Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-17, 12:53   #796
Scitec
Registered User

Scitecs avatar

Reg.datum: May 2012
Blir prenumeration här efter Chrilles video. Rankar han dig som 1a så måste man läsa
Gammal 2013-01-17, 18:04   #797
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hej hopp

Får passa på att köra en update nu när ruset från det gröna teet infinner sig, OBS! - Green Tea + Lemon, Classic London Style.

All in one nu... Lite update, quotes och träningspass.

Ärad och smickrad då Chrille "kevlarvästen" Lagerskog tog upp mig i sin video bland sina absoluta topp/favorit-journaler här på forumet.

Kul att man gjort ett intryck på dig. Jag är själv imponerad av din träning och ditt djupa engagemang till den. Du verkar vara en skön o vettig kille.

Ps, ett litet tillägg där är att jag är uppvuxen i smålands djupaste skogar, så inte riktigt en "stockholmare" =)

Vill även passa på att "förvarna" om att jag troligtvis kommer smälla i mig en kladdkaka (på tid) här i dagarna. Jag väntar bara på nötens resultat, det är hans tid jag ska försöka slå

Förhoppningsvis kan jag lägga det på en dag/tillfälle där jag kan ta vara på energin. Att grunda med 1500 kcal (till stor del socker) för att sedan sätta sig i kontorsarbete känns väl inte optimalt timat =)

Om det är någon ny läsare här, vill jag påpeka att jag alltid i grunden har väldigt bra koll på kosten och ligger på en bra balans. Sällan jag smäller i mig en hel kladdkaka m.a.o. =)

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Jag borde enbart köra sådana ett tag då jag har kass styrka i bortenläget! Usch ja.. Bred fattning med! Ugh du kan det där med Självplågeri bra alltså!! Hehe
Haha, ja ... plågeri pays off =)

Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
KJAM

Citat:
Ursprungligen postat av Tokruska Visa inlägg
Phua.. upphöjda mark! Snyggt. Jag själv skulle nog behöva köra motsatsen då jag är som starkast i botten (tror jag iallafall!) - Kronlyft?
Tack. Sega långa lyft =) Japp, kronlyft eller "boxlyft" kan du träna på i olika höjder.

Citat:
Ursprungligen postat av Scitec Visa inlägg
Blir prenumeration här efter Chrilles video. Rankar han dig som 1a så måste man läsa
Kul =) Välkommen. 1a vet jag inte (då hade det nog blivit irl-bråk med nano), men kul oavsett =)

Axlar & Triceps:

Push-press:

1x4, 90 kg
1x4, 90 kg
1x4, 90 kg
1x4, 90 kg

1x3, 95 kg
1x3, 95 kg
1x3, 95 kg
1x3, 95 kg

Hantellyft åt sidan:

1x8, 21 kg
1x8, 21 kg
1x8, 21 kg
1x8, 21 kg
1x8, 21 kg

Baksida axlar:

Räckhäv + hög rodd i latsdrag.

Triceps:

Skull-crusher (med rak SL-stång):

1x5, 55 kg
1x5, 55 kg
1x5, 55 kg

Dips + 45 kg:

1x8
1x8
1x8

Var väldigt länge sedan jag körde viktiga dips. Tränar sällan dips ö.h.t. Ingen höjdare att slänga in på ett tungt axelpass, slet lite extra så tog det rätt lugnt efter de seten.

Senast redigerad av str den 2013-01-17 klockan 18:06.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 18:07   #798
Tokruska
Registered User

Reg.datum: May 2011
Jäklar.. Mustiga dips! Förresten.. du lovar väl att filma kladdkake-utmaningen?! Låter ju awesome.
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 18:18   #799
hestJaevel
Registered User

hestJaevels avatar

Reg.datum: Jan 2007
Har följt dig ett tag nu, mycket intressant logg! Stor inspiration, främst har du väckt ett sug att börja med handstand pushups! Ska bara våga ta det där steget att hoppa upp mot väggen först!
Smidig som ett kylskåp är man - förutom i muskler och leder som aktiveras i knäböj!

Får "slösa" min första post här på forumet för att ställa frågan alla andra har blundat för -
har ni reglerat vad för kladdkaka ni ska trycka i er? Blir det hemlagat eller köpekaka?
hestJaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 18:20   #800
str
Registered User

strs avatar

Tack ruska! Givetvis, video or it didn't happen

Hoppas på att musta upp ett gött pass efter den kladdkakan =)
Gammal 2013-01-17, 18:40   #801
str
Registered User

strs avatar

Tack hestJaevel Skoj att höra, kul att du skrev!

