Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-30, 14:49   #61
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Jontet,Hultman kan ju prova att vara ödmjuk och sätta sig in i den som blivit misshandlad plats. Det är sådana som ni som förstör min tro till världen.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:03   #62
jontet
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Jontet,Hultman kan ju prova att vara ödmjuk och sätta sig in i den som blivit misshandlad plats. Det är sådana som ni som förstör min tro till världen.
på vilket sätt var jag inte ödmjuk mot (vad jag antar du syftar på) trådskaparen? jag tycker mitt tips till trådskaparen varit bäst hittils (något subjektivt ) att jag skulle förstöra någons tro till världen hade jag aldrig trott
-Du hänvisar till studier, jag hänvisar till evolutionensargumentet. När det kommer studier (t.ex. den om att rött kött är cancerframkallande) så gör jag en bedömning av studien utifrån evolutionsargumentet.
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:06   #63
jontet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Fabregas Visa inlägg
Fast frågan var ju hur "effektivt" det faktiskt är med påtryckningar utifrån, inte hur många som blir dömda för övergrepp i rättssak..
jaha, det är jättevanligt. anmälningarna har ökat med 70% mellan 99-06. förra året 5100 anmälningar, 400 i domstol
-Du hänvisar till studier, jag hänvisar till evolutionensargumentet. När det kommer studier (t.ex. den om att rött kött är cancerframkallande) så gör jag en bedömning av studien utifrån evolutionsargumentet.
Gammal 2010-09-30, 15:07   #64
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jontet Visa inlägg
på vilket sätt var jag inte ödmjuk mot (vad jag antar du syftar på) trådskaparen? jag tycker mitt tips till trådskaparen varit bäst hittils (något subjektivt ) att jag skulle förstöra någons tro till världen hade jag aldrig trott
Min trötthet slår till igen, syftar enbart på Hultman.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:21   #65
victor_n
is this real life

victor_ns avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag hoppas verkligen hultman va hög eller packad när han skrev inläggen för större bongangztah bs har jag inte sett maken till på länge.

OT stå på dig TS, ger man sig på någon får man leken tåla.
victor_n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:21   #66
hertzman
Registered User

hertzmans avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Det är oftast ett spel. Man vill verka mesig och ångerfull. Precis som att målsägande alltid verkar som en jävla femåring med gråt i ögat, ont överallt, mardrömmar och allehanda bullshit som förvärrar den åtalades situation. Jag förstår och har respekt för att man vill anmäla folk som oprovocerat givit sig på en. När man anmäler för någon schysst lavett i ett vanligt slagsmål där den som får stryk också varit kaxig och haft för avsikt att slåss går det däremot över gränsen. Särskilt när man sedan sitter och bölar i rätten för att blåmärket tog en vecka att lägga sig...
En schysst lavett? Våld är inte bra, våld bör motverkas. Period. Slår man någon bör man ta konsekvenserna av det i rätten.
hertzman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:21   #67
victor_n
is this real life

victor_ns avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
en schysst lavett? Våld är inte bra, våld bör motverkas. Period. Slår man någon bör man ta konsekvenserna av det i rätten.
+1
victor_n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:41   #68
Huffo the A-LagaRe
Registered User

Huffo the A-LagaRes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
När man anmäler för någon schysst lavett i ett vanligt slagsmål där den som får stryk också varit kaxig och haft för avsikt att slåss går det däremot över gränsen. Särskilt när man sedan sitter och bölar i rätten för att blåmärket tog en vecka att lägga sig...
Det här håller jag fullständigt med om, dock verkar det i TS fall inte röra sig om något sådant.
Och väl framme i Vänge sejr vör buss'n sta
Huffo the A-LagaRe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:53   #69
Fabregas
Registered User

Fabregass avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av jontet Visa inlägg
jaha, det är jättevanligt. anmälningarna har ökat med 70% mellan 99-06. förra året 5100 anmälningar, 400 i domstol
Statistik på antal anmälningar visar fortfarande inte hur många målsägande som ändrar sina utsagor pga påtryckningar.. Var frågan verkligen så svår att förstå?
Gammal 2010-09-30, 16:36   #70
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Hur mycket stryk fick du? Rätt onödigt att anmäla 17-åringar då de knappt kommer få några straff och det kommer slå tillbaka på dig i slutändan. Ger ju inte direkt street cred att anmäla för något blåmärke, och det är ju rätt hårt i den åldern...

Men visst, lycka till. Hade det varit min polare som åkte upp i rätten för någon misshandel så hade man väl skrapat ihop grabbarna och åkt upp och gjort så gott man kunde för att målsäganden skulle komma på bättre tankar. Men det lyckas sällan...
Isåfall borde du och grabbarna sitta inlåsta.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 17:15   #71
jontet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Fabregas Visa inlägg
Statistik på antal anmälningar visar fortfarande inte hur många målsägande som ändrar sina utsagor pga påtryckningar.. Var frågan verkligen så svår att förstå?
tror du det finns?
Gammal 2010-09-30, 17:51   #72
Baha
Way of the ape

Bahas avatar

Reg.datum: Oct 2001
vore intressant om du ville berätta lite mera.

om inte annat lär dom ju skämmas bra o nog när dom sitter där, vilka hårdingar 3 17-åringar på en 15-åring? haha, vikka hårdingar, tar dom med sig kompisar oxå verkar dom ju ännu mesigare
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 18:05   #73
stafh
Registred User

stafhs avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Det är oftast ett spel. Man vill verka mesig och ångerfull. Precis som att målsägande alltid verkar som en jävla femåring med gråt i ögat, ont överallt, mardrömmar och allehanda bullshit som förvärrar den åtalades situation. Jag förstår och har respekt för att man vill anmäla folk som oprovocerat givit sig på en. När man anmäler för någon schysst lavett i ett vanligt slagsmål där den som får stryk också varit kaxig och haft för avsikt att slåss går det däremot över gränsen. Särskilt när man sedan sitter och bölar i rätten för att blåmärket tog en vecka att lägga sig...
Gammal 2010-09-30, 19:52   #74
spoonchest
Registered User

spoonchests avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av victor_n Visa inlägg
Jag hoppas verkligen hultman va hög eller packad när han skrev inläggen för större bongangztah bs har jag inte sett maken till på länge.

OT stå på dig TS, ger man sig på någon får man leken tåla.
Tyvärr är det inte första gången hobbygangstern i hultman lyser igenom.
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 20:32   #75
Gabber
Softpr0n 4 Life

Gabbers avatar

Reg.datum: Apr 2003
Har inte läst allt så om jag repeterar mig så ber jag om ursäkt men följ denna skola så är du nog lugnare än idag. http://www.rattegangsskolan.se/
Gabber är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.