2007-11-27, 15:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Lite gammal för alla er som hänger på cyklelforum eller är i communityn, men denna måste bara postas.
|
|
|
2007-11-29, 11:01
|
|
Registered User
|
Har just kollat med min sugar daddy och enligt honom är Colnagon på väg från fabrik nu. Sedan ska den byggas ihop med lite *HOST* Campa Record, Deda och annat lull lull och sedan ska jag bestämma mig för om det blir Bora eller Lew. Angenämt, men ändå väldigt svårlöst, dilemma det där.
Sedan, kanske i januari, nsha'Allah, så har jag min fullblodsitalienare.
Angående hjulen fick jag detta svar när jag frågade lite om Lew-bygget
Citat:
The LEW Tune set is very strong , i think the same as the Bora . I drive them on my own bike , and they are fantastic .
The first month , i tried to destroy them , but no chance .
The set is buildt with normal DT Aerolight spokes and the Tune Mig 70 / Mag 190 hubs , and 200gr less than the Bora .
If you have any problem later , we can solve it in a short time , or you get a new wheel .
|
|
|
|
2007-11-29, 11:10
|
|
Registered User
|
Men jefla VK.
Umeåblaska
Pererik tipsar om hur man ska ha så tråkigt på cykeln som möjligt
"Trampa inte så du blir svettig, inte ens eftersvettig. Tävla inte med andra cyklister."
|
|
|
2007-11-29, 11:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Men jefla VK.
Umeåblaska
Pererik tipsar om hur man ska ha så tråkigt på cykeln som möjligt
"Trampa inte så du blir svettig, inte ens eftersvettig. Tävla inte med andra cyklister."
|
Det där var ju det sämsta förslaget på länge, enda anledning till att man cyklar och springer är ju för att man ska vara snabbast. Om det så är på väg till jobbet eller träningsspåret spelar ingen roll. Man SKA vinna, sen gör man inte alltid det. Men förvånansvärt ofta, det måste vara många som lever med den filosofin.
Damn you som drog upp tråden igen, jag som precis lyckats hålla mig borta cykelsidorna efter att spenderat ett otal timmar på div tillverkares hemsidor.
|
|
|
2007-11-29, 12:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2003
|
Usch jag har hittat en seriös affär på ebay som säljer titanskruvar, superlätta kncn kassetter osv till bra priser
|
|
2007-11-29, 12:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Usch jag har hittat en seriös affär på ebay som säljer titanskruvar, superlätta kncn kassetter osv till bra priser

|
Åhhhhh! Du måste köpa en såndär KNCN-kassett. Hur porrigt som helst. Det roliga är också vilka diskussioner som uppstår huruvida de slits ner på 100 mil, eller 1000. Det verkar råda väldigt skilda förhållanden för kassettlivslängd. Men lätta är dom, och inte så mycket dyrare än Record. KÖP!
|
|
|
2007-11-29, 14:26
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Har just kollat med min sugar daddy och enligt honom är Colnagon på väg från fabrik nu. Sedan ska den byggas ihop med lite *HOST* Campa Record, Deda och annat lull lull och sedan ska jag bestämma mig för om det blir Bora eller Lew. Angenämt, men ändå väldigt svårlöst, dilemma det där.
Sedan, kanske i januari, nsha'Allah, så har jag min fullblodsitalienare.
Angående hjulen fick jag detta svar när jag frågade lite om Lew-bygget
|
Jag kan inte hjälpa dig med råd angående ditt delikata dilemma. Det här är prylar som ligger över min konceptuella förmåga.
Men sjukt avis är jag.
Januari? Ok att cyklister är självplågare men januari? Januari? Det är ju fullblodsvinter under januari!
Om du kör första passet med Colnagon på en trainer måste jag nog påkalla onda andar över dig så det återstår för dig att boka en resa till Kanarieöarna. För du kan väl inte sitta och enbart masturbera tillsammans med Colnagon i 3 månader?
|
|
|
2007-11-29, 15:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Jag kan inte hjälpa dig med råd angående ditt delikata dilemma. Det här är prylar som ligger över min konceptuella förmåga.
Men sjukt avis är jag.
Januari? Ok att cyklister är självplågare men januari? Januari? Det är ju fullblodsvinter under januari!