Fint det. Ja, bara att börja nöta mot en vägg. Fungerar ju dessutom minst lika bra hemma =)

Känner mig hedrad att du bränner av din första och enda post här på forumet sedan 2007, i min journal =)

För att standardisera tävlingen tror jag det bästa är om vi kör på ett köpeoriginal, då blir vikten och receptet exakt... o ingen risk för att det är en nyttigare hemmabaks-variant som är mer lättäten =)

Gissningsvis blir det Frödinges kladdkaka.

Senast redigerad av str den 2013-01-17 klockan 18:41.
Gammal 2013-01-17, 18:50   #802
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Ugh! Tunga vikter där och ändå många set 55kg skullcrushers är respekt!

Dips är nice! Älskar den jäkla övningen men är nog den som pajjat mig hehe

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 20:40   #803
zarnyhax
Registered User

zarnyhaxs avatar

Reg.datum: Oct 2008
2 riktigt fina pass du bränner av! Pushpressen

Kan ha fel här men du kör inte militärpress så ofta va?
Eller så har du kanske inte skrivit upp det. Why?
Gammal 2013-01-17, 20:46   #804
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Reg.datum: Feb 2007
Några frågor
Varav 1 snabb

-Favoritlåt av Bon Jovi?
-Solar du kontinuerligt?
-Är Olas Kevlar unbreakable?
-Vad stör dig mest på gymet?
-Vem inspirerar dig rent fysiskt?

Nano var den snabba

Mvh
Furious Pete:s tjocka bror

Träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=192619
Fredrik.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 22:06   #805
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hestJaevel Visa inlägg
Har följt dig ett tag nu, mycket intressant logg! Stor inspiration, främst har du väckt ett sug att börja med handstand pushups! Ska bara våga ta det där steget att hoppa upp mot väggen först!
Smidig som ett kylskåp är man - förutom i muskler och leder som aktiveras i knäböj!

Får "slösa" min första post här på forumet för att ställa frågan alla andra har blundat för -
har ni reglerat vad för kladdkaka ni ska trycka i er? Blir det hemlagat eller köpekaka?
Snacka om att hålla sig (6-7år) för att träffa rätt med den bästa 1a quote:n EVER i kolos historia !! Så jävla skön style

Börja kommentera mera, du verkar vara enriktogt skön dude !!

Fö. Bra pass rakt igenom Blondie. Fick nästan resning då du MMSade en live update med militärPOLOunderstället i högsta hugg.

// Ragnar Skanåker
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 23:33   #806
hestJaevel
Registered User

hestJaevels avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Snacka om att hålla sig (6-7år) för att träffa rätt med den bästa 1a quote:n EVER i kolos historia !! Så jävla skön style

Börja kommentera mera, du verkar vara enriktogt skön dude !!

Fö. Bra pass rakt igenom Blondie. Fick nästan resning då du MMSade en live update med militärPOLOunderstället i högsta hugg.

// Ragnar Skanåker
Haha, om sanningen ska fram så är kontot skapat precis innan värnplikt. Efter det har det fallit i glömska och jag upptäckte för ett par månader sedan att jag faktiskt hade ett konto liggandes! Så det är inte så att jag suttit och spruckit av iver att slänga iväg en ej så genomtänkt kommentar under en längre tid!

Har gått och funderat på att själv starta en logg - men det ligger nog i framtiden när jag befinner mig på ett gym jag trivs på (förbannade fitnessgym). Har en flytt som väntar om ett par månader och då kanske det blir mer av mig här i forumet!

Fram tills dess kanske jag börjar posta lite dumheter där jag tycker det finns utrymme för det! Härligt att mitt första inlägg blev så uppskattat!
hestJaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 10:01   #807
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hestJaevel Visa inlägg
Haha, om sanningen ska fram så är kontot skapat precis innan värnplikt. Efter det har det fallit i glömska och jag upptäckte för ett par månader sedan att jag faktiskt hade ett konto liggandes! Så det är inte så att jag suttit och spruckit av iver att slänga iväg en ej så genomtänkt kommentar under en längre tid!

