Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Prostitution
Både köpa och sälja ska vara lagligt 91 65.00%
Bara sälja ska vara lagligt 9 6.43%
Bara köpa ska vara lagligt 4 2.86%
Både köpa och sälja ska vara olagligt 36 25.71%
Antal röster: 140. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-06, 23:28   #61
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Alltså, koppling är också olagligt om du inte visste det. Givetvis ska även den personen som tvingar straffas. Vessäntligt hårdare än den som köper sex.
Jo jag vet att det är olaglig, det ska vara olagligt också. All form av tvång.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:29   #62
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Jag har blivit både sexuellt utnyttjad och kommit ut ur garderoben och jag kan intyga att känslan av förnedring var ganska olika varandra.
Jag jämförde inte de två sakerna, jag jämförde prostitution med att komma ut ur garderoben. Även om homosexualitet börjar bli mer accepterat så är det inte det helt än direkt, men prostitution är ju verkligen inte accepterat. Det spelar ingen roll hur personen själv känner eller mår, den gör Fel och det skall påpekas.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:30   #63
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Jag ser inte hur din berättelse om att tillslut ge någon det den vill ha är relaterat till att du menar att en sexköpare som kommer till en hora, är skyldig till att just övertala någon som inte vill. Sannolikt finns det tusen omständigheter som horan önskar var på ett annat vis, hennes liv suga på alla tänkbara vis. Sexköparen är bara skyldig till att vara en del av det som gör det möjligt för henne att göra det hon gör; kanske en del av en kollektiv skuld.

Jag undrar om det är en bra grund till att sexköp bör vara olagligt. Klart som fan är det riktigt ruttet, jag skiter egentligen i om det är olagligt, men principiellt är jag emot det.
Det jag menade var att jag tror att sex när man inte själv är upphetsad och sugen som fan är skadligt främst psykisk, men också fysiskt. Det är iallafall vad min personliga erfarenhet säger och med andra jag pratat med.
Sen om man gör det för att få tyst på nån eller för att man tycker att man behöver pengar är ju mindre relevant i det sammanhanget. Jag anser inte att pengar är en förmildrande omständighet.

Alltså, blir en person som säljer sig kåt varje gång och tycker det är lattjo som sjutton, så visst, men hur många procent tror ni det rör sig om? 1 ens?
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:31   #64
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Bite the hand that feed you- dont think so. Var ska de då få knark ifrån?

"Jo, hej polisen, det är såhär att jag brukar ta heroin sådär ett par gånger om dagen och nu sa min langare Hasse en skittaskig grej till mig!"
Och hur får du med knark i detta?
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:32   #65
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Jag jämförde inte de två sakerna, jag jämförde prostitution med att komma ut ur garderoben. Även om homosexualitet börjar bli mer accepterat så är det inte det helt än direkt, men prostitution är ju verkligen inte accepterat. Det spelar ingen roll hur personen själv känner eller mår, den gör Fel och det skall påpekas.
Nej, men eftersom jag likställer prostitution och sexuellt utnyttjande (generellt och mer eller mindre) så tyckte jag mina erfarenheter kunde vara relevanta ändå. Om du undrar varför så se mitt svar till jwzrd ovan.
Gammal 2007-06-06, 23:33   #66
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Mescreant Visa inlägg
Prostitution är ett problem för många, men allt är inte svart eller vitt.
Trafficking och koppleri är väl isåfall de största problemen med prostitution. För prostitution har alltid existerat och kommer alltid existera, så varför inte försöka göra situationen så dräglig som möjligt för flickorna?
Lönnmord har alltid förekommit, varför inte göra situationen för lönnmördare så dräglig som möjlig?

Jag tycker det är fel att människor ska kunna köpas och hanteras som bytesvaror, som köttstycken på i slaktarens fönster på marknaden.
Gammal 2007-06-06, 23:33   #67
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Problematiken är (samma som den oftast är i dikussioner om förbud): hur många är vi beredda att offra på det frihetliga altaret? Hur många lyckliga horor finns det? Hur stor andel av en yrkeskår ska få leva trasiga liv för att köparen ska ha rätt att konsumera?
Måste införskaffa Petra Östergrens senaste bok tror jag.
Gammal 2007-06-06, 23:33   #68
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Du har uppenbarligen missat mina exempel ovan med Knarklangarhasse. I det exemplet så var det en persons knarklangare som tvingade personen att sälja sin kropp för att få mer knarkeliknark, så jag spann vidare på det exemplet.
Gammal 2007-06-06, 23:34   #69
Trance

Trances avatar

Citat:
Bite the hand that feed you- dont think so. Var ska de då få knark ifrån?

"Jo, hej polisen, det är såhär att jag brukar ta heroin sådär ett par gånger om dagen och nu sa min langare Hasse en skittaskig grej till mig!"
Jag ser inte denna situation som ett större problem, de personerna kommer ju sälja sex oavsett om det är lagligt eller inte. Eftersom det är olagligt så tvingas de ju dessutom ut på gatan och socialarbetare med flera förlorar uppsikt över dem.
Gammal 2007-06-06, 23:34   #70
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Är det för dig obekant att missbruk inte är helt ovanligt bland de som säljer sex?
Gammal 2007-06-06, 23:36   #71
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Eftersom det är olagligt så tvingas de ju dessutom ut på gatan och socialarbetare med flera förlorar uppsikt över dem.
Med nuvarande sexköpslag är det ju inte olagligt.
Gammal 2007-06-06, 23:36   #72
Trance

Trances avatar

Citat:
Nej, men eftersom jag likställer prostitution och sexuellt utnyttjande (generellt och mer eller mindre) så tyckte jag mina erfarenheter kunde vara relevanta ändå. Om du undrar varför så se mitt svar till jwzrd ovan.
Ja, men det är ju fel att likställa de två. Det är helt olika saker.
Gammal 2007-06-06, 23:36   #73
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Lönnmord har alltid förekommit, varför inte göra situationen för lönnmördare så dräglig som möjlig?

Jag tycker det är fel att människor ska kunna köpas och hanteras som bytesvaror, som köttstycken på i slaktarens fönster på marknaden.
OMG! Vi tycker samma i en fråga. Nu fryser helvettet till is, eller vad man nu brukar säga.

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Problematiken är (samma som den oftast är i dikussioner om förbud): hur många är vi beredda att offra på det frihetliga altaret? Hur många lyckliga horor finns det? Hur stor andel av en yrkeskår ska få leva trasiga liv för att köparen ska ha rätt att konsumera?
Måste införskaffa Petra Östergrens senaste bok tror jag.
Intressant detta att det nästan bara är tjejer som är emot fri prositution/köpande av sex. Kanske för att de flesta tjejer har en bättre bild av hur det känns att ha tomt, viljelöst sex och att behandlas som ett villebråd.
Jag säger inte att det är så, jag bara spekulerar.
Gammal 2007-06-06, 23:36   #74
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Man kan undra hur prostitutionen började. Om nån blev tvingad - eller om en kvinna insåg att hon hade nåt som hon kunde tjäna pengar på.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:37   #75
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ja, men det är ju fel att likställa de två. Det är helt olika saker.
På vad sätt? Tror du killen som hade sex med mig såg det som ofrivilligt från min sida? Det tror inte jag.

Edit: ok, jag fick inte betalt. Så jag drog väl det kortares strået då. Nästa gång jag låter mig utnyttjas och mår skit av det ska jag komma ihåg att skicka en räkning.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.