Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-14, 14:38   #766
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
"Som en konsekvens av våra grundläggande medlemskrav är en stor del av forumet akademiker, varav många är karriärmedvetna i sitt val av sysselsättning och utbildning. Det är dock inget krav att du ska ha en akademisk utbildning, men din utbildning ska vara postgymnasial och officiellt erkänd."
Bara den där beskrivningen och namnet "elitedaters" skulle göra mig jävligt tveksam.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-14, 14:40   #767
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
"Som en konsekvens av våra grundläggande medlemskrav är en stor del av forumet akademiker, varav många är karriärmedvetna i sitt val av sysselsättning och utbildning. Det är dock inget krav att du ska ha en akademisk utbildning, men din utbildning ska vara postgymnasial och officiellt erkänd."
Men inga krav direkt alltså som jag tolkar det!

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Bara den där beskrivningen och namnet "elitedaters" skulle göra mig jävligt tveksam.
Erkänn nu...lite sugen på att bli medlem är du allt
Pudzianovski är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-14, 14:49   #768
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Bild på tjejen med Porsche Cayenne Skuggan?
Du kan få på fb kwonisch.

Citat:
haha, ja jag får också "dåliga vibbar" av bara benämningen. Har inte provat den siten och känner inget sug för det heller, men vet att den blivit omnämnd i media + ngn till site som är ungefär av samma krut o stuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Men inga krav direkt alltså som jag tolkar det!
Nej det är väl öppet för tolkning. Vad väntar du på, regga dig och återkom till kolo med review.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-14, 15:30   #769
victor_n
is this real life

victor_ns avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag som äger på att dejta eller funderar på att göra det!
victor_n är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-14, 15:57   #770
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Tycker ofta att jag känner att de gör en slags rörelse mot handväskan "bara för att" och väntar sedan på att jag som kille ska säga "nejnej, jag tar detta".
Jag skulle inte ens notera det. Vill tjejen att man ska betala så får hon väl säga det. Tolkia ljuger när hon säger att kvinnor inte är tankeläsare.
Gammal 2010-06-14, 16:03   #771
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Tolkia ljuger när hon säger att kvinnor inte är tankeläsare.
Är Tolkia en hon?
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-14, 16:24   #772
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Är Tolkia en hon?
I knöööw!
Gammal 2010-06-14, 18:54   #773
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
women are from venus and men from mars
Fast du är från Saturnus *g*
Gammal 2010-06-14, 18:59   #774
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Nu har jag läst ikapp och jag kan nog delvis hålla med Skuggan när det gäller första dejten. Det jag pratade om var i ett förhållande som räcker åtminstånde över 2 veckor.

Den killen som vi pratade om tänkte ju inleda ett förhållande med tjejen. Men jag vidhåller att han inte behöver fläka upp sin ekonomi för henne. Först när det börjar pratas om att flytta ihop. Helt galet, vad mitt bankkonto säger har väl inget med det andra att göra?
Gammal 2010-06-16, 21:04   #775
Miniräzer
Registered User

Miniräzers avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Den killen som vi pratade om tänkte ju inleda ett förhållande med tjejen. Men jag vidhåller att han inte behöver fläka upp sin ekonomi för henne. Först när det börjar pratas om att flytta ihop. Helt galet, vad mitt bankkonto säger har väl inget med det andra att göra?
Men tänk dig in i situationen, det är du som har en riktig down period i ekonomin, du träffar en kille som du gillar och vill hitta på grejer med, ni delar på det mesta som kostar när ni hittar på saker, men du känner att det svider jäkligt för du har ju egentligen inte råd å har ett konstant tungt samvete för ekonomin är krasch.
Sen efter ett tag går det upp ett liljeholmens, - Va fan snubben är ju tät, å här har jag betalt halva pizzan fast jag inte har råd typ.

