Kom på en rolig grej jag vill börja köra efter. När jag kör helkropp så kör jag upp till 12 repetitioner och när jag klarar 12 reps i dom tre första seten så kan jag höja vikten inte innan dess.
Alltså om jag kör första passet
50kg*12*3 sen kör jag vidare 3 set till på 55kg*10*3
Så måste jag nästa pass köra
55kg*x*3 och köra på tills jag kan klara upp till 12 reps nästa gång med. Detta gör så att ja bygger volym och uthållighet och att det ger mig tecken när jag kan höja.
Flyes i maskin
2 plattor*12
2 plattor*12
3 plattor*8
Bänkpress
50kg*8
50kg*8
50kg*8
Bröstpress i maskin
3plattor*10
3plattor*10
3plattor*10
Biceps
Hantelcurl
7kg*12
Stångcurl
28kg*5
28kg*5
28kg*5
Biceps curl i cable
2 plattor*8
2 plattor*8
2 plattor*8
Hantelcurl
7kg*12 fifan va det brände haha
Sådär ja nu är jag igång igen men kommer nog inte köra så mycket kondition utan får bli mer när jag känner för det. Jag spelar redan så mycket basket osv per vecka så det räcker långt för min kondition. Så räcker att jag kör lite gym +kondisen jag får från basketen. Sjukt skönt att komma igång igen.
För tionde gången byter jag schema och nu är det detta som gäller:
Sjukt go dag idag, har varit hemma från praktiken hade matte B lektion.
pluggat 3-4 timmar, gymmade och sen körde vi basket i 1,5 timmar eller något. Inte sådär jätte intensivt men var helt okej ändå.
Kom på att jag kanske ska ta med mig mer kläder till basketplanen som jag gjorde idag. För blir sjukt mycket kallare på kvällen jämför med när man kommer till planen.
Bra och rolig dag idag.
Är basket något du satsar på seriöst? Hur gammal är du förresten?
__________________ Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL! Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes. Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool! Robert: People don't forget natural disaster ;D
Sjukaste jävla avataren! Nejdå fanns tankar för det för några år sen faktist. Är rätt bra på det med. Men vi spelar bara med polare drar ihop ett gäng på en sådär 4-10 personer och spelar och har gjort så i flera år 19, dvs 91:a
Triceps press bakom huvudet en hantel
9,5kg*4 (?)
7kg*6
7kg*6
Annan triceps press med stålstång vinklad \_/ fast upp och ner vänd
30pounds(?)*12
40pounds*10
40pounds*10
Benlyft
kv*12*2
Crunches
kv*15
Skönt pass tog ganska lång tid cirka 1,30min men körde 20 min uppvärmning också.
Tyckte det var lagom intesivt med själva gymmandet och det var riktigt roligt att inte köra hemma. Pressar mig själv mycket mer på gymmet.
4,5km löpning, seriööööst vad lätt det var. T-shirt och shorts. Solen sken och jag var glad. Kände mig som en gasell på en slätt. Riktigt skönt kom in lätt på under 20 min för fick knappt mjölksyra i backarna
Basket träningen har jätt resultat som in i helvete
Bröst
Bänkpress
30kg*12
40kg*12
60kg*7
60kg*7
60kg*6
Ingen vila till nästa övning
Chestpress
3plattor*8
3plattor*10
3plattor*12
Armhävningar
Kv*15
Kv*15
Kv*15 PB! Måste vara reps pb, inte kunnat köra så bra form på flera år
Biceps
Hantelcurl
11kg*10
11kg*11
11kg*10
Stångcurl
30kg*5
30kg*5
Ingen vila emellan
Curl i cable
2plattor*8
2plattor*10
2plattor*12
Situps, planka, händerna bakom brett bakom huvudet
Kv*12
kv*12
kv*12 PB Reps pb var jävligt lätt också
Roligt jävla pass idag och det känns verkligen att träningen och detta schemat ger mig återhämtningen och resultaten jag vill ha
Smala tricepspressar i cable
27kg*10
27kg*10
27kg*10
Benlyft
kv*12
kv*12
kv*14
Situps
kv*12*2
Sådär ja! Körde lite lätt boxning i slutet men annars var det färdigt
Bra pass idag och senaste dagarna har varit jävligt roliga att träna men känner verkligen att jag har ett stort behov av att sova.