Det blev filmat i en oerhört dålig vinkel märkte jag nu. Ber dessutom om ursäkt för mobilkvalitén.
Måste jag ännu längre ner för att bättra på svanken eller är det godkänt här?
Vad gör du med ryggen? :O Precis ovanför rumpan är det ju helt böjt.. Nu är jag inget proffs när det gäller träning, men det ser ganska fel ut. Pröva gå längre ner och "sätta dig ner" innan du påbörjar lyftet.
Vad gör du med ryggen? :O Precis ovanför rumpan är det ju helt böjt.. Nu är jag inget proffs när det gäller träning, men det ser ganska fel ut. Pröva gå längre ner och "sätta dig ner" innan du påbörjar lyftet.
Ska man verkligen behöva gå lika långt ner med rumpan som man gör när man gör en ATG-böj? För jag måste i princip börja med rumpan fastklistrad vid vaderna isåfall.
Nej, Jag brukar "sätta mig" lite över paralellen i marklyft, och håller en rak rygg innan jag påbörjar lyftet. Såsom du lyfter nu så ser det ut som om du bara lyfter med den övre ryggen, if you get what i mean?
Tack.. vet faktiskt inte vad den heter. Akon har ju gjort en version av den och då heter den nog bara ghetto.
Dette e dock en reggaeversion och inte med akon.
Har kopierat den från youtube
Ska man verkligen behöva gå lika långt ner med rumpan som man gör när man gör en ATG-böj? För jag måste i princip börja med rumpan fastklistrad vid vaderna isåfall.
Du kommer paja ryggen om du fortsätter marklyfta sådär. Och om du kan hålla svanken i sittläget i böj så borde du ju rimligen kunna hålla det högre upp.
dagens bänk 3x3x170 PR
väldigt nöjd med tanke på att jag fick kriga som fan för att få upp den sista.
Tidigare har jag tagit en etta på 170kg - man får väl nästan konstatera att en viss utveckling har skett.
Du tappar svanken, det har inget att göra med att du inte går tillräckligt djupt. Förmodligen är du dålig på att hålla buktrycket eller så har du svaga magmuskler, hur ser det ut med mindre vikt?
Vad gäller höfthöjden så tycker jag att den ser ganska bra ut. Visserligen ska inte benen vara för raka, men böjer du mycket mer på dem så kommer de i ett läge där de är svaga, och då brukar det ofta sluta med ett rygglyft lik förbannat. Det finns orsaker till varför ett marklyft inte ska se ut som en knäböj med stången på golvet.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Du kommer paja ryggen om du fortsätter marklyfta sådär. Och om du kan hålla svanken i sittläget i böj så borde du ju rimligen kunna hålla det högre upp.
Det är jag mycket väl medveten om. Jag har inga som helst problem att ha ryggen rak/med lite svank när jag böjer, men då leker jag inte med lika "mycket" vikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Du tappar svanken, det har inget att göra med att du inte går tillräckligt djupt. Förmodligen är du dålig på att hålla buktrycket eller så har du svaga magmuskler, hur ser det ut med mindre vikt?
Vad gäller höfthöjden så tycker jag att den ser ganska bra ut. Visserligen ska inte benen vara för raka, men böjer du mycket mer på dem så kommer de i ett läge där de är svaga, och då brukar det ofta sluta med ett rygglyft lik förbannat. Det finns orsaker till varför ett marklyft inte ska se ut som en knäböj med stången på golvet.
Jag kan filma nästa vecka och köra med mindre vikt så får du gärna lägga ett utlåtande då också. Jag själv anser att jag har ganska så starka magmuskler, så det måste isåfall vara buktrycket jag inte kan hålla.
Det kändes som att jag hade hittat perfekt läge för benen. Det är på gränsen tills dess att de blir, som du säger, svaga. Men för skojs skull provar jag nästa vecka ett set med lägre vikt och ett set med höften ännu djupare.