2008-04-16, 21:12
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av pellelelle
Sök på "crossfit" på youtube så får du svar.
|
Ah, good point. Först läxar jag upp Feddisen för att hon inte orkar googla och så gör jag det inte själv
Gör som jag säger, inte som jag gör. Typ
|
|
|
2008-04-16, 21:26
|
|
Registered User
|
Onsdag 16.4
Lugn dag med massa mat. Opti kombo för en deff  =D Hade iofs högdag inplanerad, men ja... vad ska jag säga... den gick liksom lite överstyr. Iofs ingen skitmat (om man inte anser att blåbärsmuffins är skitmat  ), men en massa extra kolisar.
Jag och P (min man, orkar inte skriva "mannen" hela tiden, det låter så övervuxet, så hädanefter refererar jag till honom som P ist) bestämde oss för att göra protte-blåbärsmuffins till kvällskaffet, men hade ingen kvarg hemma... testade med mixad grynost i stället och det blev totalfiasko  Så, vad gör man?
Jo, man gör vanliga blåbärsmuffins ist... ni vet, såna där stora, mjuka härligheter med nyttigt vetemjöl och krispigt socker
Ja, de var goda. Och nej, jag ångrar mig inte. Hinner nog komma i form till sommaren ändå. Men det börjar bli dags att göra slut på slarvandet nu
Passade på att baka en sockerkaksbotten till Ps 30-årstårta på samma gång, så slipper jag sitta där med en oemotståndlig smet mot slutet av veckan igen. Dessutom gjorde jag bottnen i "slutligt" format, så att jag inte kan knapra på den då jag fixar i ordning tårtan sen. Genialiskt!
Anyways, har inte bara käkat i dag, utan har tränat också. Har faktiskt satt hoppreps-PR. Hoppade 45 minuter i sträck, det har jag aldrig gjort förr. Hopprep är riktigt kul faktiskt. Kommer ännu ihåg då jag började på thaien i augusti och var halvdöd efter ett par minuter. Helt otroligt hur snabbt man "lär" sig hoppa på nytt.
Träning
45 minuter hopprep
20 min promenad
Kommer förresten få mitt program av PT:n i natt. Yay!
|
|
|
2008-04-17, 21:42
|
|
Registered User
|
Torsdag 17.4
Jag är blå. Jag är trött. Jag har ont.
Ja, jag har tränat
Blev ett riktigt rejält thaipass ikväll med sparring i nästan en timma. Tappade räkningen i nåt skede, men över 10 ronder blev det iaf. Är inte helt van vid att sparra mot tjejerna som typ tränat för evigt, så det var svettigt värre i kväll då det typ bara var jag och en annan som var någorlunda nybörjare. Det blev alltså att gå många ronder mot de mer avancerade typerna.
Klarade mig dock helt ok. Fick ett par slag i nyllet så att näsan krasade och en kick i magen, men annars gick det över förväntan. Gick en rond mot vår tränare också, och han sa att jag annars har bra teknik men att jag har lite för mycket vikt på vänster fot. Det leder i sin tur till att jag inte är så snabb som jag kunde vara på tekniker med högerben. Något att träna på alltså.
Träning
20 min hopprep
30 min promenad
15 min träningscykel (före thaien, jag kom för tidigt)
1,5 min thai (hopprep, skuggboxning, stretch, sparring, corework, ryggövningar, massa pushups i olika varianter, bendödare, stretch)
Suveränt bra dag. Och i natt fick jag äntligen mitt nya program så i morn är det dags att sätta i en ny växel. Magrullorna ska äntligen förvandlas till magrutor igen  Woohoo!
|
|
|
2008-04-17, 21:45
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
bra jobbat tjejen, du ligger verkligen i.
|
|
2008-04-23, 18:28
|
|
Registered User
|
Så var P 30 då. Attans att jag har gammal karl :P
Nää, skämt åsido. Man är ju inte äldre än man gör sig, och han är definitivt ung som bara den ännu. Tack och lov
Firade hela helgen och det blev hur lyckat som helst. Ordnade surpriseparty åt honom på lördag, och han anade absolut ingenting. Helt perfekt, mao. Alla hade skitkul och jag hade införskaffat ett par specialglasögon åt honom dagen till ära:
Ett sugrör format som brillor 
(Nej, det är inte P på bilden)
Men, men... nu börjar festandet lägga sig och vardagen hinner i kapp igen. Har tränat som vanligt trots allt ståhej, vid lite konstiga tider dock.
Fre 18.4
Storstädning hemma... tvättade t.o.m. golven *känner mig duktig*
30 min crosstrainer (kl. 23.45 =)
Lö 19.4
ABII hemma med hantlar
10 min hopprep
Buttshaking på krogen
Sö 20.4
25 min lugn promenad
Må 21.4
20 min crosstrainer
60 min promenad
1,5 h muay thai
Ti 22.4
20 min crosstrainer
30 min promenad
50 min styrka (helkroppspass, USA-PT:ns program)
Ons 23.4
30 min promenad
Kör nu utefter PT:ns kost- och träningsschema. Ligger rätt högt på kolisar den här veckan, och skall checka in för första gången på fredag morgon. Då blir det troligen nytt kostprogram igen, med mindre kolisintag. Plus att jag bestämt mig för att köra transformation challengen igen i år, så då blir det fotande också... får se om jag lägger upp ett par bilder här då också.
|
|
|
2008-04-23, 22:32
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Herregud, hopprep i 45 minuter. Jag tröttnar som fan efter typ fem.
|
|
|
2008-04-24, 09:34
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Herregud, hopprep i 45 minuter. Jag tröttnar som fan efter typ fem.
|
Jag hinner aldrig tröttna eftersom jag trasslar in mig i hopprepet
|
|
2008-04-24, 09:44
|
|
Registered User
|
Feddis och Semi: I hear ya! Då jag började på thaien orkade jag knappt hoppa 3-4 minuter utan att vara halvdöd. För att inte tala om hur jobbigt det var att hålla repet i styr
Men det började gå bättre och bättre för varje gång och då jag äntligen fattade att köpa eget rep som jag kunde korta av till perfekt längd, ja då lossnade det riktigt ordentligt. Och nu är det typ hur kul som helst!
