Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-22, 17:05   #61
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Racso Visa inlägg
Nu tar jag hela tiden extremfall för att i princip vara säker på folks ställningstagande. Skulle du kunna gifta dig med en föredetta hora? (hon är ju inte sådan nu...)
vilken bra diskussion det blir när man hela tiden tar extremfall.
Det ger verklingen näring åt tråden.

Tur att vi har sånna som dig
Gammal 2007-04-22, 17:07   #62
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Nu tar jag hela tiden extremfall för att i princip vara säker på folks ställningstagande. Skulle du kunna gifta dig med en föredetta hora? (hon är ju inte sådan nu...)
Inga problem, så länge hon inte har varit för inblandad kriminalitet så att vi eller vår ev familj skulle utsättas för problem eller diverse farligheter. Men själva prostitutionen ser jag inget problem med.

Återigen, det är personens handlingar nu som är viktigt, alla fattar inte alltid rätt beslut.

Senast redigerad av Yankeee den 2007-04-22 klockan 17:09.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:09   #63
Racso
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av corbendallas Visa inlägg
Ett stort problem i en sådan här diskussion är att "Knu**a runt" inte är definierat. Det du kallar knu**a runt kallar jag kanske sunt levene...
En definition är inte nödvändig, eftersom vi inte vill peka ut någon. Ellerhur? 10 eller 100 "töm och glöm" spelar ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av corbendallas Visa inlägg
Snacka om dömande när man inte kan få rätta till sina misstag heller. Om det nu är ett misstag. Om nu någon mått dåligt och knu**at runt av den anledningen men sen tagit tag i sitt liv o nu mår bättre. Ska man då bli dömd för att man mådde dåligt? Man ska inte se det positiva i att människan brutit ett dåligt mönster o nu mår bra?
Läs mina tidigare inlägg så märker du att jag inte dömer någon. Jag håller till 100% med om att det är skitbra om någon inte längre har ett visst beteende som orsakats pga något negativt.
Racso är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:11   #64
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Inga problem, så länge hon inte har varit för inblandad kriminalitet så att vi eller vår ev familj skulle utsättas för problem eller diverse farligheter. Men själva prostitutionen ser jag inget problem med.

Återigen, det är personens handlingar nu som är viktigt, alla fattar inte alltid rätt beslut.
fast jag trodde att du gillade att leva farligt?
Gammal 2007-04-22, 17:13   #65
Racso
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
vilken bra diskussion det blir när man hela tiden tar extremfall.
Det ger verklingen näring åt tråden.

Tur att vi har sånna som dig

Kul att man är uppskattad.

Det tråkiga när det gäller sådana duskussioner är att folk tar det så personligen. Jag dömer som sagt INGEN, jag kanske själv är värsta byhoran.

Sen har jag all rätt i världen att tycka att ett visst handlande är förkastligt.
Racso är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:14   #66
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
fast jag trodde att du gillade att leva farligt?
Kanske, men mina ev barn och partner ska ju inte behöva utsättas för något farligt.
Gammal 2007-04-22, 17:15   #67
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
Kul att man är uppskattad.

Det tråkiga när det gäller sådana duskussioner är att folk tar det så personligen. Jag dömer som sagt INGEN, jag kanske själv är värsta byhoran.

Sen har jag all rätt i världen att tycka att ett visst handlande är förkastligt.
en kille som har många partners är en player en tjej en slampa.

such is life
Gammal 2007-04-22, 17:15   #68
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
Kanske, men mina ev barn och partner ska ju inte behöva utsättas för något farligt.
men hon kanske också vill leva farligt?
Gammal 2007-04-22, 17:17   #69
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
men hon kanske också vill leva farligt?
Hon får självklart göra som hon vill, men det betyder ju inte att man i onödan ska utsätta sin nära och kära för fara.
Gammal 2007-04-22, 17:19   #70
Racso
Registered User

Citat:
en kille som har många partners är en player en tjej en slampa.

such is life
Player = slampa. (kärt barn har många namn)

Allt det jag har skrivit är könsneutralt.
Racso är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:19   #71
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
För att ge ett åtminstone halvseriöst svar så tror jag att formuleringar kring att man "tröttnat på att ragga på krogen" (som f.ö. är lika vanliga i kontakannonser författade av yngre - ja, de är betydligt ovanligare hos sextioplussare - HERRAR) inte skall läsas som "jag brukar knyla runt på krogen med varje "skabb" jag hittar" utan som ett försök att poängtera att man inte tror att krogen är the place att hitta någon att dela livet med (vilket den ju trots allt framställs som, särskilt av folk som är angelägna om att få fram att de är "hippa" och "ute i svängen"). Att skriva att man "tröttnat på att leka runt" är inte heller nödvändigtvis att läsa som "jag har knylat runt som fan men nu har jag kommit på Bättre tankar(tm)" utan kan också vara ett sätt att poängtera att man söker en partner, inte något tillfälligt lattjolajban (som ju också söks i mängder på t.ex. Spraydate).

Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?
Vettefan om det söks mer sådant på spraydate, men vad vet jag, verkar ju iofs som att flera av damerna får diverse udda förslag men det får de säkert oavsett vad de skriver, om man nu är ute efter "lattjolajban" borde det ju vara enklare på krogen? Kortare startsträcka där så att säga. Sedan förstår jag inte varför man inte bara kan skriva "Jag tror inte att krogen är rätt ställe att starta upp ett seriöst förhållande så därför försöker jag här istället.", låter ju tusen ggr bättre.