Har gått och funderat på att själv starta en logg - men det ligger nog i framtiden när jag befinner mig på ett gym jag trivs på (förbannade fitnessgym). Har en flytt som väntar om ett par månader och då kanske det blir mer av mig här i forumet!

Fram tills dess kanske jag börjar posta lite dumheter där jag tycker det finns utrymme för det! Härligt att mitt första inlägg blev så uppskattat!
Haha jag förstår !! Tycker ändå att du ska krita ner en journal redan NU - journalen får åka med flytlasset så att säga Förbannade fitnessgym lät allvarligt, för många damer i tajtz vid liggande lårcurlen eller ?

Din journal bör heta: kladdkakefantast-militär goes hardcore efter 7års väntan !
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 20:56   #808
str
Registered User

strs avatar

Haha nano och hestjaevel, skönt tugg där =)

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Ugh! Tunga vikter där och ändå många set 55kg skullcrushers är respekt!

Dips är nice! Älskar den jäkla övningen men är nog den som pajjat mig hehe
Tackar! Länge sedan jag körde denna övning. Jo jag håller med, dips bör man kanske vara lite försiktig med, speciellt med ökad belastning. En variant är ju att köra något kortare reps. Själv tränar jag ju mestadels triceps med kroppsövningar. Roligt, lite mer fria rörelser och väldigt effektivt om man lär se de riktigt jobbiga övningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av zarnyhax Visa inlägg
2 riktigt fina pass du bränner av! Pushpressen

Kan ha fel här men du kör inte militärpress så ofta va?
Eller så har du kanske inte skrivit upp det. Why?
Tackar zarny!

Det stämmer, inte speciellt mycket. Tycker absolut inte det är något fel på övningen, men lite för "stum" och stel för min smak. Gillar push-press-varianten bättre då det förutom ger ett skönare momentum även ger möjlighet till att hantera lite tyngre vikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J Visa inlägg
Några frågor
Varav 1 snabb

-Favoritlåt av Bon Jovi?
-Solar du kontinuerligt?
-Är Olas Kevlar unbreakable?
-Vad stör dig mest på gymet?
-Vem inspirerar dig rent fysiskt?

Nano var den snabba

Mvh
Furious Pete:s tjocka bror
Haha. Du har alltid sköna frågor Fredrik.

1. Its my life.
2. Haha, skulle vara kul att höra underliggande tänk där. Har rest senaste 2 åren rätt mycket och där fått möjlighet till lite sporadiskt solande. Den typen av sol gillar jag, men inte solarium.
3. Jag tror Ola uppfattade det där med kevlar fel. Hans röda gummi/latex-underställ är ingen kevlarväst. Hör med Chrille där, det är han som har orginalvästarna från SWAT.
4. Haha. Inte speciellt mycket tror jag. Möjligen att ibland att maskiner/bänkar används som fikabänk, garderob etc
5. Jag vet inte riktigt. Finns många "äldre" som har snygga och imponerande fysiker. Det säger mycket om det hela och långa engagemanget till sin träning...sånt kan jag tycka är inspirerande.
Gammal 2013-01-19, 21:16   #809
str
Registered User

strs avatar

Har fullbordat veckan med träning. Har gått fint på alla passen. Gått ca 1 timma om dagen. Väldigt kallt ute nu... o då har man inte smakat på kylan där uppe i Piteå.

Har återinfört raka mark också. Blir kul att variera lyften lite mer.

Magträning går riktigt bra. Gillar att köra mycket kroppsövningar där. En detalj jag upptäckte var att det var lite väl "fräckt" att försöka köra Dragon Flags efter 1-2 andra magövningar. Den bör nog ligga först, en tid till

Känt viss påfrestning i axlarna nu i slutet på veckan. Så det passar bra med helg nu. Möjligen blir det lite variationsträning i bröst på måndag om jag känner att pressarna inte funkar fullt ut.

Tyvärr ingen ny video denna vecka. Om någon ser nån skön kroppsövning etc, visa gärna. Någon ny push-up vore ju kul Fredrik o Patjack visade ju exempelvis shaolin pushups från youtube, det var kul att testa. Jag får köra den snart igen. Gjorde 11 reps sist, så måste ju slå det.

Trevlig helg.

Senast redigerad av str den 2013-01-19 klockan 21:21.
Gammal 2013-01-19, 22:04   #810
Måsse
It's a curl world.

Måsses avatar

Reg.datum: Sep 2012
Du kan ju kolla hur många 1arm push-ups du klarar?

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.