2006-05-06, 08:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Sant även om det förekomm en hel del som såg igenom skämtet så kan man helt klart konstatera att många verkar redo att offra oerhört mycket för att bli större/starkare.
|
|
|
2006-05-06, 09:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Storbystad fru som han spänner fast med handklovar i sängen. Man kan inte göra annat än att gilla killen.
|
|
|
2006-05-06, 09:44
|
|
Registered User
|
Rätt märkligt egenligen med en gammal förbrytare och sittande vice president för Hells Angels att tala om bristande respekt hos dagens ungdomar samt efterlysa hårdare straff:
-Var har dagens ungdom lagt sin respekt för äldre personer?
De går ut på stan och klappar ner både gamla och andra ungdomar, med samma inställning i bägge fall. Hedern är helt borta.
För att inte tala om våldtäktsmän. Sätt ut dem bland övriga intagna
på fängelserna, så blir det naturlig avgång. I vanliga fall
skiter jag i statistik men i fallet med våldtäktsmän som återfaller
i sina beteenden efter avtjänade straff/behandlingar, tycker jag statistiken talar sitt tydliga språk. Fan, det finns tusentals brudar
på krogarna och i vardagslivet att ragga på men de här fega individerna klarar inte den sociala biten utan måste ta till våld. Jag är för kastrering, i alla dess möjliga former. Det skall inte tyckas synd om, oavsett bakgrund, samhället skall först och främst skydda de oskyldiga, inte prioritera de
som gjort övergreppen.Ta bort dem från banan, permanent
Killarna i MC gängen är som bekant inte guds bästa barn de heller. Men i och för sig spär han bara på myten om sig själv och sina likar som ett gäng i grunden justa killar som bara jävlas med de som förtjänar det.
George Bush jagar som bekant terrorister och gör inte skillnad på själva terroristerna och de som härbergerar dem, stödjer dem och finansierar dem. Jag vet att det finns liknande tankar om de kriminella MC-gängen. Dvs att medlemskap i Bandidos eller Hells Angels ska vara tillräcklig grund för att straffas.
|
|
|
2006-05-06, 10:01
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Ta debatten om HA i en egen tråd tack.
Jo, jag är mycket medveten om att det prominenta personer säger kan ha stor inverkan på oerfaret folk. Men Kolozzeum handlar om att låta folk fråga fritt, få svar och så småningom bli en av de som också kan ge svar.
Jag skulle bli extremt förvånad om min motvilliga beundran för hur vissa bodybuilders ser ut, och som jag emellanåt ger uttryck för, skulle ge någon slags legitimitet åt doping, och att mitt kategoriska avståndstagande från doping i alla dess former inte skulle få någon effekt alls.
Då är antingen jag extremt dålig på att formulera mig eller så är medlemmarna extremt enögda.
Så hur skulle ett Kolozzeum utan "dubbelmoralen" se ut?
allan
|
|
|
2006-05-06, 10:27
|
|
Registered User
|
Det här är svåra frågor men kanske är svaret så enkelt som att det är sporten själv som måste lyckas bli ren för att därefter kunna påverka ideal och skapa "bättre" föredömen.
Jämför vi med många andra sporter så har de som avslöjats som dopade gått från att vara hyllade atleter till att bli sedda som fuskare som ingen vill ha med att göra. Ben Johnson, Marion Jones osv. Deras värde både hos allmänheten och hos sponsorerna gick från toppen till nedre botten och då har den senare aldrig ens testats positivt.
Det handlar alltså om förtroende tror jag. Ett förtroende som nog bara kan nås med fler och bättre tester. Om de som vinner tävlingarna också kan vinna förtroendet om att de är rena så är mycket vunnet. Då blir det enklare även på detta forum. För som det är nu sticker det nog rätt mycket i ögonen på folk - särskilt de som tränar och tävlar rena - när det läggs upp bilder på någon som alldeles uppenbarligen är dopad och det genast uppstår en hyllningskör om hur imponerande, bra, cool, häftig osv han eller för all del hon är.
Håller med Hasse36, det blir lite som om Unga Aktiesparare skulle hylla Lars Erik Pettersson, Joachim Posener m.fl som läget är nu.
I övrigt vill jag tacka för ett bra forum och för mig personligen är detta med kroppsbyggare, unga som gamla, rena som dopade mest en intressant reflektion och parantes och inget jag bryr mig vidare i. Det finns större problem här i världen som kan lösas till lägre kostnader..
|
|
|
2006-05-06, 10:47
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
ett test på tävling är långt ifrån garanti på att dom är rena, på tävlingsdagen ja, men det finns grejjer man kan trycka som försvinner rätt fort ut ur kroppen...så rätt preparat, rätt tajming och man klarar test fast man är fullproppad.
|
|
|
2006-05-06, 11:05
|
|
WTF?