Är det dumt att ge en vink om hur det ligger till? Eller är jag ute å cycklar...
Miniräzer är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-16, 21:09   #776
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Miniräzer Visa inlägg
Men tänk dig in i situationen, det är du som har en riktig down period i ekonomin, du träffar en kille som du gillar och vill hitta på grejer med, ni delar på det mesta som kostar när ni hittar på saker, men du känner att det svider jäkligt för du har ju egentligen inte råd å har ett konstant tungt samvete för ekonomin är krasch.
Sen efter ett tag går det upp ett liljeholmens, - Va fan snubben är ju tät, å här har jag betalt halva pizzan fast jag inte har råd typ.

Är det dumt att ge en vink om hur det ligger till? Eller är jag ute å cycklar...
Jag kan inte svara för Cilia, men för mig själv:
A) Lever man inte tillsammans, har man inte delad ekonomi. Random snubbe som jag umgås med i hopp om att vi senare skall komma att just leva tillsammans är inte mer skyldig att betala mina nöjen än vad random kompis är, om jag gör något tillsammans med mina kompisar.
B) Har jag inte råd, så har jag inte råd, och då är det upp till mig att säga det. Om jag inte kan klämma ur mig att kan vi inte äta makaroner hemma hos mig istället, för jag har inte råd att gå ut och äta, då får jag skylla mig själv om jag måste betala mer än jag har råd med. Det är inte killens fel att jag är feg.

Så nej, jag skulle inte tycka att det var konstigt att var och en betalat för sig. Däremot skulle jag nog tycka att det var ofint om en tätare kompis/pojkvän inte kunde acceptera att vi höll oss till nöjen som även jag hade råd med. En sådan pojkvän skulle nog inte bli så långvarig. Du fattar skillnaden?

Du är ju uppenbart obekväm med att berätta att du har pengar, så jag förstår inte vad poängen vore att göra det på det här stadiet.
Gammal 2010-06-16, 21:33   #777
Miniräzer
Registered User

Miniräzers avatar

Reg.datum: Jan 2010
Jojo, det var inte att dela ekonomi som jag hade i tankarna direkt, sen är väll jag lite av den typen som faktiskt spenderar på random kompis, kanske bara är jag som är skadad som vill hitta på saker som kostar kosing hela tiden... humm, dax å ransaka sig själv kanske
Miniräzer är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-16, 21:37   #778
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
hehe, ändå har jag inte registrerat mig på Elitedaters och allt vad de heter (siterna för högutbildade och mer välbeställda) ... jag kvalar inte in där eftersom jag bara har 80p från högskola, lol

f.n. är jag inte aktiv på någon nätsite utan träffat folk i lite andra konstellationer ist (same same, but different)
Hahaha, vad i helvete?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-16, 21:38   #779
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Det slutar ju med att du måste bestämma dig för hur du vill ha det. Du är tät, tjejen du vill göra saker ihop med är det inte. Antingen måste du lägga dig på hennes nivå, eller så måste du betala för henne (och därmed avslöja att du har mer pengar än hon). Kan du själv se någon tredje lösning? Det är inte fel att bjuda sina vänner om man har mer pengar än vad de har, men det funkar dåligt ihop med att inte vilja att de skall veta att man har pengar.

Senast redigerad av Tolkia den 2010-06-16 klockan 21:39.
Gammal 2010-06-16, 22:15   #780
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Det slutar ju med att du måste bestämma dig för hur du vill ha det. Du är tät, tjejen du vill göra saker ihop med är det inte. Antingen måste du lägga dig på hennes nivå, eller så måste du betala för henne (och därmed avslöja att du har mer pengar än hon). Kan du själv se någon tredje lösning? Det är inte fel att bjuda sina vänner om man har mer pengar än vad de har, men det funkar dåligt ihop med att inte vilja att de skall veta att man har pengar.
Nu har jag inte följt hela diskussionen, men visst menar du väl inte att det är dåligt att betala för nån annan om man kan? (Givet att den andra personen tycker om aktiviteten ifråga, och inte är nåt man kommit på bara för att visa hur TÄT man är, yeah baby!)

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.