2010-08-13, 11:15
|
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Squidh
Jo, ett dubbelt turistvisum som gäller i 60 dagar så vi kommer få lämna landet en gång för att få 60 nya dagar. Jag är väl egentligen inte så intresserad av att se några andra länder av de som ligger intill så vi stannar nog inte mer än brukligt under den färden. Jag har en kompis som pluggar i kina som jag kanske hälsar på i samband med det men annars är planen att vara i thailandet hela tiden. Jag ska plugga på distans med så det skulle vara skönt att vara stilla för att plugget ska flyta på.
Har du varit mkt i thailand? Vi startar i Phuket.
|
Du måste lämna landet 2 ggr.
Först när du kommer ner får du 30 dagar. Sedan måste du lämna landet så får du 15 dagar. Sedan måste du lämna landet igen och så får du 15 dagar igen. Det är iaf vad jag kom fram till när jag var där nere i februari och skulle backpacka (blev dock sjuk och åkte hem efter typ 28 dagar)
Kanske ska kollas upp extra? För reglerna gjordes om för bara något år sedan.
Var i Thailand 2003, då i Phuket och Ao Nang. Nu när jag var nere i februari var jag i Bangkok, Ao Nang, Hat Ton Sai (Railey beach) och Krabi Town.
Om du åker dit för boxningen kan nog Phuket vara bra, jag själv skulle aldrig sätta min fot där igen  Redan 2003 pratade alla thailändare svenska, det gick inte att få tag på thaimat om man inte besökte små bakgator.
Det kan jag rekommendera, både smakmässigt och ekonomiskt att gå till små bakgator osv, restauranger som inte ser ut som restauranger utan som har typ en mormor som lagar mat och där det är gamla trädgårdsmöbler. Maträtterna där ligger alla under 100bath typ. Bra skit!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2010-08-13, 11:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Du måste lämna landet 2 ggr.
Först när du kommer ner får du 30 dagar. Sedan måste du lämna landet så får du 15 dagar. Sedan måste du lämna landet igen och så får du 15 dagar igen.
Var i Thailand 2003, då i Phuket och Ao Nang. Nu när jag var nere i februari var jag i Bangkok, Ao Nang, Hat Ton Sai (Railey beach) och Krabi Town.
Om du åker dit för boxningen kan nog Phuket vara bra, jag själv skulle aldrig sätta min fot där igen  2003 pratade alla thaisvenska. En mormor lagar mat. 100bath typ. Bra skit!
|
Ja, 30 dagar är ett vanligt turistvisum som du får automatiskt när du sätter din fot i thailand och de gäller precis som du säger i 30+15+15 dagar. Men jag har ansökt om något som kallas "dubbelt turistvisum" som gäller i 60+60 dagar. Så det har jag koll på.
Jag har inte grepp på var gymmet ligger i förhållande till stränderna/centrum men jag hoppas att det ligger lite avsides för så jättemånga köttbullar har jag inte planerat att äta =)
Tack för smågatetipset, Vi ska leta massa mormor.
Frågan är om man får det gratis av lite press?
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=473
|
|
|
2010-08-13, 11:28
|
|
|
Älskar Balle!
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
TGIF?
|
Thank God It's Friday!
Citat:
Jag ska ha lite vänner hemma på middag ikväll, kantarellsoppa till förätt och några smarriga pajjer till huvudrätt tror jag.
Imorgon är det tävling igen, Horla Triathlon! Hoppas på uppehållsväder och bra fart! På kvällen ska jag frossa i skaldjur, kräftskiva hos en vän ute vid havet på Onsalahalvön.
Söndag blir nog lite slappare.
|
Låter som alldeles lagom helg
Och påminner mig om att jag måste lämna svar på en kräftskiveinbjudan jag fick för ett tag sedan.
|
|
|
2010-08-13, 11:33
|
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Squidh
Ja, 30 dagar är ett vanligt turistvisum som du får automatiskt när du sätter din fot i thailand och de gäller precis som du säger i 30+15+15 dagar. Men jag har ansökt om något som kallas "dubbelt turistvisum" som gäller i 60+60 dagar. Så det har jag koll på.
Jag har inte grepp på var gymmet ligger i förhållande till stränderna/centrum men jag hoppas att det ligger lite avsides för så jättemånga köttbullar har jag inte planerat att äta =)
Tack för smågatetipset, Vi ska leta massa mormor.
Frågan är om man får det gratis av lite press?
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=473
|
Ah bra där
Jag har ingen koll på gymmen. Men om du vill testa på något annat så åk till Hat Ton Sai (går longtailbåtar från Ao Nang) och prova på klättring, det är tydligen Thailands klättrarmecka. Riktigt nice är det där, inga ordentliga gator, inte en massa barnfamiljer osv, bara backpackers och klättrare.
Dock är maten lite dyrare eftersom de måste frakta ut allt med båtar dit.
Annars kan du snorkla runt Chicken Island, när du ändå är nere runt Phuket osv.  Tydligen ska Phi Phi Island vara en höjdare, jag hann dock aldrig ut dit. Nere i Phuketviken ligger ju stället där de spelade in The Beach också, men det är inget att se. Bara skräp och så ser det inte alls ut som det gör i filmen.
|
Citat:
|
|
|
|
2010-08-13, 11:40
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Hej kolo!
Is it friday?
It's friday!!1!11!111111
|
|
|
|
2010-08-13, 11:42
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Japp - dags att börja måla tavlor till den där tjejen igen.
|
|
|
2010-08-13, 11:49
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Börjar bli trist att läsa politiktrådar och liknande på Kollo.. Invandring, SD samt PP spam är det enda som det står om
|
|
|
2010-08-13, 11:51
|
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Börjar bli trist att läsa politiktrådar och liknande på Kollo.. Invandring, SD samt PP spam är det enda som det står om 
|
lol jag tänkte exakt samma sak precis. Var inne i "Vad röstar du på?" och det har gått helt från en politiskt diskussion till masskampanjande för PP.
Kanske ska börja kampanja för mig själv på kolo?
"Kryssa Mela! Nr 18 på kommunfullmäktigelistan!" osv
|
Citat:
|
|
|
|
2010-08-13, 11:55
|
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
|
Det lugnar nog ned sig då valet passerat.
|
2010-08-13, 12:00
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
lol jag tänkte exakt samma sak precis. Var inne i "Vad röstar du på?" och det har gått helt från en politiskt diskussion till masskampanjande för PP.
Kanske ska börja kampanja för mig själv på kolo?
"Kryssa Mela! Nr 18 på kommunfullmäktigelistan!" osv 
|
Nu är det ju r3mphu som håller på. Han har fått tillsägelse av Allan att hålla det nere.
Och SD är allmänt stora på teh internät, oavsett forum.
|
|
|
|
2010-08-13, 12:06
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Baka blåbärspaj ikväll efter joppet? I think yes!
|
|
|
|
2010-08-13, 12:13
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Baka blåbärspaj ikväll efter joppet? I think yes!
|
Haschsmör?
|
|
|
2010-08-13, 12:24
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wille005
Haschsmör? 
|
Nej vet du vad...
|
|
|
|
2010-08-13, 12:40
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Gah!
Min lugna middagsbjudning ikväll blev just kapad... trött jag är på att vara den som måste rätta sig efter andras jävla småbarn!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2010-08-13, 12:43
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
trött jag är på att vara den som måste rätta sig efter andras jävla småbarn!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.
|

|