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Genesis
Storbystad fru som han spänner fast med handklovar i sängen. Man kan inte göra annat än att gilla killen. 
|
Det kanske är hon som spänner fast honom.
|
|
2006-05-06, 12:33
|
|
*** syd
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kagen
Rätt märkligt egenligen med en gammal förbrytare och sittande vice president för Hells Angels att tala om bristande respekt hos dagens ungdomar samt efterlysa hårdare straff:
-Var har dagens ungdom lagt sin respekt för äldre personer?
De går ut på stan och klappar ner både gamla och andra ungdomar, med samma inställning i bägge fall. Hedern är helt borta.
För att inte tala om våldtäktsmän. Sätt ut dem bland övriga intagna
på fängelserna, så blir det naturlig avgång. I vanliga fall
skiter jag i statistik men i fallet med våldtäktsmän som återfaller
i sina beteenden efter avtjänade straff/behandlingar, tycker jag statistiken talar sitt tydliga språk. Fan, det finns tusentals brudar
på krogarna och i vardagslivet att ragga på men de här fega individerna klarar inte den sociala biten utan måste ta till våld. Jag är för kastrering, i alla dess möjliga former. Det skall inte tyckas synd om, oavsett bakgrund, samhället skall först och främst skydda de oskyldiga, inte prioritera de
som gjort övergreppen.Ta bort dem från banan, permanent
Killarna i MC gängen är som bekant inte guds bästa barn de heller. Men i och för sig spär han bara på myten om sig själv och sina likar som ett gäng i grunden justa killar som bara jävlas med de som förtjänar det.
George Bush jagar som bekant terrorister och gör inte skillnad på själva terroristerna och de som härbergerar dem, stödjer dem och finansierar dem. Jag vet att det finns liknande tankar om de kriminella MC-gängen. Dvs att medlemskap i Bandidos eller Hells Angels ska vara tillräcklig grund för att straffas.
|
Ja, och hur sjukt är det?? Det finns en hel rad andra sammanslutningar som pysslar med både det ena och andra, men de klarar sig på grund av en enda sak, och vad det är kan ni gissa själva.
|
|
|
2006-05-06, 13:06
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Ta debatten om HA i en egen tråd tack.
Jo, jag är mycket medveten om att det prominenta personer säger kan ha stor inverkan på oerfaret folk. Men Kolozzeum handlar om att låta folk fråga fritt, få svar och så småningom bli en av de som också kan ge svar.
Jag skulle bli extremt förvånad om min motvilliga beundran för hur vissa bodybuilders ser ut, och som jag emellanåt ger uttryck för, skulle ge någon slags legitimitet åt doping, och att mitt kategoriska avståndstagande från doping i alla dess former inte skulle få någon effekt alls.
Då är antingen jag extremt dålig på att formulera mig eller så är medlemmarna extremt enögda.
Så hur skulle ett Kolozzeum utan "dubbelmoralen" se ut?
allan
|
Allt jag säger är att det finns en dubbelmoral, jag delar den. Jag tycker att diskussionklimatet här är alldeles utmärkt.
|
|
|
2007-01-04, 00:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
frågan
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodil
Det kanske är hon som spänner fast honom. 
|
Vet nån om det är samma Jorma som Magdalena Graaf varit gift med? Hon beskriver Jorma i sin bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig"?
|
|
|
2007-01-04, 00:37
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Verkar inte sannolikt om vi säger så.  De kom väl dessutom från samma håla utanför Sthlm tror jag. Varför undrar du?
|
|
|
2007-01-04, 01:22
|
|
Våga vägra text
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av sameshit08
Vet nån om det är samma Jorma som Magdalena Graaf varit gift med? Hon beskriver Jorma i sin bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig"?
|
Snubben Magdalena varit gift med heter inte Jorma egentligen (han har ett annat finskt förnamn irl)
|
|
|
2007-01-04, 02:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Verkar inte sannolikt om vi säger så.  De kom väl dessutom från samma håla utanför Sthlm tror jag. Varför undrar du?
|
Frågar för att det är så mkt grejer i Magdalenas bok som stämmer in på Jorma... både att han är från Kungsängen och namnet och varit kriminell men nu har han ändrats och blivit familjefar osv.... Intressant att veta om det är han eller inte.
|
|
|
2007-01-04, 02:51
|
|
En jävligt trött jäkel!
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av sameshit08
Frågar för att det är så mkt grejer i Magdalenas bok som stämmer in på Jorma... både att han är från Kungsängen och namnet och varit kriminell men nu har han ändrats och blivit familjefar osv.... Intressant att veta om det är han eller inte.
|
Att du läst boken gör mig fundersam...
|
|
|
2007-01-04, 03:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsjohan
Snubben Magdalena varit gift med heter inte Jorma egentligen (han har ett annat finskt förnamn irl)
|
Vad heter hennes finska ex-man då? (Bara ett förnamn tack om det inte är Jorma)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:12.
|

|