2007-07-26, 17:37
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Var det denna trespliten från IA?
Day One:
Dips or Bench Press 2 x 6-8
Incline Press, or incline Fly 2 x 10-12
Military Press, Or Hammer Shoulder Press 2 x 6-8
Tricep (skull crushers) Extensions or Tricep Pushdowns 2 x 10-12
Day Two:
Pull-Up 3 sets to failure
Barbell Row 2 x 8
EZ-Bar Or Dumbell Curl 1 x 10
Heavy Abs 3 x 10
Day Three
Squats 2 x 10
Deadlifts, or Stiff-Legged Deadlift 1 x 10
Pull-Troughs, Glute/Ham Raises, or Reverse Hypers
|
|
|
2007-07-26, 17:59
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Var det denna trespliten från IA?
|
Nä, det var denhär från samma artikel:
"Here is a routine that most anyone can pull off except for real hardgainers, that rotates every week. This allows more lifts to hit, allowing less monotony, and longer progress before a wall is hit from recruitment pattern burnout. You can also add a 3rd rotation of lifts if you like. This is an extremely solid way to train and is effective for a large variety of lifters. Again, many variations of this basic format are possible, and used dependent on the individual trainee.
Day one, week one
Dips 3 x 10
Incline Bench Press 3 x 6
Lateral Raise 4 x 10
Laying Tricep Extensions 3 x 8-10
Day two, week one
Wide Grip Pull-Down/Up 3 x 8
Chest Supported Row, or Barbell Row 3 x 8-10
Barbell Curl 3 x 10
Resistance Abs 3 x 10
Day three, week one
Squat 3 x 6-10
Leg Press 2 x 15
Good-Morning or Stiff-Legged Deadlift 2 x 8
Calf Raise RP 2 x 15/30
Day one, week two
Bench Press 3 x 6-10
Incline DB Press 2 x 10-12
Military Press 3 x 10
Tricep Pus-Downs 3 x 8-10
Day two, week two
Supinated Grip Pull-Down/Up 4 x 8
Dumbbell Row 3 x 10
Dumbbell Curl 3 x 8
Reverse Curl 2 x 10
Hanging Leg Raises
Day three, week two
Deadlift 1 x 8
Safety Squat, or hack squat, 2 x 6-10
Glute/Ham Raise 3 x 8
Leg Press Calf Raise"
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-07-26, 18:08
|
|
|
Mr Assparade
|
Den är man ju lite sugen på faktiskt.
|
|
|
2007-07-26, 18:10
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Den är man ju lite sugen på faktiskt.
|
Jag är sjukt sugen på att börja köra den spliten!
Men troligen blir den något modifierad för min del. Ingen hack Squat t.ex.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-07-26, 18:12
|
|
|
Mr Assparade
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag är sjukt sugen på att börja köra den spliten!
Men troligen blir den något modifierad för min del. Ingen hack Squat t.ex.
|
Säkert inget problem att byta ut övningar mot någon motsvarande bara man håller volymen i samma härad.
|
|
|
2007-07-28, 14:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Jag har testat nåt liknande. Helkropps tre gånger i veckan. För mycket träning för min smak.
|
Det verkar som du tränar mer nu än vad du skulle göra med HST. Eftersom man lyfter sub-maximala vikter alla pass utom var sjätte, plus eventuella slutveckor då. Är man ute efter volym är progressiv viktökning helt klart svaret.
|
|
|
2007-07-28, 15:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
"Here is a routine that most anyone can pull off except for real hardgainers, that rotates every week. This allows more lifts to hit, allowing less monotony, and longer progress before a wall is hit from recruitment pattern burnout. You can also add a 3rd rotation of lifts if you like. This is an extremely solid way to train and is effective for a large variety of lifters. Again, many variations of this basic format are possible, and used dependent on the individual trainee.
|
Finns detta fenomen i praktiken egentligen? Alltså att man undviker överträning av CNS genom att skifta mellan övningar, t ex att man bytar mellan 2-3 övningar för varje muskelgrupp i stället för att samma hela tiden.
Jag tycket själv att om jag bytar övningar hela tiden så tar det längre tid innan jag får en riktig bra teknik och lyckas höja vikterna och få resultat.
Vet itne vad du har upplevt Slarti?
|
C4L
|
|
|
2007-07-28, 15:42
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny.
Det verkar som du tränar mer nu än vad du skulle göra med HST. Eftersom man lyfter sub-maximala vikter alla pass utom var sjätte, plus eventuella slutveckor då. Är man ute efter volym är progressiv viktökning helt klart svaret.
|
Två helkroppspass är ju mindre än tre helkroppspass.
