Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-18, 19:58   #61
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Det mest korkade/emaptilösa i detta är inte reaktionen i sig självt. Det korkade är att inte förstå hur det uppfattas av andra. Att beskriva barnmorskan som humorbefriad om man inte är med på "skämtet".
Återkom gärna när du har provat på när du och din eventuella partner har passat på att få en utskällning direkt efter en timmar lång smärtsam förlossning och se hur höga tankar du har om personen.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 19:59   #62
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av JB12K Visa inlägg
Vad kostar en abort?
Jag skulle tro att det är olika för olika landsting.
Gammal 2011-05-18, 20:03   #63
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Återkom gärna när du har provat på när du och din eventuella partner har passat på att få en utskällning direkt efter en timmar lång smärtsam förlossning och se hur höga tankar du har om personen.
Det framgick inte av det du skrev innan. Du fokuserade på att barnmorskan var humorbefriad. Jag får ju utgå ifrån det du skriver, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 20:49   #64
Kung Karl
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Att det finns möjlighet till aborter så sent som i vecka 20 är perverst vansinnigt.

Man har lyckats rädda foster i vecka 21.

Det är alltså små barn som man skrapar sönder.

Skäms och fy på er som vill att så sen abort ska tillåtas.
Kung Karl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:21   #65
manekin
Registered User

manekins avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ja, jag är högst förvånad eftersom hon var väl medveten om att det här så kallade barnet betydde absolut inget för oss utan vi såg det mer som nageltrång som skulle bort. Hade hon varit professionell så hade hon inte försökt komma och ändra på vår syn på det hela, utan istället valt att se det på liknande vis.

Högst oprofessionellt beteende, vilket även ansvarig för avdelningen höll med oss om senare.
jag har genom tidigare inlägg fått intrycket av att du trollar/"spelar allan" men nu måste jag be om ursäkt, du saknar helt enkelt empati och förmågan att agera enligt de sociala spelregler vi har. Ett annat alternativ är att du är lågbegåvad....
manekin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:25   #66
Lando
Registered User

Landos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Alla dessa aborter är snarast ett tecken på U-landsstatus. I ett välfärdssamhälle borde abort knappt förekomma eftersom samhället skall hjälpa de som inte kan försörja sina familjer. Abort som allmän preventivmetod borde enbart få utföras i speciella fall.
Not sure if serious?

Folk aborterar ju knappast bara för att dom har problem att försörja ett framtida barn utan för att dom själva inte VILL ha barn, i alla fall inte just då.

Detta kan man ju så klart diskutera riktigheten i, men du antyder att det skulle vara något slags självreglerande system och det är ju bara trams. Dom flesta delar inte din syn på när och hur en abort ska få göras och gör alltså abort oavsett möjlighet till försörjning.
Lando är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:58   #67
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av manekin Visa inlägg
jag har genom tidigare inlägg fått intrycket av att du trollar/"spelar allan" men nu måste jag be om ursäkt, du saknar helt enkelt empati och förmågan att agera enligt de sociala spelregler vi har. Ett annat alternativ är att du är lågbegåvad....
Jo det är ju solklart tecken på brist på empati att känna av precis vad ens partner behöver höra för att må bra.. Du kanske behöver köpa en ordbok? och om inte dina social spelregler tillåter dig att glädja din partner så ger jag inte mycket för dem.
Gammal 2011-05-18, 21:59   #68
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Det finns nog med osnutna ungdjävlar som är oönskade och har idioter till föräldrar.. även om det faktiskt är minibarn som dödas så tycker jag det är lika bra, barn ska bli älskade så att tvinga nån till att föda barn är inte okej.
Däremot ska man ju så klart göra sitt yttersta för att undvika att behöva ställas inför det beslutet, det är inget preventinmedel.
Och just ja, kbg.. oavsett vad du och sambon tycker om ditt skämt borde du ha vett att inse att en person som jobbar med att förlösa barn inte tycker att döda foster är nått att skämta om..

Senast redigerad av Fartman den 2011-05-18 klockan 22:01.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:59   #69
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Kung Karl Visa inlägg
Att det finns möjlighet till aborter så sent som i vecka 20 är perverst vansinnigt.

Det rör sig sällan om skrapning vid sen abort.
Gammal 2011-05-18, 22:00   #70
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Fartman Visa inlägg
Däremot ska man ju så klart göra sitt yttersta för att undvika att behöva ställas inför det beslutet, det är inget preventinmedel.
Därför kan jag tycka att det är mycket konstigt att sterilisering kostar mellan 3-20000 för personen som vill ha det utfört.
Gammal 2011-05-19, 07:22   #71
manekin
Registered User

manekins avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Jo det är ju solklart tecken på brist på empati att känna av precis vad ens partner behöver höra för att må bra.. Du kanske behöver köpa en ordbok? och om inte dina social spelregler tillåter dig att glädja din partner så ger jag inte mycket för dem.
gubben, sociala spelregler och empati sträcker sig längre än till ens närmaste... det du däremot inte förstår är att du inte bara tog bort ett fullt utvecklat liv (väldigt sen abort), utan också hade mage att skämta om detta, utan att ha respekt för "livet" eller den personen som hjälpte er att utföra detta...
Har hört mycket skit i mitt liv, men om man ser till situation och tidpunkt så är detta bland det värsta jag hört, skäms lite för dig även om om jag inte känner dig....
manekin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 07:46   #72
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Karl Visa inlägg

Skäms och fy på er som vill att så sen abort ska tillåtas.
Citat:
Det rör sig sällan om skrapning vid sen abort.
Ahhh. phuu va skönt.
Borde det förresten inte vara okej att ta bort kettlebell också? Jag menar, så länge det inte handlar om att skrapa bort honom alltså
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 07:53   #73
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Ahhh. phuu va skönt.
Borde det förresten inte vara okej att ta bort kettlebell också? Jag menar, så länge det inte handlar om att skrapa bort honom alltså
Pratar vi retroaktiv abort nu?

Det tycker jag är högst befogat i vissa fall. Kanske inte just kbg, men ibland.

Upp till 2500:e veckan tycker jag att man kan överväga en retroaktiv abort.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 08:29   #74
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av manekin Visa inlägg
gubben, sociala spelregler och empati sträcker sig längre än till ens närmaste... det du däremot inte förstår är att du inte bara tog bort ett fullt utvecklat liv (väldigt sen abort), utan också hade mage att skämta om detta, utan att ha respekt för "livet" eller den personen som hjälpte er att utföra detta...
Har hört mycket skit i mitt liv, men om man ser till situation och tidpunkt så är detta bland det värsta jag hört, skäms lite för dig även om om jag inte känner dig....
Du verkar inte förstå att det handlar om mer ett nageltrång än ett liv. Personen som fick betalt för att utföra det ska göra sitt jobb.

Mycket skit har jag hört men du är nog det värsta jag har hört.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Ahhh. phuu va skönt.
Det är väl helt rimligt att man tillåter assisted suicide och dylikt, så varför inte.
Gammal 2011-05-19, 08:43   #75
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Du verkar inte förstå att det handlar om mer ett nageltrång än ett liv. Personen som fick betalt för att utföra det ska göra sitt jobb.
Du är sanslöst korkad, lider av någon empatistörning eller något ännu värre.

Det var ett liv ni avslutade och passade på att skämta lite om efteråt, oavsett vad du kallar det.

Senast redigerad av D Andersson den 2011-05-19 klockan 08:44.
D Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:48.