2009-02-06, 15:51
|
|
Delusion of grandeur
Reg.datum: Mar 2008
|
"I fjol fick SVT cirka 3,3 miljarder kronor av tv-avgifterna medan Sveriges Radio fick 2,5 miljard och Utbildningsradion 2,8 miljarder."
9 miljoner om dagen för repriser och nyheter.
7 miljoner för att spela musik och kvotera in radiopratare med konstiga dialekter/brytningar och lika konstiga åsikter.
7,7 miljoner för att komma på så ovanliga ämnen som möjligt att spela in korta dokumentärer om medelst handkamera.
...OM DAGEN
Lägg där till statligt stöd.
|
|
|
2009-02-07, 01:14
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Haha lite kul att idag fick jag ett brev om tv-avgift "Hej, du har flyttat och betalar inte för din tv"
WTF jag går fortfarande i gymnasiet och bor hemma
|
|
|
|
2009-02-07, 01:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald
Nu ringde den någon jepp från radiotjänst och försökte få mig betala tvavgift. Jag är dålig på att ljuga, så jag råkade väl erkänna att jag hade en tv men att licensen redan betalats av min sambo som dock inte är folkbokförd här. Jahapp, då skickar jag en faktura så får ni säga upp hennes för det ska vara på rätt hushåll.
Jag vill verkligen inte betala någon jävla tvavgift, för det enda jag någonsin använder min tv till är filmer har HYR! Bara i undantagsfall ser jag något nedladdat, och SÄLLAN ser jag på TV över huvud taget. OM jag mot förmodan ser på TV tittar jag på kanaler som jag redan BETALAR för. Jag tycker det är helt jävla sjukt att det ska behöva kosta 2000 spänn om året för lite public service som jag inte ens använder. Det är måste ju vara så ineffektiv verksamhet att det inte ens är sant.
Så min fråga är: Hur ska jag ljuga mig ur det här? Om jag vägrar betala fakturan och säger att jag inte använder TV-mottagaren blir det lite motsägelsefull eftersom jag har abonnemang hos comhem.
|
Gör som farsan, han släppte in TV gubben när han kom för att visa sin fina nya tv (han hade redan hört tvn i bakgrunden). För att dagen efter ringa och säga att tv´n hade exploderat, jag frågade honom varför han inte bara sa att den hade gått sönder, men det hade han inget svar på.
|
|
|
2009-02-07, 02:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Haha lite kul att idag fick jag ett brev om tv-avgift "Hej, du har flyttat och betalar inte för din tv"
WTF jag går fortfarande i gymnasiet och bor hemma 
|
Jag har också fått, trots att jag fortfarande bor hemma och inte har flyttat. Asen ska tydligen ha av både mig och morsan.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2009-02-07, 03:09
|
|
Itty bitty teeny weeny bodyfitness string bikiniboy
Reg.datum: Feb 2003
|
Betala
|
|
|
2009-02-07, 08:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Varför i hela friden ska det bakas in i skatten?
|
För att (nästan) alla som betalar skatt har en TV. Det borde kapa administrationen nåt enormt vilket borde leda till lägre avgift. Vad kostar inte Radiotjänst?
De få som inte har TV får anmäla detta och sedan granskas. De blir billigare än att springa runt hos alla och snoka.
|
|
|
2009-02-07, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
För att (nästan) alla som betalar skatt har en TV. Det borde kapa administrationen nåt enormt vilket borde leda till lägre avgift. Vad kostar inte Radiotjänst?
De få som inte har TV får anmäla detta och sedan granskas. De blir billigare än att springa runt hos alla och snoka.
|
Nu har visserligen har här diskussionen förts ett antal gånger här, men ändå.
Ska tv-avgiften skattefinansieras så ska svt först och främst avskeda alla pajasjournalister och programledare. Det hela gör mig bara så förbannad. Seriöst, betala t.ex. för att någon efterbliven nötskalle ska kasta tårtor på politiker eller motsv.
Sedan ska de kapa alla former av "underhållning". Samma där egentligen, betala för att ett gäng retards som tror för mycket om sig själva ska leka bort andras pengar när de skapar skitprogram som ingen vill se.
Detsamma gäller i och för sig för sr också.
Senast redigerad av Yankeee den 2009-02-07 klockan 09:27.
|
|
|
2009-02-07, 09:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
|
Är det inte bättre de finansierar sig som alla andra med ett abbonemang och dom som vill ha svt betalar för det, vi andra slipper.
|
|
|
2009-02-07, 09:46
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av reinholdsson
Är det inte bättre de finansierar sig som alla andra med ett abbonemang och dom som vill ha svt betalar för det, vi andra slipper.
|
Det tar bort hela poängen med en statlig television. Jag tycker att tanken på en oberoende television är god, men licensen suger, och svt har gått mer och mer mot trams. De verkar vara lite osäkra på sitt uppdrag då konkurrensen ökat och medieklimatet och -användningen ändrats.
|
|
|
2009-02-07, 09:55
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag kan hålla med mini ovan; jag får intrycket att SVT sneglar för ängsligt på flamskanalerna, med katastrofalt resultat. Det samma gäller SR, där det känns som att det SR är bra på alltmer får stryka på foten för sådant de är dåliga på i något slags desperat försök att flirta med publiken.
|
|
|
2009-02-07, 10:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Tänk om alla bara kunde stfu och betala avgiften så hade den inte varit så hög. Fler hade dessutom haft "rätt" att påverka innehållet, istället för att gnälla över det dom ändå inte betalar för.
|
|
|
2009-02-07, 10:15
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Eller om pappa staten kunde fatta att det är ett omodernt och svårmotiverat system och ta upp det till diskussion. Jag tycker inte alls att det är bara att stfu och betala.
|
|
|
2009-02-07, 10:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Okej, betala och gnäll eller låt bli och stfu.
|
|
|
2009-02-07, 10:37
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS
Okej, betala och gnäll eller låt bli och stfu.
|
Även brottslingar har rätt att uttrycka sin åsikt om företeelser och system.
|
|
|
2009-02-07, 11:00
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS
Tänk om alla bara kunde stfu och betala avgiften så hade den inte varit så hög. Fler hade dessutom haft "rätt" att påverka innehållet, istället för att gnälla över det dom ändå inte betalar för.
|
9/10 som har TV betalar avgiften så jag tror knappast att avgiften skulle bli lägre om de sista 10% betalade också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.
|

|