Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-07, 20:30   #61
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Seltin är det enda mineralsaltet som innehåller magnesium utöver kalium & natrium.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 20:39   #62
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Shiet. Vissa av de måtten liknar mina. Tror jag har just mer ass och midja fast en del mer bröstkorg, och väger 77kg någonting.

Apropå midjemåttet, så skall man mäta mittemellan höftbenskammen och nedersta revbenet efter en in och utandning i avsplappnat läge. Tjejer brukar gilla att mäta en aning högre upp iom att det oftast blir det smalaste stället för dem.
Måttens placering är framtagna i samarbete med gurun. Han mätte och jag kände mig som en utställningshund. ;-)
dazeds är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 20:40   #63
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Jag födrarr att mäta just på det smalaste stället för det är lättare att minimera mätosäkerhete för mig.

Har du gjort någon rörlighetsträning än?
Nej, det är inte läxa, det är som njutning och nöje

Hahaha, nej pappa. Lovar att göra det strax. Försökte efter träningen men benen bar mig inte riktigt. Bra med mjölksyra om vi säger så.
Gammal 2010-09-07, 21:00   #64
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Träning & mat

Mat idag;

Frukost, banan milkshake. Utan både banan och mjölk. Sen keso och avokado.

Lunch, Wok, grönskaer och kött"bitar" (min chef älskar att äta på samma ställe...varje dag.)

Mellanmål: Banan milkshake. Utan både banan och mjölk.

Snacks: Lite nötter

Middag: Morötter, keso, rökt lax

Träning idag:
Råkade säga något dumt. Eller jag började bli lite uttråkad av allt jäkla tekniktjat och ville ha ett tyngre pass. Tok gjorde som tok sa. Gurun ordnade det åt mig.

Knäböj:

Utan stång x 10
25 kg 5 x5
Utan stång x 10

Gud vad snygga de blev om jag hade händerna rakt utsträckta framför mig. Ner med röven i golvet och inget vingel. Blev imponerad av mig själv!
Med stång, mycket stelare och vingligare men ändå bättre än tidigare. Det tar sig, sa gubben som släckte brasan med bensin.
Sen gjorde jag 10 utan stång bara för att öva lite. Och för att jag var lite självbelåten med att det blev snyggt.

Utfall

Utan stång 3x10, enligt guru
Utan stång 4x10 enligt mig

Nu är det så att jag vill göra vissa saker på mitt vis, så det blev 4 x 10, dvs 2 vändor på varje ben. Hatta emellan är bara tröttsamt. Min smidighet gjorde sig påmind men jag gjorde dem och det kändes i röven så jag är rätt nöjd.

Militärpress

22,5 kg 5x5 enligt guru
25 kg 5x5 enligt mig

Ehm. Låter det OK om jag säger att jag inte orkade leta efter mindre vikter? Det straffade sig lite när jag nästan satte stången på näsbenet under fjärde vändan och fick mjölksyra på fjärde. Höhöhö.
Flaxar lite med armarna och gurun hade nog önskat bättre böj i armbågarna men det kändes helt OK. Lite tungt ibland, men knäcker man till ryggen löser det sig ;-)

Kronlyft:

Hoppade över, eftersom jag anser att det är meningslöst att öva teknik om ingen rättar mig. Lite som att övningsköra bil själv. Visst det går, men det ger inte så mycket. Gurun sa att det mest berodde på min lathet dock. Så ni vet.

Räckhävningar

- 60 kg 3 x F enligt guru
- 64 kg (fanns inget bättre alternativ) 3 x F

Supinerat smalt grepp. Mina handleder dog annars. Visste ni om att man kan få världens returstuds om man tar bra fart ner?

10 i första vändan där jag testade greppen
12 i andra, då började göra rätt ont
13 i tredje. Då gjrode det jääätteont

Plankan

+ 2,5 kg 3 x 30 sek

HAHAHAHA. Första, OK. Lite tung. Andra OK, lite tyngre. Tredje, seriöst. Jag skakade som en epileptiker.

