Visa resultat för omröstning: Kan du avgöra vilket kön en person har på sättet de skriver?
|
Alltid
|

|
10 |
5.49% |
Nästan alltid
|

|
71 |
39.01% |
Ibland
|

|
77 |
42.31% |
Nästan aldrig
|

|
13 |
7.14% |
Aldrig
|

|
11 |
6.04% |
2005-11-23, 15:20
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
För att vara ännu mer kvinnoförtryckande: är det inte så att kvinnor provoceras långt mer av andra kvinnor än i princip vad som helst en man gör med undantaget vad pojkvännen/mannen gör efter att smekmånaden på första året gått passerat?
|
|
|
2005-11-23, 15:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Lätt
Kan du avgöra vilket kön en person har på sättet de skriver?
Jag brukar kunna avgöra det rätt snabb och jag har sällan fel. Om en tjej är mindre tjejig av sig, eller om en kille är mindre grabbig av sig så kan det bli fel, men annars uppfattar jag det som en rätt enkel sak.
|
Läste nyligen den där artikeln om en dansk forskare som kom fram till att män bara avbröt och berättade medans tjejer lyssnade, och ställde frågor som ledde till att man sade mer.
Så nej, jag är "man", jag skiter i vad folk säger, hur kan jag då tolka det?
|
|
|
2005-11-23, 15:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Just nu, tex, tycker jag det är ett problem här och det är att jag upplever det som att du inte är med på vad diskussionen handlar om. Istället för att lägga energi på en så fåfäng tanke som att bry mig om hur irriterad du blir på mig eller vaffan du tror om mig så ser jag enbart till problemet - du verkar inte förstå. Där har du ett praktexempel. Nina sitter tex just nu bara och bevakar sina positioner för att inte verka bråkig eller kanske dum.
|
Lustigt hur olika man uppfattar världen.
Jag tycker tex inte du verkar förstå alls medans du självgod slår dig för bröstet som en stor opartisk problemlösare.
EDIT: Återigen väljer du att diskutera min person trots upprepade tillsägelser.
|
Senast redigerad av Grahn den 2005-11-23 klockan 15:48.
|
|
|
2005-11-23, 15:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Läste nyligen den där artikeln om en dansk forskare som kom fram till att män bara avbröt och berättade medans tjejer lyssnade, och ställde frågor som ledde till att man sade mer.
|
Funkar inte så bra i skrift, men det du beskriver är väl självupptagna människor. Är det typiskt manligt? Vore tragiskt.
|
|
|
|
2005-11-23, 15:51
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Lustigt hur olika man uppfattar världen.
Jag tycker tex inte du verkar förstå alls medans du självgod slår dig för bröstet som en stor opartisk problemlösare.
|
Hur slår man sig för bröstet som en stor opartisk problemlösare? Skiljer det sig från hur en partisk problemlösare slår sig för bröstet? Varför går du konstant i clinch med mig Grahn om du inte gillar att få dina inlägg disikerade? Är det för att du insåg att du var way off i tråden som du valde att istället kalla mig självgod och låtsat opartisk? Jag kan försäkra dig om att jag är full medveten om att det jag skriver är personga åsikter och därför subjektiva och allt som följer av det. I det här fallet råkar mina åsikter och så som jag förstått ämnet i tråden falla samman med vad andra säger - utom dig.
|
|
|
2005-11-23, 15:53
|
|
Banned User
|
Men grahn för tusan. Jag skiter väl i din jävla person! Vi kan be dom andra i tråden få avgöra om det är så att jag hänger upp mig på din person. Det är onekligen mycket lustigt att i en diskussion där det talas om att kvinnor inte kan skilja på vad som riktas mot deras argument och deras egen person .. och så kommer du - IGEN - och tycker att du blir personligt attackerad av mig. Åter igen: Jag skiter i dig som person Grahn, jag snackar enbart om det du säger i tråden!
|
|
|
2005-11-23, 16:03
|
|
Registered User
|
Nej jag är inte eller var inte way off, sorry att jag inte delar din synvinkel men så är det.
Angående resten, gör dig inte dummare än du är och lägg ner.
|
|
|
|
2005-11-23, 16:10
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Nej jag är inte eller var inte way off, sorry att jag inte delar din synvinkel men så är det.
Angående resten, gör dig inte dummare än du är och lägg ner.
|
Lägg ner? Det räcker nu Grahn, du verkar ha en personlig vendetta mot just mig (eller kanske fler?). I tråd efter tråd där det visar sig att vi inte har samma åsikt slutar det med att du ber mig lägga ner. Jag tramsar inte (medvetet) eller går in för att provocera dig eftersom det garanterat kommer att sluta med att du ger mig en varning. Du ligger härmed på ignore.
|
|
|
2005-11-23, 16:29
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Ni sabbar min tråd, era räkor.
|
|
|
2005-11-23, 16:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ni sabbar min tråd, era räkor. 
|
Det här är kolozzeum Nina, inte exhale. Det är inte riktigt lika lätt att styra och ställa här, va?
|
|
|
2005-11-23, 16:48
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Det här är kolozzeum Nina, inte exhale. Det är inte riktigt lika lätt att styra och ställa här, va? 
|
Nu låser jag tråden.
|
|
|
2005-11-23, 16:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Nu låser jag tråden.
|
Ha ha, storhetsvansinne.
|
|
|
2005-11-23, 17:02
|
|
Grand Dreadlord Extraordinaire
Reg.datum: Oct 2005
|
Alltså, jag inser att detta är totalt OT, men nu har jag sett cirka 10^6 referenser till 'exhale' undrar vad 17 det är?
Har iofs något dimmigt minne av en klart medioker trycksak med just namnet 'exhale', men det måste ju vara fel?
|
2005-11-23, 17:03
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Det här är kolozzeum Nina, inte exhale.
|
Så varför får jag då känslan av att befinna mig där ... (eller möjligen på Lunar)?
|
|
|
2005-11-23, 17:13
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Nina sitter tex just nu bara och bevakar sina positioner för att inte verka bråkig eller kanske dum.
|
Haha - det där kunde JAG känna igen mig i faktiskt (och jag skäms lite över att tvingas bekräfta kvinnors påstådda diskussionsbeteenden  ).
Jag vet inte om det bara är inbillning, men här på Kolozzeum (som ju är ett väldigt mansdominerat forum...) har jag en instiktiv känsla av att jag inte bör stöta mig för mycket med medlemmarna eftersom det kan leda till en "negativ" image. Frågan jag ställer mig själv är: varför bryr jag mig? För det första har ett gäng testosteronstinna forumanvändares inställning till mitt internet-alter ego ingen som helst inverkan på mitt "verkliga" liv. Dessutom gillar jag diskussioner och problemlösning - men visst finns det någon sorts social strävan hos mig som påverkar mitt sätt att argumentera. Jag vill helt enkelt inte verka bråkig eller dum  .
I diskussioner IRL kan jag vara betydligt mer "manligt hänsynlös", men å andra sidan går de verkliga situationer jag hamnar i inte heller att jämföra med miljön på ett forum som detta. IRL har jag helt enkelt andra maktmedel och en annan säkerhet.
Och nu var jag dessutom personlig rakt igenom hela det här inlägget, ytterligare ett kvinnligt drag kanske.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.
|

|