2015-06-28, 20:46
|
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
|
|
|
|
2015-06-28, 21:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
Är väl du som brukar tjata dig hes här inne om hur kronan kommer sänkas och valitainterventioner och räntesänkningar och gud vet allt som kommer få kronan värdelös.
Nu plötsligt kommer det inte ske utan riksbanken kommer se på medan kronan stärks?
Krona upp på måndag, för att stanna uppe?
|
Läs det jag skrev igen
Skickat från mobil
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2015-06-28, 21:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
14 år med trail and error samt tonvis med läsning.
Skickat från mobil
|
Du började pyssla med fonder/aktier/ekonomi då du var 14 år gammal?
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2015-06-29, 09:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
Du började pyssla med fonder/aktier/ekonomi då du var 14 år gammal?
|
12.
Pappa har sysslat med det väldigt länge och det har varit hans huvudsyssla under lång tid.
Men på senare år har han mer eller mindre klivit av sedan HFT och QE blev norm.
Man måste inse sina egna begränsningar och vad man har för arbetsverktyg, samt hur rådande arbetsmiljö ser ut.
EDIT: jag avspeglar nog honom rätt mycket här då han ofta drar paralleller mellan 1991 & 2000 med våra rådande situationer.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
Senast redigerad av agazza den 2015-06-29 klockan 09:38.
|
|
|
2015-06-29, 16:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Går inte att förutsäga börsen, men denna gången spikade jag rätt. Beskedet skulle komma på lördag så jag sålde massa högrisk dagarna innan och vips - idag gick det snett. Alltid gött när man träffar rätt ibland 
Men å andra sidan så lär den väl vända snart igen och öka massor. Borde avvakta någon vecka och ösa in allt man har på typ Zero sedan eller något så får man sig eventuellt en rejäl ökning. Fast palla...
Kör allt på Spiltans Korta och Carnegie corporate bond A och Atlant Stability!
|
|
|
2015-06-29, 19:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Går inte att förutsäga börsen, men denna gången spikade jag rätt. Beskedet skulle komma på lördag så jag sålde massa högrisk dagarna innan och vips - idag gick det snett. Alltid gött när man träffar rätt ibland 
Men å andra sidan så lär den väl vända snart igen och öka massor. Borde avvakta någon vecka och ösa in allt man har på typ Zero sedan eller något så får man sig eventuellt en rejäl ökning. Fast palla...
Kör allt på Spiltans Korta och Carnegie corporate bond A och Atlant Stability!
|
Varför försöker du förutsäga börsen om det inte går att förutsäga börsen?
|
|
|
2015-06-29, 19:59
|
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Tur man minimerade sin förlust i fonderna med att sälja förra veckan  Tråkigare är att man numera ligger minus i alla aktier, och sitter med för mycket likvid på kontot, booooooring.
|
|
|
2015-06-29, 20:02
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Kan man ha för mycket likvider när det är såhär stora rörelser :-)
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2015-06-29, 20:02
|
|
|
Mr.KlopFis
|
Gjorde precis en överföring ifrån personkontot till Avanza.
Krigskassan ska fyllas på!
Hade inte så mycket att ta av
|
Senast redigerad av KlopFer den 2015-06-29 klockan 20:06.
|
|
|
2015-06-30, 10:43
|
|
|
raggarballe
Reg.datum: Jun 2007
|
Tjena! Ca 300.000:- ska investeras hyggligt säkert, 150.000:- ska ev användas inom två år och resten är tänkt med en horisont på >5 år. Tänker allt på ett ISK och Spiltan räntefond till en början för att sedan långsamt och månadsvis börja köpa globalfond (och atlant stability kanske?) under första året och sedan se vilka fonder som är värda att fortsätta med. De pengarna som det är kort horisont på får nog stanna på spiltan.
Vad tror ni, några tankar, hur hade ni gjort? Jag vill nog mest lägga pengarna hyggligt säkert, nåja så gott det går idag, men med mer avkastning än ett sparkonto.
|
2015-07-01, 13:29
|
|
|
Do you even PB?
|
Sådärja, nu ligger jag återigen plus i Gabather även om jag är lack över de som gled in på ett bananskal under 11kr tidigare denna vecka. Jag har ju varit med ett tag liksom. Någon lycklig sate kom in under 10kr igår...
Ser ut som detta bara är början på en liten återhämtning upp till kanske 15-16kr, lägg där till ett eventuellt PM och vi passerar definitivt 20kr igen. Då blir jag en glad ägare som säkrar hem min insats och låter vinsten ligga kvar.
Nu är det bara Aptahem som behöver rycka upp sig 1kr så jag slipper ligga minus där. Tydligen äger jag nästan lika många Aptahem aktier som Gaba, killen med koll... Handlat via 2 banker  Ska sälja av lite Apta och sprida risken till lite andra intressanta bolag. Gaba kommer jag äga länge till.
Senast redigerad av Tobbey den 2015-07-01 klockan 13:36.
|
|
|
2015-07-01, 13:41
|
|
|
Drill Sergeant
Reg.datum: Apr 2006
|
Precise Biometrics, jäklar vilken berg och dalbana det varit dom senaste dagarna.
|
|
|
2015-07-01, 13:43
|
|
|
Do you even PB?
|
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik
Precise Biometrics, jäklar vilken berg och dalbana det varit dom senaste dagarna.
|
Skoja inte, hade planer på att köpa in mig på 2,50 för nån vecka sen iom FINGs uppgång, men det blev aldrig av. Tänkte FINGs uppgång skulle smitta av sig. Var inte PB uppe på 4,50 igår?
|
|
|
2015-07-01, 13:51
|
|
|
Drill Sergeant
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Skoja inte, hade planer på att köpa in mig på 2,50 för nån vecka sen iom FINGs uppgång, men det blev aldrig av. Tänkte FINGs uppgång skulle smitta av sig. Var inte PB uppe på 4,50 igår? 
|
Jo, helt galet, jag var lite sugen på att sälja av mitt innehav men jag sitter nog lång tror jag, ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.
|
|
|
2015-07-01, 13:54
|
|
|
Do you even PB?
|
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik
Jo, helt galet, jag var lite sugen på att sälja av mitt innehav men jag sitter nog lång tror jag, ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.
|
Gratulerar till en bra uppgång då! Ingen aning om framtiden, kan lika gärna gå ner nu eller fortsätta upp mot 6kr, mycket svårt att säga.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.
|

|