Skulle behöva lite hjälp med att få igång internet på min nya dator (för specifika detaljer om hårdvara, se:
http://www.sweclockers.com/forum/86-.../#post11144224)
Jag kör just nu Windows 7, och har tänkt dual-boota med Ubuntu senare. För övrigt sitter jag nu på en laptop, och växlar nätverkskabeln mellan denna och den stationära.
Vad jag har gjort hittills:
*Laddat ned senaste drivers (i princip samtliga) för moderkort och grafikkort
*Gått in på egenskaperna till lokalt nätverk där sedan egenskaperna för Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4), och markerat att erhålla IP-adress automatiskt.
*Diagonistiserat LAN-status via Windows 7. Resultat: "investigate router or broadband modem issues". Men samma kabel osv funkar ju till laptopen. Går jag sedan vidare får jag meddelandet "The default gateway is not available"
*I samband med ovan återställt adaptern
*I "Network and Sharing Center", under fliken "Change your network settings", valt "Set up a new connection or network", där jag fyllt i inloggningsinformation från min internetleverantör.
Annat att notera:
*Jag använder Comodo Firewall, och har valt "Block all incoming connections and make my ports stealth for everyone". Avmarkerar jag detta alternativ återstår problemen; kör jag en diagnos igen får jag samma resultat.
*Jag har valt att köra via Comodo DNS
Snabb hjälp uppskattas!