Passet gick bra. Roligare när det börjar bli lite vikter och jag får lite ont. Skönt att slippa de värsta teknikgrejorna och mest tänka på att orka.
Gammal 2010-09-07, 21:17   #65
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dazeds Visa inlägg
Frukost, banan milkshake. Utan både banan och mjölk. Sen keso och avokado.
:-)

Citat:
Knäböj:
(...)
Gud vad snygga de blev om jag hade händerna rakt utsträckta framför mig. Ner med röven i golvet och inget vingel. Blev imponerad av mig själv!
Med stång, mycket stelare och vingligare men ändå bättre än tidigare. Det tar sig, sa gubben som släckte brasan med bensin.
Sen gjorde jag 10 utan stång bara för att öva lite. Och för att jag var lite självbelåten med att det blev snyggt.
Toppen! Jättekul att höra. Framsteg för varje pass!

Citat:
Utfall
Utan stång 3x10, enligt guru
Utan stång 4x10 enligt mig

Nu är det så att jag vill göra vissa saker på mitt vis, så det blev 4 x 10, dvs 2 vändor på varje ben. Hatta emellan är bara tröttsamt. Min smidighet gjorde sig påmind men jag gjorde dem och det kändes i röven så jag är rätt nöjd.
Jaha, och vem sade åt dig att fuska? Du gjorde två set för lite. Det där var 3 set på varje ben. ;-)

Förhoppningsvis kan utfallen fungera lite som en stretchövning vilket hjälper till i böj. Plus att det borde vara skönt när det känns att du tar i också!

Citat:
Ursprungligen postat av dazeds
Militärpress

22,5 kg 5x5 enligt guru
25 kg 5x5 enligt mig

Ehm. Låter det OK om jag säger att jag inte orkade leta efter mindre vikter? Det straffade sig lite när jag nästan satte stången på näsbenet under fjärde vändan och fick mjölksyra på fjärde. Höhöhö.
Flaxar lite med armarna och gurun hade nog önskat bättre böj i armbågarna men det kändes helt OK. Lite tungt ibland, men knäcker man till ryggen löser det sig ;-)
*skratt* skön inställning! Hoppas du inte skadade näsan alltför mycket?
Du lyckades genomföra allting, det är bra! Militärpress är just en väldigt tung övning eftersom det är en så liten muskelgrupp. Du har fördel av att du har rätt bra axlar sedan tidigare, så här kan du fortsätta kriga på.

Citat:
Räckhävningar

- 60 kg 3 x F enligt guru
- 64 kg (fanns inget bättre alternativ) 3 x F

Supinerat smalt grepp. Mina handleder dog annars. Visste ni om att man kan få världens returstuds om man tar bra fart ner?

10 i första vändan där jag testade greppen
12 i andra, då började göra rätt ont
13 i tredje. Då gjrode det jääätteont
Ajdå. På vilket sätt gjorde det ont i handlederna? Kändes det som att det var någon rotation utåt/inåt som gjorde att det smärtade? Det kan vara bra att få bukt med.

Då har vi en bas, 12 reps. Nästa gång blir det lägre assistvikt och så många reps du orkar, tills du når 12 igen. Skölj, gurgla & repetera.

Citat:
Plankan

+ 2,5 kg 3 x 30 sek

HAHAHAHA. Första, OK. Lite tung. Andra OK, lite tyngre. Tredje, seriöst. Jag skakade som en epileptiker.
Imponerande! Det är bra att du kan pressa dig hårt även när det är obehagligt (fast inte smärtsamt, det är dumt), ger mycket.
Antar att du kommer ha viss träningsvärk i bålpartiet imorron...

Citat:
Passet gick bra. Roligare när det börjar bli lite vikter och jag får lite ont. Skönt att slippa de värsta teknikgrejorna och mest tänka på att orka.
Det går finfint framåt för dig & skönt att läsa att du känner att tekniken hela tiden blir bättre och bättre. Från vad jag läser gav det riktigt mycket dessutom. Bra jobbat!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2010-09-07 klockan 21:18.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 21:24   #66
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jaha, och vem sade åt dig att fuska? Du gjorde två set för lite. Det där var 3 set på varje ben. ;-)
Det blir så när min PT inte kan skriva tydliga passbeskrivningar. Jag kräver upprättelse.
Gammal 2010-09-07, 21:24   #67
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Det straffade sig lite när jag nästan satte stången på näsbenet under fjärde vändan
Perfekt teknik näs-tan, sikta på nästippen är det som gälller
ja, på riktigt alltså.

bra tränat.
Gammal 2010-09-07, 21:26   #68
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Hellre näsan än hakan.. Jag har klonkat mig till nästintill svimning 2-3 gånger :o Gott att du vågar ta i!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 21:40   #69
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Känns skönt att veta att målet någonstans är att med nöd och näppe undvika att knocka sig själv. mamma, vad har jag gett mig in på...
Gammal 2010-09-07, 22:16   #70
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Och för informationens skull kan jag säga att min guru precis skrattade åt mig och dömde ut min matmängd.

