2011-02-24, 07:37
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Den där videon med "Kissie" är alltså seriös? 
|
Tru story.
|
|
|
2011-02-24, 08:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Detta kanske bara är jag, men ibland så behöver hoten inte vara uttalade för att det ska vara en väldigt hotfull bild iaf, om ett gäng på 8 pers står runt dig och aggresivt berättar för dig vad du får och inte får göra, så borde det vara illa nog. Och man kan hoppas att lagen inser detta, annars ska jag börja sälja försäkringar mot olyckor, olyckor händer så enkelt.
Förövrigt så skrev Trance ett inlägg för ett tag sedan om segration och invandringen som hade passat väldigt bra i denna tråd.
|
Ja, visst är det hotfullt. Det hade jag också upplevt det som. Ville bara påpeka 2 av 2 fel i rubriken
Vet inte vilka issues ungdomarna på sofielund har egentligen. Det har varit nån jävla självbestämmandekamp där sista tiden. En väldigt liten del av de som bor där har fått för sig att polisen inte är välkommen (inte reportrar heller), medan resten av området inte vill något annat än att denna klick människor bara ska försvinna.
|
|
|
2011-02-24, 08:23
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Vilket oacceptabelt beteende!
|
|
|
2011-02-24, 08:30
|
|
OLare
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Ja, visst är det hotfullt. Det hade jag också upplevt det som. Ville bara påpeka 2 av 2 fel i rubriken
Vet inte vilka issues ungdomarna på sofielund har egentligen. Det har varit nån jävla självbestämmandekamp där sista tiden. En väldigt liten del av de som bor där har fått för sig att polisen inte är välkommen (inte reportrar heller), medan resten av området inte vill något annat än att denna klick människor bara ska försvinna.
|
Det är sant. Även vi som är lång bort från sådana områden som Rosengård känner av hur det påverkar oss negativt.
Helt onödigt.
|
2011-02-24, 08:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Honken
Håller med, som vuxen så utgör inte "dåliga områden" i Malmö något större hot.
Är man i tonåren däremot så är det inte lika roligt. Under högstadiet så hann jag bli rånad 4 gånger, grovt misshandlad när jag väntade på bussen en torsdagkväll samt jagad av 20 pers för att jag bråkade med en kille som klämde sig före i kön. Har en polare som blev nedtacklad och knivhuggen i axeln för att de skulle sno hans cykel.
|
Det danar karaktären.
|
|
|
2011-02-24, 09:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av noob76
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.
Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.
Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )
Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .
Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.
Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.
|
Kan ni inte prova att åka till Libyen och äta kebab? Så kanske allt blir bra där.
|
|
|
2011-02-24, 09:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse
Kan ni inte prova att åka till Libyen och äta kebab? Så kanske allt blir bra där.
|
Poängen var väl att det finns en bild av Rosengård, Seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.
Områdena har problem, men de ser inte ut så som många verkar tro.
|
|
|
2011-02-24, 10:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Poängen var väl att det finns en bild av Rosengård, Seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.
|
Har det inget med kebaben att göra?
|
|
|
2011-02-24, 10:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse
Har det inget med kebaben att göra? 
|
Självklart har kebaben en central roll i det hela
|
|
|
2011-02-24, 10:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av powpow
poängen var väl att det finns en bild av rosengård, seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.
|
+11
|
|
|
2011-02-24, 10:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Allt skit som händer i dessa områden är pga folk där är så sjukt uttråkade och brist på hobby, och självklart när det är en grupp av folk vill man vissa upp sig. Senare har de något och skryta om.
Jag har aldrig haft nåt problem i rosengård, jag är utlänning men ser nästan svensk ut (vad de flesta sagt iaf). 99% av allt skit som händer där är pga ungdomar, de flesta sköter sig rätt bra och man ska inte va för snabb för döma alla.
|
|
|
2011-02-24, 13:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Haha , ni som störde er på mitt lilla inlägg, sorry om jag trampade på en riktigt öm tå, men ni står för dagens underhållning grabbar !
|
|
|
2011-02-24, 13:27
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Drar man in stora pengar på en blogg och man har politiska åsikter som kan skada sitt levebröd om det kommer fram, fullt förståeligt att hon blir desperat.
|
|
|
2011-02-24, 13:32
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Vad less man blir...skicka hem dem eller skicka in lite kravallpolis som kan leka fritt.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2011-02-24, 13:36
|
|
is this real life
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Vad less man blir...skicka hem dem eller skicka in lite kravallpolis som kan leka fritt.
|
+1. Måste fan bli hårdare tag mot invandrare och flyktingar som inte sköter sig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.
|

|