2012-04-09, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek
Skum hemsida. Någon snubbe som översatt en artikel skriven av Martin och sen försöker ta betalt för personlig rådgivning? lol
|
Vad skulle problemet vara om jag nu skulle gjort det? Har ju inte plagierat något utan översatt och länkat tillbaka till origanlkällan. Personlig rådgivning är ju kopplat till att jag hjälper en person utifrån deras perspektiv, ingenstans påvisar jag att det är min egen metod (om det nu är leangains eller eat stop eat jag lägger upp till de, då tre nu jag gjort det på)
|
|
|
2012-04-09, 17:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av HVF
Vad skulle problemet vara om jag nu skulle gjort det? Har ju inte plagierat något utan översatt och länkat tillbaka till origanlkällan. Personlig rådgivning är ju kopplat till att jag hjälper en person utifrån deras perspektiv, ingenstans påvisar jag att det är min egen metod (om det nu är leangains eller eat stop eat jag lägger upp till de, då tre nu jag gjort det på) 
|
Rent spontant när jag var inne på din sida kändes det som du kopierat Martins sida och bara översatt allt, även fast det är med hans tillåtelse så känns det lite sådär att du också erbjuder kostrådgivning och online PT på samma sida där du lägger ut hans artiklar på, har du ens några utbildningar osv, skulle kännas bättre ifall du hade en sida där det stod lite mer information om vem du är..
|
|
|
2012-04-09, 18:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz
Rent spontant när jag var inne på din sida kändes det som du kopierat Martins sida och bara översatt allt, även fast det är med hans tillåtelse så känns det lite sådär att du också erbjuder kostrådgivning och online PT på samma sida där du lägger ut hans artiklar på, har du ens några utbildningar osv, skulle kännas bättre ifall du hade en sida där det stod lite mer information om vem du är..
|
Ja Martin är en stor informationskälla som jag använder mig av, men allt är långt ifrån hans. Jag har utbildning inom anatomi och fysiologi (utöver min universitetsutbildning som arbetsterapeut som inte har något med det att göra  ).
De få människor jag hjälpt får veta vad jag har för bakgrund, men eftersom det mesta jag hjälper med gör jag utan kostnad så har jag inte tänkt närmare på det. Har faktiskt tänkt ta bort just PT och kostrådgivnigsbiten från sidan av då det bara var något jag tänkte satsa på innan jag fick det jobb jag har nu( som inte är inom det området överhuvudtaget)...
|
|
|
2012-04-09, 18:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
|
Problem och problem. Tyckte bara det var skumt. Sen står det inget om dig heller. Inget om hur du ser ut. Inget om dina klienter (har du några?).
Jag menar inget illa. All lycka till dig med din hemsida och din rådgivning!
|
|
|
2012-04-09, 18:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek
Problem och problem. Tyckte bara det var skumt. Sen står det inget om dig heller. Inget om hur du ser ut. Inget om dina klienter (har du några?).
Jag menar inget illa. All lycka till dig med din hemsida och din rådgivning!
|
Det är helt lugnt, klart du ska kunna säga vad som känns skumt och inte. Har en liten 'Om' länk där det står lite om mig, inget direkt till mina meriter som rådgivare visserligen. Sedan har jag ingen stadigvarande bild någonstans, brukar lägga upp formbild lite då och då. Men inga spektakulära grejer... Har inte klienter heller i någon större utsträckning ( de tre jag nämnt som faktiskt frågat om hjälp bara den senaste månaden) annars har jag bara hjälpt folk med småsaker.
Tar inte illa upp, som sagt. Man måste få vädra sina tankar inget fel med det...
|
|
|
2012-04-10, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Det är helt lugnt, klart du ska kunna säga vad som känns skumt och inte. Har en liten 'Om' länk där det står lite om mig, inget direkt till mina meriter som rådgivare visserligen. Sedan har jag ingen stadigvarande bild någonstans, brukar lägga upp formbild lite då och då. Men inga spektakulära grejer... Har inte klienter heller i någon större utsträckning ( de tre jag nämnt som faktiskt frågat om hjälp bara den senaste månaden) annars har jag bara hjälpt folk med småsaker.