En normalstor by i afrika kan inte få i sig det jag äter på en dag. Vilket tydligen var för lite.

Jag måste ju ge honom rätt eftersom jag är hungrig. Igen.

Tur han är nästan likadan.

Senast redigerad av dazeds den 2010-09-07 klockan 22:19.
Gammal 2010-09-09, 22:04   #71
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Skäbbpass

Idag är jag grinig, trött, illamående och allmänt blääärk.

Jobbet. Suger. Getpung.

Tänkte att träningen skulle pigga upp mig. Men nej.

Böj

KV x10
20 kg x 5
30 kg 5x5
KV x10

Gurun tyckte 27,5 kg men sådana små finesser finns inte på mitt mkt basala gym. Så det blev 30 kg istället. Vikten är inget problem. Utan stång med händerna rakt fram är ässet i golvet men så fort stången kommer på så går allt fel. Jag kommer verkligen inte ner.

Bänk

25 kg 5x5

Vikten = nemas. Liggandet med stången = problem. Om jag ligger där jag tycker att jag borde vara placerad, lyfter ner stången och höjer upp den låter det KLONK. Jag slår nämligen i "hålla- fast- stången-"- pinnen. Så det blir snett framåt. Lite tröttsamt.

Utfall

Utan stång 3 x 10

Här insåg jag hur illa min träningsvärk var.Seriöst, benen svor åt mig. Vääöääldigt mjölksyrekrampigt.

Räckhävningar (supinerat smalt grepp)

Det skulle vara omvänd rodd, men här började jag bli lite yr och tänkte fel.

-57 kg x 12 st
-57 kg x 8 st
-57 kg x 10 st (även om man mår illa och inte orkar vänta ut mjölksyran kan man tvinga sig själv)

Omvända sit ups

Eftersom jag var trött i armarna tog jag dem innan armhävningarna.

Började med att ha 15 kg som assist. 54 st
Började må illa, slängde assisten åt sidan och körde utan. Bättre än inget.

18 st
10 st
30 st

Armhävningar

HAHAHAHAHA. Jag är verkligen kass på skiten. Gjorde runt 20 innan jag insåg att jag var alldeles för sur, illamående och allmänt irriterad för att ens orka bry mig.

Senast redigerad av dazeds den 2010-09-09 klockan 22:10.
Gammal 2010-09-09, 22:06   #72
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Jag har dessutom lyckats samla på mig ca 2 kg i vätska sen förra tisdagen. Jag ser gravid ut. Mycket attraktivt måste jag säga.

Gurun ska träna mig på söndag. Tror för hans skull att han ska se till att jag inte är hungrig innan...dumt om han skulle få en hantel eller två i huvudet.
Gammal 2010-09-10, 11:48   #73
kettlebellGuden
Banned User

Jag gillar att du har disciplinen och glöden för att ta dig igenom ett träningspass! BRA JOBBAT!

Har lite tips om övningar som kan vara sympatiska att göra för bättre böj och rörlighet... svårt det här med textform. Ska leta youtube
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 12:05   #74
MeekGeek
Registered User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Seltin är det enda mineralsaltet som innehåller magnesium utöver kalium & natrium.
Dock är mängderna försvinnande små för att man ska ha någon nytta av det. Det skulle krävas 30g Seltin per dag för att nå RDI av magnesium den vägen, och gör man det, ligger man risigt till på grund av för mycket natrium i stället.

Men visst, många bäckar små.
MeekGeek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 12:44   #75
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Skojsigt. Kul att se att du har driv och disciplin att sköta din träning och mat.

Roligt att läsa.

Edit: Lycka till med fortsättningen.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö

Senast redigerad av Nitrometan den 2010-09-10 klockan 12:46.
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.