Men ännu finns det utmaningar så det räcker... Lär ta ett tag tills jag är lika duktig som Ross Enamait
|
|
|
2008-04-24, 10:24
|
|
Hottie!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkfröken
Ah, good point. Först läxar jag upp Feddisen för att hon inte orkar googla och så gör jag det inte själv
Gör som jag säger, inte som jag gör. Typ 
|
Jag förtjänar verkligen att bli uppläxad. Jag hade tom. missat att du läxade upp mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
|
Ja precis. Dessutom måste man ju ha skor på sig, annars är både trassel och blåa tår garanterade. Och jag är rädd att grannarna ska bli tokiga på sko-hoppen och hopprepsljudet. Men jag har ett roligt hopprep som räknar hur många varv man hoppat, kanske borde damma av det.
Citat:
Måste skärpa mig på kostsidan nu  Ska vi göra en pakt eller nåt? Typ slå vad om vem som kan sköta sig längst? För min del kan vi t.ex. slå vad om er nyinköpta villa 
|
Jag har svårt att motstå vadslagning, men det blir ju lite svårt att mäta. Hur mycket är det du ska ner och från vilken startvikt?
|
|
|
2008-04-24, 10:26
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Grymt vad du tränar.. Fina krejjer ;D
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2008-04-25, 21:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Men jag har ett roligt hopprep som räknar hur många varv man hoppat, kanske borde damma av det.
|
Hightech värre, du. Klart du ska damma av det
Citat:
Jag har svårt att motstå vadslagning, men det blir ju lite svårt att mäta. Hur mycket är det du ska ner och från vilken startvikt?
|
Vägde mig i morse och låg på... 56,3 kg! WTF!! Har inte vägt så mycket på urlänge. Och jag som legat i (tränat och käkat) för att gå ner. Men ist har jag gått upp nästan två kilo.
Tack för det televerket
Vet inte vad jag ska tro längre... kan inte förstå annat än att det är dom j*kla hormonerna som strular med maskineriet. Men jag ger mig inte i första taget...
Men hur som helst - jag ska ner till minst 52. Då borde jag ligga kring 20% bf, och då är jag någorlunda nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Grymt vad du tränar.. Fina krejjer ;D
|
Tack! Bara det skulle synas lite resultat också så vore det riktigt fint
|
|
|
2008-04-25, 21:39
|
|
Registered User
|
Dag 1-2/84
I går körde jag officiellt igång med transformation challengen. Inte alls trevligt utgångsläge, men dagsformen motiverar en iaf att ge allt för att bli av med allt extra fläbb.
Skadade ryggen i tisdags på gymmet, och har haft känningar av det hela tiden sen dess. Har skurit till på ett mysko sätt nere i höger sida då jag rest mig från att ha suttit eller legat... ibland har det också strålat ut i benet. Trodde det skulle börja bli bättre, men ist vaknade jag i natt av att ha uront. Kom knappt ur sängen  Var kanske inte så smart att gå på thai i går, men det är ju alltid lika lätt att vara efterklok.
Hur som helst, har gått på värktabletter och smärtstillande krämer idag, och hoppas att det ska bli bättre tills i morn. Det måste det. Har inte tid att tjafsa runt med skador nu. Så det så.
Träning to 24.4
40 min jogg-promenad-mix
1.5 h thai
Träning fre 25.4 (dvs. i dag)
50 min promenad
(skulle ha kört 20 min HIIT och 30 min promenad, men det ville inte ryggen, så jag tog det rätt lugnt i dag)
Denna dagen, ett liv. Som farbror Melker hade sagt.
|
|
|
2008-04-26, 08:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
|
+1000
Jag hänger också på "ta tag i formen"-trenden. Herregud vad jag ätit denna vinter/vår
Ajaj med ryggen. Hoppas den skärper sig snart. Funderat på att kolla upp det?
|
|
|
2008-04-28, 20:57
|
|
Registered User
|
En kort update för att berätta att jag lever.
Den här transformationchallengen har fått en helt perfekt start.
NOT
Min rygg är fortfarande sjuk (jo cam, jag ska kolla upp det).
Min mage har fått spunk.
Fick helt plötsligt hög feber i går kväll. Tempen steg från under 37 till över 39 på under en timma
Jag menar - hallå!! Jag som aldrig brukar vara sjuk.
Men, jag kurerar mig och har spenderat dagen i sängen med laptopen i famnen. Aah, tacka vet jag wlan
Hoppas ni andra får må toppen - snart är jag på g igen jag med!
|
|
|
2008-04-28, 22:12
|
|
Hottie!
|
Citat:
Vägde mig i morse och låg på... 56,3 kg! WTF!! Har inte vägt så mycket på urlänge. Och jag som legat i (tränat och käkat) för att gå ner. Men ist har jag gått upp nästan två kilo.
|
Hur kort är du egentligen?!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.
|

|