Tar inte illa upp, som sagt. Man måste få vädra sina tankar inget fel med det...
|
Menade heller inget illa, kul att någon orkar översätta hans artiklar som kan vara lite dryga att läsa på engelska.. Men ta det som lite feedback så du vet vad du kan förbättra osv
|
2012-04-10, 09:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz
Menade heller inget illa, kul att någon orkar översätta hans artiklar som kan vara lite dryga att läsa på engelska.. Men ta det som lite feedback så du vet vad du kan förbättra osv
|
Yes, tar åt mig av det ni säger. Alltid bra att få feedback från andra!
|
|
|
2012-04-10, 14:44
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79
Hunger, orkeslöshet och opepp?
|
Inga såna problem här iaf när jag kör en 24h fasta.
Faktiskt kört det senaste veckan utan att jag ens tänkt på det och det har funkat bra.
|
|
|
2012-04-15, 10:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Hur länge fastar folket är tränings/vilodagar? Varierar ni era ätfönster eller håller ni strikt samma ätfönster varje dag?
Har börjat med 20-22h fasta istället för mitt klassiska 17h fasta till mitt första mål på vilodagar just för att få äta mig mätt nära sängdags (deff-tider just nu).
Någon som regelbundet fastar 20+h? (Och har gjort det en längre tid för att analysera ev. för och nackdelar?)
Upplevelser?
Intressant det där med hungern egentligen, 20-22h fasta och inget tecken ALLS på hungerkänslor. Pretty fkin opti.
|
|
|
2012-04-16, 11:18
|
|
Opti
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere
Intressant det där med hungern egentligen, 20-22h fasta och inget tecken ALLS på hungerkänslor. Pretty fkin opti.
|
Jo visst är det de. Ska man tro på stenålders-kost förespråkare så är det ju så kroppen ska fungera, Om du för 10 000 år sedan inte hade ätit på 20 timmar så bör man ju inte bli svag och hungrig och dö, utan du ska bli piggare och starkare så du kan slåss med en björn och äta upp hans fille och sedan springa vidare.
|
|
2012-04-16, 20:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko
Jo visst är det de. Ska man tro på stenålders-kost förespråkare så är det ju så kroppen ska fungera, Om du för 10 000 år sedan inte hade ätit på 20 timmar så bör man ju inte bli svag och hungrig och dö, utan du ska bli piggare och starkare så du kan slåss med en björn och äta upp hans fille och sedan springa vidare.
|
Exakt så resonerar jag också. Ibland krånglar man till det för mycket tyvärr...
|
|
|
2012-04-16, 23:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Jag tränar vid 7 snåret varje dag, har mitt ätfönster mellan 14-22.
Bryter fastan med ett rätt kalorifattigt mål, dock väldigt mycket proteiner.
Sen äter jag ingenting förutom att jag dricker 10g eaa innan träningen och 10g efter, sen vid 8:30 käkar jag ett mål mat på 1500-2000kcal och strax innan 22 så äter jag 500g kvarg..
Låter det som en bra idé? Eller ska jag lägga till något mindre mål mat mellan första målet och träningen iom att det är 5 timmar mellan de båda?
|
|
|
2012-04-17, 10:10
|
|
Opti
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av moodi
Jag tränar vid 7 snåret varje dag, har mitt ätfönster mellan 14-22.
Bryter fastan med ett rätt kalorifattigt mål, dock väldigt mycket proteiner.
Sen äter jag ingenting förutom att jag dricker 10g eaa innan träningen och 10g efter, sen vid 8:30 käkar jag ett mål mat på 1500-2000kcal och strax innan 22 så äter jag 500g kvarg..
Låter det som en bra idé? Eller ska jag lägga till något mindre mål mat mellan första målet och träningen iom att det är 5 timmar mellan de båda?
|
" sen vid 8:30 käkar jag ett mål mat på 1500-2000kcal "
"Jag tränar vid 7 snåret varje dag, har mitt ätfönster mellan 14-22."
dafuq?
|
|
2012-04-17, 10:13
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko
" sen vid 8:30 käkar jag ett mål mat på 1500-2000kcal "
"Jag tränar vid 7 snåret varje dag, har mitt ätfönster mellan 14-22."
dafuq?
|
Antagligen menas 20:30.
|
|
|
2012-04-17, 10:16
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Precis, menar såklart 19:00 för träning och mat vid 20:30.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.
|

|