Om du kör första passet med Colnagon på en trainer måste jag nog påkalla onda andar över dig så det återstår för dig att boka en resa till Kanarieöarna. För du kan väl inte sitta och enbart masturbera tillsammans med Colnagon i 3 månader?
|
De är alla bra frågor. Jag vet faktiskt helt plötsligt inte. De jag planerat en resa till mallis med i februari har på grund av privata omständigheter bangat ur, men då har det istället öppnat sig en annan lucka. Fast då var det ju det där med att jag ska kunna ta ledigt med kort varsel eftersom ingen vill bestämma sig i tid. ARRRGH! Jag håller med dig om synden med trainer, och så illa ska det nog inte behöva bli.
|
|
|
2007-12-01, 17:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Jaha då var det väl min tur att bumpa igen.
Scannade över poison-sidan igen och såg till min stora förtjusning att dom kommit med nya modeller, Anniversary.
Den hamnar ändå inom rätt prisklass och är ett kilo lättare. Är det hjulen dom plockat så mycket vikt på?
Saker som skiljer sig mot T-modellen: - Sattel - Fizik Arione Tri
- Bremse - Avid Juicy 7
- Schaltwerk - Shimano XTR Shadow
- Naben - DT Swiss 370 Disc
- Felgen - DT Swiss XR 4.2d
- Gewicht - 11,8
Arsen T
Arsen Anniversary
När blir det vår?
|
|
|
2007-12-01, 18:07
|
|
Registered User
|
är det samma ram? annars lär ju inte mavic hjulen på t-modellen vara så värst tunga?
|
|
|
2007-12-01, 18:59
|
|
Registered User
|
Crossride hjulen är tunga. Ca 2000g
DT hjulen borde väga ca 1600g.
Sadlarna, bromsarna och bakväxlen skiljer det inte mer än enstaka gram i vikt mellan.
Så det där kilot de har kapat kan du nog vara lite skeptisk till.
|
|
2007-12-01, 19:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av maRRtin
När blir det vår?
|
Det tar lååång tid till!
Först ska vi ha en lång, seg o tråkig vinter där vi hinner träna upp konditionen 3 snäpp
|
|
2007-12-01, 19:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Det tar lååång tid till!
Först ska vi ha en lång, seg o tråkig vinter där vi hinner träna upp konditionen 3 snäpp 
|
Jepp, och det är nu agnarna skiljs från vetet. Fyra timmar på cykel idag, vilket var ganska grått. Efter 3,5 blev jag påkörd av en Taxi som klippte bakhjulet, skickade mig runt 180 grader och sedan i backen. Men av någon konstig anledning klarade jag mig helt oskadd, växelörat likaså, och det enda som egentligen fick något mer än lite repor var bakhjulet är liiiiiiite lite vint. Knappt märkbart. Så jag fortsatte en halvtimme till efter det. Man kan ju inte ge upp ett pass.
Men hursom. In sweden we call it Änglavakt. Så ta hand om er ute i trafiken. Att halka på is är rätt lugnt i jämförelse med tunga V70 (utan turbo).
|
|
|
2007-12-01, 21:58
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Jepp, och det är nu agnarna skiljs från vetet. Fyra timmar på cykel idag, vilket var ganska grått. Efter 3,5 blev jag påkörd av en Taxi som klippte bakhjulet, skickade mig runt 180 grader och sedan i backen. Men av någon konstig anledning klarade jag mig helt oskadd, växelörat likaså, och det enda som egentligen fick något mer än lite repor var bakhjulet är liiiiiiite lite vint. Knappt märkbart. Så jag fortsatte en halvtimme till efter det. Man kan ju inte ge upp ett pass.
Men hursom. In sweden we call it Änglavakt. Så ta hand om er ute i trafiken. Att halka på is är rätt lugnt i jämförelse med tunga V70 (utan turbo).
|
Skönt att det gick bra för dig. Var det första riktiga vurpan för dig?
|
|
|
2007-12-01, 22:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Skönt att det gick bra för dig. Var det första riktiga vurpan för dig?
|
Jag har fallit förr, och fått ondare förr, men det här var så att säga "nära ögat" på ett ganska otäckt sätt. Jag menar, hade han tagit mig rätt i sidan hade ju säkert växelörat och baksvingen fått rejäl smäll av kofångaren. kostar pengar ju.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.
|

|