Körde med överhandsgrepp och det var det som tog slut först.
Chins
*12
*12
*10 testade bredare grepp, körde lite slarviga rep också
Latsdrag med smal v-grepp
60*8
60*8
60*10
Lite lätt bara.
Sittande kabelrodd
100*6
100*6
100*8
Biceps i maskin
60*12
60*12
60*12 inte helt säker på att det faktiskt kördes ett tredje set
Misstänker att jag får ont i armbågarna av denna övning med sin fasta bana. Främst vänster armbåge har jag haft rejält ont i ibland, även i vila. Men det är förmodligen en blandning av fler saker. Tex att jag kört MM2K som är skapligt tungt osv. Ska sluta med denna övning, men det är väldigt bekvämt att bara sätta sig och köra ett par lätta set där.
Kör som vanligt lätta set. När man kör såpass många rep så blir det ju ändå jobbigt på sätt och vis. Mätte benen idag när jag kom hem och då låg dom på 67cm. Midjan var 81cm och kroppsvikten 85kg.
Kände för att köra ett litet lättare pass idag, så jag åkte iväg en snabbis. Slöade till det och drog till jobbgymmet.
Cykel 15 minuter
Styrkevändningar
50*10 + lite pressar
60*5 + ett par pressar
80*3 + en press
90*1 + press Film på detta också
Känns inte så stabilt faktiskt. Men jag tror att mitt mål är 100kg inom ett par veckor. Misstänker att det kommer att kännas lite bättre på vanliga gymmet också.
Tycker också det är dags att lägga upp en bild. Men jag smyger bara in en liten armbild!
Sedan filmen då! Finns väl en del att påpeka när det gäller det tekniska.
Kände mig orkeslös idag, och det blev också ett ganska dåligt pass.
Bänkpress
100*6
120*2
130*2
120*4
120*3
Var väl inte riktigt max i något av seten. Tänkte testa köra lite tyngre idag, men det kändes så obekvämt att jag inte körde tyngre än såhär. Gissar dock att jag skulle kunna pressa i närheten av 145kg ännu. Lite underligt vore det ju annars, eftersom det inte var så länge sedan! Men lite toppning antar jag att man kan ha tappat.
Hade sedan små planer på militärpress eller pushpress, men det var upptaget, så jag körde lutande hantelpress istället.
Lutande hantelpress
41*8
41*8
Kändes så orkeslöst även här att jag nöjde mig med två set.
Bröstpress i maskin
120*12
120*12
120*12 drop set som följer nedan
90*6
70*4
Inte helt säker på exakta vikter och rep men typ så.
Axelpress i maskin
100*3
100*3
80*4
Slängde in någon sorts axelpressar. Jag är tyvärr ganska säker på att det är dålig transfer från denna till militärpress.
Pecdec
70*12
70*12
Idag var för övrigt andra passet i rad där det var massvis av folk på gymmet.
Brutalt bra chins.
Efterlyser uppdaterade ryggbilder!
Sent omsider kommer det en bild! Vet inte om ryggen är något särskilt egentligen. Inte så att den har blivit just nå bättre på sista tiden i alla fall. Har ju inte kört så hård ryggträning.
Ingen träning idag. Men är lite lätt träningssugen, så tog en ryggbild då för att få någon sorts träningsrelaterad dos.
Tror att det hade kunnat framträda lite mer detaljer på bilden, men ljuset slätade väl ut dom. Det är väl en helt ok bild ändå. Man behöver ju inte alltid använda bra ljus!
Idag fick biceps smaka på lite mer träning än vanligt! Tror inte det var sista gången det blev lite mer bicepsträning. Kul om man kunde lägga på nån cm till på armarna! Det var faktiskt riktigt kul träning. Bör ju då även öka på specifik tricepsträning.
Partiella mark (stången vid knät eller just ovanför)
160*5
200*3
Stegade upp lite såklart men ids inte skriva upp allt!
Chins
*10
+25kg*6
+25kg*4
+25kg*4
Curl med ez-stång
40*8
60*8
70*2
Hantelcurl
21*6
26*6
Koncentrationscurl
31*3 jättestrikta...
21*6
Enhandscurl i kabel
15*12
15*12
Ser inte så mycket ut såhär i efterhand. Men jag är ju van att inte köra någon armträning, eller bara 2-3 lättare set, allt som oftast.
Det kändes helt ok. Japp, körde med handskar och omvänt grepp. Jag ska ta och prestera ett första trevande resultat i marken och rodden snart. Inom en vecka förhoppningsvis!
Sedan tänkte jag att det var dags att ro lite igen. Men jag körde ganska halvhjärtat. Finns definitivt mer att ge. Tror dock att det kommer bli tufft att vinna rodden, som är ett av momenten jag tävlar i mot delta_mats.
Rodd 500m
Tid 1. 1:57,5
Tid 2. 1:32,4
Gissar att jag kan ta mig en bit under 1:30. Frågan är hur mycket.
Det finns bara ett sätt att ta reda på det. Att käka taggtråden! Jag ska då försöka mig på 500 m åtminstone 2 ggr till. Kan nog slinka ner någon intervall också. Sub 1:25 skulle sitta fint.