discojävulen Bengt runt och besöker olika gym, för Bengt tog tag i stången lite diskret och hjälpte mig få upp den. Förvånad över hur lätt det hade varit inledde jag en tredje repetition men på uppvägen gick det segt så där fick jag lite lätt hjälp av killen jag hade bett om hjälp från, vet inte om jag hade fått upp vikten själv. Men nåja, 70kg bänk avklarat 
Visste inte vad jag skulle köra mer så det blev lite axlar o vader, de får nog inte för mycket träning ändå. Sedan tänkte jag köra armar men det hade gått ca 40min så jag tog min smoothie och drog hem för att äta... men här hade öbo slagit av vattnet och jag hade slut på linser, men det är en helt annan historia. Tänkte ta mark, baksida lår och armar imorrn kanske, passar inte alls ihop eller så men ändå, det är ju det som står på tur. Vet inte om min ländrygg pallar dock, men den får väl anpassa sig ;D
(flåt. X-Change för att jag lånade Bengt, det skall inte ske igen.)
Skit att det tog 1.5 timme att få mat efter passet, känns dåligt när man vet att det inte är optimalt, men men, nu har jag börjat också  , kommer komma en gnutta försent.
|
|
|
2004-10-25, 21:53
|
|
Banned User
|
Äsch, ingen som har kommenterat mina 70kg, jag blir nästan lite ledsen, kom igen, 70kg i bänk!! flera nivåer upp i discotrappan. Idag sket sig maten massor så jag har levt på ris o sojaproteinstrimlor, 70g protein/100g, 17g kolhydrater och 350kcal...
|
|
|
2004-10-25, 21:54
|
|
The Supermegasized Hobbit
Reg.datum: Sep 2004
|
Det var bra  Jag är lite sen jag vet :P
|
|
|
2004-10-25, 21:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
YAY för 70 i bänk!
|
|
|
|
2004-10-25, 22:02
|
|
Banned User
|
Sådärja ;D
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:50.
|

|