Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Skulle du tycka att det är ok att din partner sexar med andra än dig?
Nej, att jag är otrogen ibland må va hänt men min partner får faaaan inte 16 4.29%
Nej 239 64.08%
Ja, fast bara om det sker sällan och med skydd 7 1.88%
Ja om vi gör det ihop, i grupp, i samma rum etc utan hemligheter 19 5.09%
Jajemen helt ok, oooorka med katolsk moral 6 1.61%
Ja fast bara om det är lesbiskt och jag får vara med 74 19.84%
Albatross 12 3.22%
Antal röster: 373. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-12, 15:06   #61
Minimjölk
Registered User

Minimjölks avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Nu om varje samlag man delar med sin partner är en romantisk stund enbart bygd på "heliga känslor", rosenblad, passion, lockar som faller i slowmotion, att man viskar i varandras öra och bedyrar sin kärlek så förstår jag att man har svårt för konceptet.

Om man nu även har ett behov av råknull av den grövre och mer porrliknande typen vid sidan av dessa övre "kärlekstunder" så tror jag att det faller sig mer naturligt att i dessa mindre romantiska, mer djuriska stunder även kan finnas plats för tex fler kvinnliga partners.

Sen i slutändan är detta som med behov av att slicka på stövlar, andra fetischer, homosexualitet och så vidare, man har sina behov, sen får man välja hur man kanaliserar det, hittar man en partner som delar ens intressen så man slipper sitta själv vid en datorskärm mitt i natten med sina innersta "hemligheter" i garderoben så kan man vara lycklig, väldigt få hittar väl en sån partner som dels fungerar i längden personlighetsmässigt och dessutom matchar sexuellt samt att man delar ett sånt förtroende så man även kan berätta om sina "hemligare behov".
Jag tycker detta var mycket intressant och bra skrivet. Tänkvärt och finurligt.
Gammal 2011-09-12, 15:19   #62
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman Visa inlägg
Man blir trött på internet ibland. Givetvis sitter nu en massa kärleksliberaler och skriker att man är en taliban bara för att man vill ha någon man älskar för sig själv. Det finns förmodligen en rätt bra anledning till att i typ hela världens alla hörn så lever de allra flesta i förhållanden mellan 1 man och 1 kvinna. Om man nu inte vill leva så är det såklart helt ok, men kom fan inte och försök påtala att det är oss andra det är fel på.
Det är väl ingen som bryr sig om du lever monogamt eller inte?
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 15:43   #63
Onåd
Registered User

Onåds avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Nu om varje samlag man delar med sin partner är en romantisk stund enbart bygd på "heliga känslor", rosenblad, passion, lockar som faller i slowmotion, att man viskar i varandras öra och bedyrar sin kärlek så förstår jag att man har svårt för konceptet.

Om man nu även har ett behov av råknull av den grövre och mer porrliknande typen vid sidan av dessa övre "kärlekstunder" så tror jag att det faller sig mer naturligt att i dessa mindre romantiska, mer djuriska stunder även kan finnas plats för tex fler kvinnliga partners.
Dina hora-madonna-komplex har inget att göra med polygami vs monogami.
Onåd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 15:45   #64
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Onåd Visa inlägg
+1. Man kan absolut få både lenaste vaniljsex och hardcore i samma person.
Gammal 2011-09-12, 15:47   #65
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 15:48   #66
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Onåd Visa inlägg
Du missförstår, jag sa inte något om att jag har problem med att utföra båda typerna av aktivitet med min valda partner, eller att det skulle påverka mitt omdömme om henne, utan snarare att det är en distinktion mellan typerna av samlag och för mig iallafall så i den ena typen finns det inte rum för den här typen av aktiviteter, medan det i den andra kan göra det.
Gammal 2011-09-12, 15:52   #67
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Du missförstår, jag sa inte något om att jag har problem med att utföra båda typerna av aktivitet med min valda partner, eller att det skulle påverka mitt omdömme om henne, utan snarare att det är en distinktion mellan typerna av samlag och för mig iallafall så i den ena typen finns det inte rum för den här typen av aktiviteter, medan det i den andra kan göra det.
Vad jag inte förstår är varför så jäfla många verkar ha svårt att hajja hur vissa tycker det går urtjusigt att köra båda typer med fler än en partner (och inte ens på samma gång heller). I'M TALKING TO YOU MIKAELJ.
Gammal 2011-09-12, 15:55   #68
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Vad jag inte förstår är varför så jäfla många verkar ha svårt att hajja hur vissa tycker det går urtjusigt att köra båda typer med fler än en partner (och inte ens på samma gång heller). I'M TALKING TO YOU MIKAELJ.
Tur att vi är olika, för jag klarar inte det du klarar, mina gränser är snävare.

Vi har alla en idealbild av kärlek, vi har alla ett mönster vi i viss del upprepar, vad som passar in i dessa tankar och ideal är naturligtvis olika för oss alla.
Gammal 2011-09-12, 15:56   #69
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Tur att vi är olika, för jag klarar inte det du klarar, mina gränser är snävare.

Vi har alla en idealbild av kärlek, vi har alla ett mönster vi i viss del upprepar, vad som passar in i dessa tankar och ideal är naturligtvis olika för oss alla.
Ja det är klart att vi alla är olika. Själv klarar jag inte av det du klarar av, it works both ways!
Gammal 2011-09-12, 16:04   #70
alva
Registered User

alvas avatar

Reg.datum: May 2011
Absolut inte!

Ni som tycker att kyssar känns mer intima än sex, skulle ni alltså tycka det vore mer okej om er partner hade sex med en annan, än kysste någon på krogen?
alva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:08   #71
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av alva Visa inlägg
Absolut inte!

Ni som tycker att kyssar känns mer intima än sex, skulle ni alltså tycka det vore mer okej om er partner hade sex med en annan, än kysste någon på krogen?
I en kyss lägger jag en värdering, en ömhetsbetygelse, medans sex är något tankelöst.

Jag hade inte varit glad för någotdera, förvisso.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:09   #72
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av alva Visa inlägg
Absolut inte!

Inget av det hade varit ok.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:18   #73
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Svår fråga, jag har ju haft dessa samtal och fantasier med tidigare tjejer, och det kan vara riktigt kul, båda har gått igång på lite rollspel och fantasier.

Men det tar slut, tvärt, när jag är klar. Då är jag lika sugen på att dela med mig av henne som jag är av en kniv i magen. För min del kommer det antagligen alltid att stanna vid lite rollspel, och det är jag nöjd med. Rent känslomässigt hade jag helt enkelt inte klarat av det.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:37   #74
alva
Registered User

alvas avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
I en kyss lägger jag en värdering, en ömhetsbetygelse, medans sex är något tankelöst.

Jag hade inte varit glad för någotdera, förvisso.
Intressant. För mig är det nog tvärtom. Eller ja alltså, en kyss med en person jag verkligen tycker om kan ju vara väldigt passionerat, men sex är ännu "djupare" eller vad man ska säga. Jag kan ju hångla med en kille på krogen som inte betyder ett skit, för att jag var full och hångelsugen, medans jag skulle tänka till både en och två gånger innan jag drar hem någon för ett ligg.

För mig är varken kyssar eller sex med andra OK när man är i en relation, men kyssar känns inte lika illa om man nu måste välja..
alva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:48   #75
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Skulle snarare säga att man inte kan kategorisera det så. Det är skillnad på fyllehångel och en kyss med den man älskar. Både i utförande och känsla. Samma med sex. Det är skillnad på att älska och kn***a på ren svenska.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.