Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-03, 11:43   #8086
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Det är det mest kraftfulla grafikkortet på marknaden i dag med en GPU. Det finns en variant med mer minne, men det har man ingen nytta av vid normal användning.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 11:52   #8087
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Ok. Är jag muppig som bara vill ha nvidia? Min erfarenhet av dem genom åren är att de är tysta, svala och stabila. Medan mina ATI kort varit varma och haft jobbiga bulk fläktar..

Kanske ser annorlunda ut idag?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 12:03   #8088
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Jag skulle säga att båda är rätt tysta i dag, medan ATI är svalare och strömsnålare. Nvidia har dock bättre drivrutiner, och inbyggd hårdvarufysik som inte ATI har.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-08-03, 12:39   #8089
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
fick höra lite rolig och intressant info utav en dator tekniker(köper in delar och bygger moderna datorer,har koll på marknaden och vad som är nytt).
finns tydligen en CPU(som släpptes för nån vecka sedan och som går på 1500-2000 och CPUn ska vara lika bra som en i5 enligt honom) som har ett inbyggt grafik kort(eller det kanske var tvärtom) med SLI.grafikkortet ska tydligen vara lika bra/kraftfullt som ett vanligt grafikkort på marknaden idag.
om man då är ute efter att köra med SLI så kan man istället för att köpa 2 grafikkort köpa denna CPU och 1 grafikkort och då spara lite pengar.
vad är det för nytt han pratar om?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 12:46   #8090
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
http://sites.amd.com/us/fusion/apu/Pages/fusion.aspx
Gammal 2011-08-03, 12:59   #8091
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog Visa inlägg
nice
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 20:58   #8092
Termy
理学療法士

Termys avatar

Reg.datum: Aug 2003
Har kikat lite på min host write storlek på min SSD från igår tills idag. Klockan 20:00 igår = 3,47TB. 22:00 = 3,55TB. 06:00 dagen efter = 3,58TB och då lät jag den bara stå över natten med lite nedladdningar till andra hårddiskar. Sedan stängde jag av precis varenda program förutom f-secure (som jag nu avinstallerat och installerat norton istället), men vid 15:00 var det 3,59TB. Nu på kvällen = 3,62TB. Den verkar ju ticka uppåt som en jävla klocka eller nått... fattar inte vad som händer. 150 gigabyte på mindre än en dag... ?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 21:03   #8093
Bahir
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Skulle behöva lite hjälp med att få igång internet på min nya dator (för specifika detaljer om hårdvara, se: http://www.sweclockers.com/forum/86-.../#post11144224)
Jag kör just nu Windows 7, och har tänkt dual-boota med Ubuntu senare. För övrigt sitter jag nu på en laptop, och växlar nätverkskabeln mellan denna och den stationära.

Vad jag har gjort hittills:
*Laddat ned senaste drivers (i princip samtliga) för moderkort och grafikkort
*Gått in på egenskaperna till lokalt nätverk där sedan egenskaperna för Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4), och markerat att erhålla IP-adress automatiskt.
*Diagonistiserat LAN-status via Windows 7. Resultat: "investigate router or broadband modem issues". Men samma kabel osv funkar ju till laptopen. Går jag sedan vidare får jag meddelandet "The default gateway is not available"
*I samband med ovan återställt adaptern
*I "Network and Sharing Center", under fliken "Change your network settings", valt "Set up a new connection or network", där jag fyllt i inloggningsinformation från min internetleverantör.

Annat att notera:
*Jag använder Comodo Firewall, och har valt "Block all incoming connections and make my ports stealth for everyone". Avmarkerar jag detta alternativ återstår problemen; kör jag en diagnos igen får jag samma resultat.
*Jag har valt att köra via Comodo DNS

Snabb hjälp uppskattas!
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 21:08   #8094
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Har kikat lite på min host write storlek på min SSD från igår tills idag. Klockan 20:00 igår = 3,47TB. 22:00 = 3,55TB. 06:00 dagen efter = 3,58TB och då lät jag den bara stå över natten med lite nedladdningar till andra hårddiskar. Sedan stängde jag av precis varenda program förutom f-secure (som jag nu avinstallerat och installerat norton istället), men vid 15:00 var det 3,59TB. Nu på kvällen = 3,62TB. Den verkar ju ticka uppåt som en jävla klocka eller nått... fattar inte vad som händer. 150 gigabyte på mindre än en dag... ?
Du får väl titta vad det är som gör alla skrivningar? Öppna aktivitetshanteraren och välj att visa I/O Writes-kolumnen. Se vad som skriver. Eller använd performance monitor.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-08-03, 21:11   #8095
Termy
理学療法士

Termys avatar

Tack för tipset. Ser då att opera leder med hästlängder. 153 411, vad det nu är för enhet? Ändrade för övrigt nyss så att opera cache och temp downloads sparas på en annan enhet, om det nu gör nån skillnad.
Gammal 2011-08-03, 21:14   #8096
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

I/O Writes är antalet skrivningar. I/O Write Bytes-kolumnen visar hur mycket som har skrivits i bytes. Sedan datorn startades (om) då. Det är inte nödvändigtvis diskskrivningar, men dramatiska värden bör kollas upp.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-08-03, 21:20   #8097
Termy
理学療法士

Termys avatar

Finns det referensvärden på vad som är en "acceptabel" mängd skrivningar, ex. för SSD-hårddiskar?
Gammal 2011-08-03, 21:22   #8098
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Inte direkt, men t ex Intel säger att man kan skriva 20 GB om dagen varje dag i 5 år. Och det vara förra generationen.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-08-03, 21:25   #8099
Termy
理学療法士

Termys avatar

Aha. Får väl hoppas att 200gb per dag funkar för nuvarande generation diskar då ^^ Jag får sitta och pilla lite och kolla på i/o writes och se vad som händer. Tack så mycket för all hjälp!
Gammal 2011-08-03, 21:32   #8100
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

200gb per dag är alldeles för mycket och dessutom något som bör vara en praktisk omöjlighet för en disk i en hemdator om något inte är dramatiskt fel någonstans. Det är så man misstänker att det är något fel på själva sensorn som rapporterar värdena.

Angående PM-rådgivning!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:36.