Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
För att ge ett åtminstone halvseriöst svar så tror jag att formuleringar kring att man "tröttnat på att ragga på krogen" (som f.ö. är lika vanliga i kontakannonser författade av yngre - ja, de är betydligt ovanligare hos sextioplussare - HERRAR) inte skall läsas som "jag brukar knyla runt på krogen med varje "skabb" jag hittar" utan som ett försök att poängtera att man inte tror att krogen är the place att hitta någon att dela livet med (vilket den ju trots allt framställs som, särskilt av folk som är angelägna om att få fram att de är "hippa" och "ute i svängen"). Att skriva att man "tröttnat på att leka runt" är inte heller nödvändigtvis att läsa som "jag har knylat runt som fan men nu har jag kommit på Bättre tankar(tm)" utan kan också vara ett sätt att poängtera att man söker en partner, inte något tillfälligt lattjolajban (som ju också söks i mängder på t.ex. Spraydate).
Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?
|
Vettefan om det söks mer sådant på spraydate, men vad vet jag, verkar ju iofs som att flera av damerna får diverse udda förslag men det får de säkert oavsett vad de skriver, om man nu är ute efter "lattjolajban" borde det ju vara enklare på krogen? Kortare startsträcka där så att säga. Sedan förstår jag inte varför man inte bara kan skriva "Jag tror inte att krogen är rätt ställe att starta upp ett seriöst förhållande så därför försöker jag här istället.", låter ju tusen ggr bättre.
Vad gäller resten av ditt inlägg så spelar det väl inte så stor roll från gång 2 och framåt, men första gången hade det ju säkert varit charmigt, men det är ju bara som jag tycker =P
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle Pelle
Jag har nummer till ett par lestadianer som du kan få 
|
Vet jag inte vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig 
|
Men det kommer sig väl antagligen av synsättet att det är kvinnan som gäller vilken man som får komma till, och inte tvärtom så att säga. Så därför ses väl en kvinna som inte brukar ****** runt och väljer just dig som största förmånen eftersom hon faktiskt har bestämt sig för att du var teh man!
Men om det nu är en kille som gör samma sak så är han ju värsta offret eftersom han inte har fått komma till tidigare istället.
Men den bilden borde ju förstöras bit för bit ju mer tjejer knullar runt och ju mer lössläppta och "jämnställda" de blir på det området.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
bara bra om tjejen har sett en snopp innan så hon vet lite hur den fungerar o så... ser inte det skabbiga i det hela... fullkomligt normalt att man söker mer seriösa saker ju äldre man blir, då man börjar komma i tankar kring familj osv.. inte direkt vad man tänker kanske då man är 20 bast...
|
Har du säkert rätt i, å andra sidan finns det säkert yngre människor som inte är så intresserade av att prova gräset på alla möjliga ställen också, men från början är det väl kyrkan som ville övertyga oss om att hålla oss till en partner så..
Jag kan ju dock inte säga att jag inte skulle bli sugen på att err.. utvärdera fler alternativ i framtiden =P, så kanske är dumt att ta saker och ting alltför seriöst i början.
Citat:
Ursprungligen postat av clash
Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"
Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)
|
Kommer något förhållande göra det då? Är det ens tänkt att vi skall hålla oss till en o samma? Mer än ifrån samhällets och barnbidragens håll ;D
Citat:
Ursprungligen postat av Racso
Är det inte i så fall bra att de kommit på bättre tankar? Att de inte fortsätter med sin tidigare hobby?
Men jag håller med dig om att det är äckligt med folk som knullar runt. Oavsett kön.
 för könssjukdomar.
|
Nu behöver man ju inte få könssjukdomar för det, men jag misstänker ju att rätt många får det, jag är så dåligt insatt i vad som kan smitta via andra kroppsdelar också, är det könsherpes som kan bli munherpes eller tvärtom? I vilket fall som helst smittar väl munherpes via vanliga kyssar o grejer också, men bara det tycker jag är skabb, helst hade jag ju sluppit få någon skit överhuvudtaget ;D
Citat:
Ursprungligen postat av Racso
Bra poäng, men man vill kanske inte ha en tjej som är SÅÅÅÅ nyfiken?
Smaken är som baken...
|
Om vi ser till lasse kongos kommentar, han verkar ju tycka att en tjej som är oskuld är något fint, jag förstår inte varför det är fel att tycka att en tjej som inte har knullat runt en massa är "finare" än en som har det? Man får ju känna sig lite mer "värd" om man är typ partner 3 än om man är partner 50... Om det är värsta allmänna spelplanen så är det väl inte så stor erövring liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Att framställa sig själv som åtråvärd är ju a och o i raggning, både för killar och tjejer. Att som tjej skriva att man är trött på krogragg eller att "leka runt" tjänar alltså två syften:
1) Det visar att hon minsann inte är hopplöst oattraktiv, eftersom hon tydligen fått ragg på krogen mer än en gång, om man får tro henne.
2) Det visar att hon är intresserad av något mer seriöst, killar som är ute efter ett ONS göre sig icke besvär alltså.
Hur detta skulle vara "skabbigt" eller oattraktivt har jag svårt att se.
|
Är ju inte så svårt för tjejer att få ragg, och jag tyckte inte att hon var sååå fresh, jag dömmer det hellre själv än att gå efter vad diverse fulla grabbar har tyckt på krogen ;D
2) Jag vet inte om jag söker en tjej som nödvändigtvis vill ha något seriöst, det får nog vara oseriöst med, bara hon väljer MIG och inte alla andra ;D