Vad gäller resten av ditt inlägg så spelar det väl inte så stor roll från gång 2 och framåt, men första gången hade det ju säkert varit charmigt, men det är ju bara som jag tycker =P

Citat:
Ursprungligen postat av Lelle Pelle Visa inlägg
Jag har nummer till ett par lestadianer som du kan få
Vet jag inte vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig
Men det kommer sig väl antagligen av synsättet att det är kvinnan som gäller vilken man som får komma till, och inte tvärtom så att säga. Så därför ses väl en kvinna som inte brukar ****** runt och väljer just dig som största förmånen eftersom hon faktiskt har bestämt sig för att du var teh man!
Men om det nu är en kille som gör samma sak så är han ju värsta offret eftersom han inte har fått komma till tidigare istället.

Men den bilden borde ju förstöras bit för bit ju mer tjejer knullar runt och ju mer lössläppta och "jämnställda" de blir på det området.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
bara bra om tjejen har sett en snopp innan så hon vet lite hur den fungerar o så... ser inte det skabbiga i det hela... fullkomligt normalt att man söker mer seriösa saker ju äldre man blir, då man börjar komma i tankar kring familj osv.. inte direkt vad man tänker kanske då man är 20 bast...
Har du säkert rätt i, å andra sidan finns det säkert yngre människor som inte är så intresserade av att prova gräset på alla möjliga ställen också, men från början är det väl kyrkan som ville övertyga oss om att hålla oss till en partner så..

Jag kan ju dock inte säga att jag inte skulle bli sugen på att err.. utvärdera fler alternativ i framtiden =P, så kanske är dumt att ta saker och ting alltför seriöst i början.

Citat:
Ursprungligen postat av clash Visa inlägg
Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"

Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)
Kommer något förhållande göra det då? Är det ens tänkt att vi skall hålla oss till en o samma? Mer än ifrån samhällets och barnbidragens håll ;D

Citat:
Är det inte i så fall bra att de kommit på bättre tankar? Att de inte fortsätter med sin tidigare hobby?

Men jag håller med dig om att det är äckligt med folk som knullar runt. Oavsett kön.

för könssjukdomar.
Nu behöver man ju inte få könssjukdomar för det, men jag misstänker ju att rätt många får det, jag är så dåligt insatt i vad som kan smitta via andra kroppsdelar också, är det könsherpes som kan bli munherpes eller tvärtom? I vilket fall som helst smittar väl munherpes via vanliga kyssar o grejer också, men bara det tycker jag är skabb, helst hade jag ju sluppit få någon skit överhuvudtaget ;D

Citat:
Bra poäng, men man vill kanske inte ha en tjej som är SÅÅÅÅ nyfiken?

Smaken är som baken...
Om vi ser till lasse kongos kommentar, han verkar ju tycka att en tjej som är oskuld är något fint, jag förstår inte varför det är fel att tycka att en tjej som inte har knullat runt en massa är "finare" än en som har det? Man får ju känna sig lite mer "värd" om man är typ partner 3 än om man är partner 50... Om det är värsta allmänna spelplanen så är det väl inte så stor erövring liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
Att framställa sig själv som åtråvärd är ju a och o i raggning, både för killar och tjejer. Att som tjej skriva att man är trött på krogragg eller att "leka runt" tjänar alltså två syften:
1) Det visar att hon minsann inte är hopplöst oattraktiv, eftersom hon tydligen fått ragg på krogen mer än en gång, om man får tro henne.
2) Det visar att hon är intresserad av något mer seriöst, killar som är ute efter ett ONS göre sig icke besvär alltså.

Hur detta skulle vara "skabbigt" eller oattraktivt har jag svårt att se.
Är ju inte så svårt för tjejer att få ragg, och jag tyckte inte att hon var sååå fresh, jag dömmer det hellre själv än att gå efter vad diverse fulla grabbar har tyckt på krogen ;D
2) Jag vet inte om jag söker en tjej som nödvändigtvis vill ha något seriöst, det får nog vara oseriöst med, bara hon väljer MIG och inte alla andra ;D
aliquis är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:21   #72
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Mitt tips till dig ali; tänk inte så jävla mycket hela tiden.
Gammal 2007-04-22, 17:21   #73
Racso
Registered User

Citat:
Förnuftsmässigt håller jag helt med dig, men tyvärr inte känslomässigt.
Racso är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:24   #74
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Ja, fast sen är det nog skillnad mellan en oerfaren kille och en oerfaren tjej...
Vilket som sagt beror på att vi ser det som att det är tjejens marknad och hon som gör valen, vilket väl beror på biologin och att det är hon som får dras med avkomman. Men det behöver ju inte vara så att killen aldrig har fått chansen att komma till bara för att han inte har knullat runt en massa.
Behöver väl inte ens vara så att tjejen har nekat en massa heller, hon kan ju bara vara allmänt skitful.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexidos Visa inlägg
Man kanske inte ska analyser sönder annonser av det slaget. Finns säkert de som skriver så för att det på något sätt hör till hela kontaktannons grejen... eller?
Vad är det som säger att de skulle ha knullatrunt med halva landet? De kasnke varit på krogen 2 gånger o då upptäckt att det inte var så givande ur deras synvikel..
Varför behöver man skriva det överhuvudtaget isf? "Krogen är inget för mig" räcker väl?

Citat:
Sen kan man ju fundera vad tjusningen med att doppa kuken massa olika är. (som man ofta inte ens skulle ta i med tång om man vore nykter)

Hellre en bra, än hundra dåliga...
Eyy fett med status, alla brudar vet hur många man har fått ****** och då måste man vara en gud, alla killar vet hur många man har fått ****** och då gäller detsamma.
aliquis är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-22, 17:25   #75
Racso
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis Visa inlägg
Nu behöver man ju inte få könssjukdomar för det...
Tänkte mer att de uppfyller en självstraffande funktion (om man nu är slarvig).
Racso är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.