Finnen bredvid skäms inte för sig utan bad mig typ öppna ytterdörren när han kom hem full och nerblodad, sönderslagen i ansiktet en sen kväll. Men dom andra undrar jag vad dom gjort som dom vill dölja. Grannen på andra sidan sade
Bor du här, första gången han såg mig. Han ville alltså att ingen skulle bo här. Sen är det tanten på nedervåningen. Jag brukar glatt heja på folk när jag flyttar in någonstans och så här med, men hon slutade snabbt heja och började titta misstänksamt och senare paranoid. Kan säga med säkerhet att det inte är direkt mig som person dom reagerar på för första lördagen satte jag upp saker 8 på kvällen och folk blev vansinniga! Det var människor som inte hade någon aning om vem som bor här. Regeln är att det ska vara tyst 10 på kvällen men i vanlig ordning skaffar sig folk egna regler efter ett tag och det vanliga är att killen ovanpå flyttar möbler (eller styrketränar och släpper vikter kanske?) mellan 10 och 11 på kvällen. Inte för det direkt bryr mig i grunden men just detta med så uppenbart olika regler. Själv tycker jag det var väldigt spöklikt när jag flyttade in, det har blivit bättre här nu, för att sådana som mig flyttat in. Det var aldrig någon som spelade musik ens på helgerna tidigare, nu är det karaokekvällar hos någon granne, och det har blivit lagligt att ha bilstereo. Detta var strängt förbjudet när jag flyttade hit, fick en rejäl avhyvling av en finska för att jag hade stereon på på rätt låg volym.
Dom enda trevliga här är barnen, dom hejar. Dom får en dålig start på livet men det är nog inte kört för dom. Barnen låter ofta glada när dom leker med varann på gården och grinar och bråkar när dom är i lägenheterna hör man
Så ser det ut där jag bor.