2005-09-02, 19:37
|
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av slobban
Ja, vet du hur USA utnyttjar dom där skulderna?
Om så är fallet att dom inte har personal för nått sånt här, är inte det rätt konstigt isf?!
Kan man åka till månen och kriga konstant kan man hålla ordning och städa upp i en stad som är översvämmad med.
|
Det är två skillda saker, i detta fallet har de en jäkla tidspress på sig också, samt folk som motarbetar.
|
|
|
2005-09-02, 19:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Från det ena till det andra, vilka fler länder tycker ni borde få akut katastrofhjälp och varför?
|
|
|
2005-09-02, 20:02
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2005
|
|
|
|
2005-09-02, 20:26
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Självklart borde dom få hjälp, precis som alla andra borde få.
|
|
|
2005-09-02, 20:36
|
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
|
Från det ena till det andra, vilka fler länder tycker ni borde få akut katastrofhjälp och varför?
|
Att hjälpa US, innebär att man förbättrar sin relation med dem. US vill man ha en bra relation med...
Samma gäller andra rika länder, andra fattiga länder, vill man väl hjälpa för att de ska kunna fortsätta tillverka produkter billigt.
Allt handlar om att investera.
|
|
|
2005-09-02, 20:39
|
|
|
Jag Lever Vid Min Dator
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Bjorne
Att hjälpa US, innebär att man förbättrar sin relation med dem. US vill man ha en bra relation med...
Samma gäller andra rika länder, andra fattiga länder, vill man väl hjälpa för att de ska kunna fortsätta tillverka produkter billigt.
|
"Welcome to the wonderfall world of politic"
ledsen för min sketna engelska
|
|
|
2005-09-02, 20:52
|
|
|
Välhängd medlem
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av AnimalGen
"Welcome to the wonderfall world of politic"
ledsen för min sketna engelska
|
Mmm alla slickar röv men ingen vill erkänna det öppet.
|
|
2005-09-02, 20:57
|
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Att hjälpa för politiska syften kan jänkarna själva få hålla på med - om Sverige hjälper till är det för att folk behöver hjälp. Helt jävla uppenbart är i varje fall att det inte fanns tillstymmelsen till beredskap för den här sortens katastrof, trots att den inte direkt kom överraskande.
Och jag blir lätt illamående inför åsikten att man skulle låta vanligt folk dö bara för att man inte delar de åsikter den nuvarande presidenten i USA har - det är ju exakt det som USA genomförde i Irak. Har man något vett i huvudet ska man väl inte göra samma sak som man tidigare har fördömt?
Det är väl jättebra att vi kan hjälpa till, vare sig det är direkt eller via skattsedeln.
allan
|
|
|
2005-09-02, 20:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Bjorne
|
Jaha så du tycker att man ska hjälpa usa för att smöra? Låter nästan som så på det där.
|
|
|
2005-09-02, 22:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Vet inte om detta har sagts tidigare i tråden, men det var verkligen inte USAs rikaste stad som drabbades, om man säger så. Snarare tvärt om.
Vet inte riktigt var jag vill komma med detta, men...
|
|
|
|
2005-09-02, 22:20
|
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Dålig beredskap kan jag hålla med om precis som holländarna sa (som oxå har land som ligger under havsnivån men har gjort något åt det).
Problemet nu är, vad jag läst av folk som bla skrivit på AF hemsida (som bor där och i närheten) och vad jag hört på nyheterna på TV, inte att de saknar resurser utan att det är folk som skjuter och stör evakueringsarbetet.
Utanför NO stod 100 tals bussar redo att evakuera men de vågade inte (fick inte) åka in pga av risken att bli beskjutna osv.
Att folk inte tycker att människor i nöd skall få hjälp eller att USA borde klara det själva tycker jag är jävligt illa. Jag tycker det är självklart att Sverige borde hjälpa till om USA vill ha våran hjälp eller andra länders hjälp.
|
|
|
2005-09-02, 22:48
|
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av squat
Vet inte om detta har sagts tidigare i tråden, men det var verkligen inte USAs rikaste stad som drabbades, om man säger så. Snarare tvärt om.
Vet inte riktigt var jag vill komma med detta, men...
|
Jag vet inte riktigt heller var du vill komma med det där. Rent principiellt tycker jag det är oväsentligt hur "rika" människorna i fråga är. Alla borde värdesättas lika mycket oavsett hur feta deras bankkonton är och därför ska inte det spela någon roll när det handlar om att hjälpa människor i nöd.
|
|
|
2005-09-02, 23:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Fattig delstat = små resurser = dålig beredskap? Kanske var det dit du ville komma?
|
|
2005-09-02, 23:34
|
|
|
Kebap Is The Shit
Reg.datum: Oct 2004
|
Hjälp borde dom få.
Men man kan ju hoppas att dom fattar att miljöförstöring har sitt pris.
|
|
|
2005-09-03, 00:01
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
|
Jag röstar på de med akuta katastrofer.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32.
|

|