Har aldrig förstått mig på hur man ska köra med HST. Lättare och tyngre hit och dit. Jag kört fullt ut varje pass.
|
|
|
|
2007-07-28, 15:42
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Vet itne vad du har upplevt Slarti?
|
Ingen aning. Jag får ungefär samma resultat oberoende hur jag gör.
|
|
|
|
2007-07-28, 16:24
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Två helkroppspass är ju mindre än tre helkroppspass.
Har aldrig förstått mig på hur man ska köra med HST. Lättare och tyngre hit och dit. Jag kört fullt ut varje pass.
|
Normalt är tre pass i veckan med HST, men det går att köra med två om man vill. Men jag tänker mer på antal set och reps. Samt hur mycket energi du lägger ner på det. HST är krångligt i början, men eftersom du har tränat så länge så borde det inte vara något större problem att räkna ut 15RM, 10RM och 5RM? Jag har sett män i femtioårsåldern, som trots att de har tränat större delen utav sina liv fått bra resultat med HST, när ingenting annat har fungerat för dem. Men det finns ju andra sätt att träna som fungerar utmärkt, och är man nöjd med det så skall man få vara det. Men jag har för mig att ditt främsta mål har blivit att bibehålla det du har nu, för att ingenting egentligen ger dig något vidare bra resultat?
Nåja, om några år när du inte har något annat att göra så kanske du kan ge det lite mer uppmärksamhet? Det är helt klart en oslipad diamant som tyvärr alldeles för få någonsin hör talas om.
|
|
|
2007-07-28, 16:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Normalt är tre pass i veckan med HST, men det går att köra med två om man vill. Men jag tänker mer på antal set och reps. Samt hur mycket energi du lägger ner på det. HST är krångligt i början, men eftersom du har tränat så länge så borde det inte vara något större problem att räkna ut 15RM, 10RM och 5RM? Jag har sett män i femtioårsåldern, som trots att de har tränat större delen utav sina liv fått bra resultat med HST, när ingenting annat har fungerat för dem. Men det finns ju andra sätt att träna som fungerar utmärkt, och är man nöjd med det så skall man få vara det. Men jag har för mig att ditt främsta mål har blivit att bibehålla det du har nu, för att ingenting egentligen ger dig något vidare bra resultat?
Nåja, om några år när du inte har något annat att göra så kanske du kan ge det lite mer uppmärksamhet? Det är helt klart en oslipad diamant som tyvärr alldeles för få någonsin hör talas om.
|
Ouch sicken diss Slarti fick
|
C4L
|
|
|
2007-07-28, 17:13
|
|
|
|
Citat:
Normalt är tre pass i veckan med HST, men det går att köra med två om man vill. Men jag tänker mer på antal set och reps. Samt hur mycket energi du lägger ner på det. HST är krångligt i början, men eftersom du har tränat så länge så borde det inte vara något större problem att räkna ut 15RM, 10RM och 5RM?
|
Man lägger ju ner oerhört mycket mera energi på 15 reps än på 5 reps. Eller vad menar du? HST är ju det tygsta sättet man kan träna på.
|
|
|
|
2007-07-28, 17:24
|
|
|
surbrölande finne
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Satan vad jag har tappat i styrka! Denna serie är från 2006 vid 90 kg.
|
Det är bara frågan om dagsformen! Styrkan finns nog där, det är bara något annat som inte stämmer, hur var viljan och formen i övrigt? Du är säkert fortfarande god för reppande på 130 i bänken. Bra pass såg det ut som i övrigt!
|
|
|
2007-07-28, 17:29
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av elo_
Det är bara frågan om dagsformen! Styrkan finns nog där, det är bara något annat som inte stämmer, hur var viljan och formen i övrigt? Du är säkert fortfarande god för reppande på 130 i bänken. Bra pass såg det ut som i övrigt! 
|
Jag maxar inte ens 130 nuförtiden.
|
|
|
|
2007-07-28, 17:37
|
|
|
Registered User
|
Vid slutet av vecka två håller jag med om att det är tyngre med HST, speciellt om man är stark. Men för det mesta så lyfter man en bra bit ifrån max, och då är det inte speciellt tungt. Den första veckan men 5 reps lär knappt kännas som ett träningspass t ex. Värt att säga är att man inte behöver köra 15 reps överhuvudtaget, om man inte vill. Övningarna skall inte heller vara många, eftersom frekvensen är hög. Sedan måste man se på vad man får tillbaka också, det är där det lönar sig. Jag skall inte pracka på dig något mer, det blir till dig att göra med som du vill.
Visst tränar/tränade du med HST, Sniggel? Jag har för mig att du finns på brädan där.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.
|

|