Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-21, 16:29   #61
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Jag var rejält tjock när jag började träna. Hur jag rådde bot på det? Genom att sluta äta. Några månader senare var jag i toppform. Hunger var en faktor första veckorna, sedan försvann den. Och inget svältläge son förhindrade fettförlusten.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:08   #62
Slugus
Registered User

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
Jag pratar inte om några tester utan om man ska ner i vikt och stoppar i sig färre kalorier än vad man gör av med samtidigt som man tränar så kommer man bli hungrig. Jag tror det är få personer här som gör en deff enkelt utan att bry sig om hungern som kommer efter några veckor (eller dagar). För att fortsätta gå ner så stryper man intaget ytterligare samtidigt som den tunga styrketräningen fortlöper. Den som säger att det är lätt ljuger.
Kroppen är anpassningsbar och kommer anpassa sig efter hur mycket man stoppar i sig. Hungern försvinner ofta efter en vecka eller två.
Slugus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:24   #63
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Slugus Visa inlägg
Kroppen är anpassningsbar och kommer anpassa sig efter hur mycket man stoppar i sig. Hungern försvinner ofta efter en vecka eller två.
Hungern kommer tillbaka, with a vengeance.

Belöningskänslor relaterat till mat ökar under underskott, i synnerhet om underskottet är rejält och långvarigt.

Citat:
Jag var rejält tjock när jag började träna. Hur jag rådde bot på det? Genom att sluta äta. Några månader senare var jag i toppform. Hunger var en faktor första veckorna, sedan försvann den. Och inget svältläge son förhindrade fettförlusten.
Att sluta äta är inte ett generellt bra råd för att komma i toppform. Lägerfångestilen är tveksam, i bästa fall.

Senast redigerad av Bossebäver den 2014-12-21 klockan 17:27.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:33   #64
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vad är då tanken me din populära Deffguide?
Gammal 2014-12-21, 17:38   #65
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Vad är då tanken me din populära Deffguide?
Ett (av många) sätt gå ner i vikt på ett hållbart och hälsosamt sätt samtidigt som man har möjlighet att förbättra flera parametrar för både hälsa och prestation?
Gammal 2014-12-21, 18:03   #66
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Hur definierar du rejält tjock och några månader?
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 18:22   #67
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Närmare 110 kilo än 100 som helt otränad 14-åring. Fet. I dag kanske det är vanligare bland åttondeklassare, men då var det det inte.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2014-12-21, 18:25   #68
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Men jag är nog inte rätt person att ge råd som rör beteendevetenskap. Jag förstår mig inte på sådant. Även om hunger skulle vara inblandat så skulle det inte göra mig något. Jag skulle bara ignorera. Samma sak med sötsug och liknande. Jag förstår inte hur det känns när man tydligen måste äta något fast man egentligen inte vill. Jag behöver inte motiveras för att inte göra något. Bara att låta bli.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2014-12-21, 19:57   #69
tsim
Banned User

Reg.datum: Jul 2014
Svält är något som kryper in på en. ju längre man är utan mat desto mindre mat behöver man.
Det är lätt att svälta, om man väl börjar.
tsim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 08:25   #70
Pretorian
Registered User

Pretorians avatar

Reg.datum: Mar 2010
Jag tror att man tillhör en minoritet om man "bara kan låta bli". Har inga studier på det utan jag pratar mer i allmänhet när man ser många frågor här på forumet om hur man ska göra för att klara av hungern och sötsuget när man legat på kaloriunderskott ett tag. Det kan inte bara vara jag som ser det? Isåfall ber jag om ursäkt och tar tillbaka det jag skrivit.
Gammal 2014-12-22, 10:51   #71
HerrCarlsson
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
Jag tror att man tillhör en minoritet om man "bara kan låta bli". Har inga studier på det utan jag pratar mer i allmänhet när man ser många frågor här på forumet om hur man ska göra för att klara av hungern och sötsuget när man legat på kaloriunderskott ett tag. Det kan inte bara vara jag som ser det? Isåfall ber jag om ursäkt och tar tillbaka det jag skrivit.
Den som gnäller på ett forum om sötsug eller hunger under en diet hade aldrig gjort det om "hen" hade varit med i ett krig, kapsejsat med båten och drivit runt i en flotte en månad och i bästa fall ätit någon rå fisk då och då, osv..

Vissa är mesar. Andra väljer att inte vara det.
HerrCarlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 11:09   #72
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av HerrCarlsson Visa inlägg
Den som gnäller på ett forum om sötsug eller hunger under en diet hade aldrig gjort det om "hen" hade varit med i ett krig, kapsejsat med båten och drivit runt i en flotte en månad och i bästa fall ätit någon rå fisk då och då, osv..

Mr. Thuglife

Jag håller med dock. Man får bita ihop.
Gammal 2014-12-22, 11:34   #73
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av HerrCarlsson Visa inlägg

Jag tror att samtliga personer du nämner gärna skulle acceptera en snickers och en kanna glass, i många fall döda för det.....

Jag har inga problem med hunger per se, det som irriterar mig är att jag aldrig blir mätt när jag väl äter.
Gammal 2014-12-22, 15:44   #74
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag har inga problem med hunger per se, det som irriterar mig är att jag aldrig blir mätt när jag väl äter.
Det där kan jag ha problem med ibland. Om jag deffar 6 dagar i veckan för att sedan på "ätardagen" knappt uppnå någon mättnadskänsla när jag får äta fritt.

Hungern för mig brukar inte vara det som utgör ett problem under deff. Det som jag upplever som absolut värst är den enorma orkeslösheten. Att försöka ha någorlunda kvalité på träningspassen och fungera som en normal individ i vardagen tycker jag är svårast utan tvekan.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 16:14   #75
shirunai
Registered User

shirunais avatar

Reg.datum: Feb 2003
Att låta bli eller inte har man studerat på dagisbarn och det verkade iallafall vara väldigt genetiskt.
shirunai är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:16.