2011-03-10, 09:47
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Old school är bra, men nej, det är inte den. Det blir nog svårt det här, misstänker jag.
Minnena är så vaga att jag dessutom kan ha blandat ihop scener från olika filmer. 
|
Denna?
http://www.imdb.com/title/tt0762107/
|
|
2011-03-10, 09:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
|
Ehm, nej.
|
|
|
|
2011-04-24, 18:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Letar också efter en film. Handlar om en kille vars pappa är polis och hans farbror är maffiaboss, killen själv är småförbrytare och får ett uppdrag av sin farbror. Kommer inte ihåg mycket mer än så och att det var en actionkomedi
|
|
|
2011-04-24, 18:12
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av samerino
Letar också efter en film. Handlar om en kille vars pappa är polis och hans farbror är maffiaboss, killen själv är småförbrytare och får ett uppdrag av sin farbror. Kommer inte ihåg mycket mer än så och att det var en actionkomedi
|
Minns inga skådisar eller land på filmen va?
Hollywood eller?
|
|
|
2011-04-24, 18:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Minns inga skådisar eller land på filmen va?
Hollywood eller?
|
Amerikansk, ganska ny 2008 kanske ingen koll på skådisarna
|
|
|
2011-04-24, 19:32
|
|
Registered User
|
The Bannen way heter den tydligen...
|
|
|
2011-04-24, 21:00
|
|
Kung i djung
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av ruub
Letar efter en film, troligtvis från tidigt 90-tal. Trodde den heter "Route 66" eller något liknande men hittar den ej på IMDB. Kommer inte ihåg så mycket förutom att det är en kille som ska leverera ett paket, och det är någon väg som inte finns på kartan. På vägen stannar han i någon stad där typ alla jobbar som advokater och stämmer varandra.. Haha.
Sen åker han även in i fängelse och träffar någon tjej där tror jag. Det är ungefär vad jag kommer ihåg men vet att hela filmen var väldigt rörig med många konstiga händelser.
|
http://thepiratebay.org/torrent/6338...ip.XviD-Jiggly
|
|
|
2013-01-15, 22:53
|
|
Lennart, Sir
Reg.datum: Apr 2009
|
Bumpar denna. Söker en film från 90/00 däromrking, eller senare.
Handlar om en blond tjej från en småstad som är bra på friidrott/löpning, i skolan men är rätt lugn och försiktig. Börjar college och träffar nya kompisar, börjar dricka och friidrotten+skolan skiter sig. Vid ett tillfälle är hon nere i Florida eller så på spring break, och blir fångad på band när hon flashar brösten. Det ses av invånare i småstaden och är lite av vändningspunkten, när mamma får reda på det etc.
Vet att jag sett den på TV en, kanske två gånger. Alltid rätt dåliga visningstider så antar att det är en b-rulle. Inga kändisar med vad jag kommer ihåg.
|
|
|
2013-01-15, 23:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av dupper
Bumpar denna. Söker en film från 90/00 däromrking, eller senare.
Handlar om en blond tjej från en småstad som är bra på friidrott/löpning, i skolan men är rätt lugn och försiktig. Börjar college och träffar nya kompisar, börjar dricka och friidrotten+skolan skiter sig. Vid ett tillfälle är hon nere i Florida eller så på spring break, och blir fångad på band när hon flashar brösten. Det ses av invånare i småstaden och är lite av vändningspunkten, när mamma får reda på det etc.
Vet att jag sett den på TV en, kanske två gånger. Alltid rätt dåliga visningstider så antar att det är en b-rulle. Inga kändisar med vad jag kommer ihåg.
|
Letat i en halvtimme och kan inte hitta den, sorry =/
|
|
|
2013-01-15, 23:53
|
|
Lennart, Sir
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
Letat i en halvtimme och kan inte hitta den, sorry =/
|
Oroa dig inte - jag har lagt ner rätt mycket tid också. Tror nog att jag måste pricka någon som sett den och kommer ihåg titeln :p
|
|
|
2013-01-16, 00:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Sorry dupper, ingen aning men kör en lätt bump med en egen:
Någon typ av ungdomsserie (tror nämligen det snarare kan ha varit en tv-serie än en film) som sändes på SVT under slutet av 80-talet/början på 90-talet. (Japp, så gammal är jag). Minns nästan ingenting av den förutom några väldigt framträdande saker: fantasyuniversum som i sammanhanget var väldigt mörkt beskrivet, karaktärerna var någon typ av dockor (gissar på att det var filmat i någon slags stop motion-teknik), magi var ett ganska starkt inslag. Vill framför allt minnas att någon typ av monster använde sig av någon slags magisk gren/magiskt träd.
Vad sjutton kan detta tänkas vara?
|
|
|
2013-01-16, 01:33
|
|
Lennart, Sir
|
I mitt desperata letande hittade jag ett forum, "The Australian internet and technology discussion forums", med en ordentligt stor tråd om att identifiera filmer.
Kan vara ett bra tips, postade precis så får se hur lång tid det tar eller om de misslyckas.
http://forums.whirlpool.net.au/forum...t=1911664&p=79
|
|
|
2013-01-16, 02:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
bäst är ju att posta på imdbs forum "I need to know"
|
|
|
2013-01-16, 02:54
|
|
Lennart, Sir
|
Tack för tipset! Passade på att posta där också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.
|

|