Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-07, 13:32   #61
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Han tänkte nog på Treo Comp, som innehåller en mindre mängd Kodein som jag antar är dopingklassat.
Inte nu längre. Det var det tidigare då det var svårt att skilja på nedbrytningsprodukterna från kodein och vissa opiater.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 17:19   #62
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Nej, det är det inte. Treo comp används relativt frekvent av flertalet elitlyftare.
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Inte nu längre. Det var det tidigare då det var svårt att skilja på nedbrytningsprodukterna från kodein och vissa opiater.
Ok, där ser man!
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 18:15   #63
BallPythoN
Registered User

BallPythoNs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av nelson24 Visa inlägg
Jag ifrågasätter på vilket sätt "doping" skulle göra någon till en sämre anställd. Att det är olagligt är inte skäl nog. Det är olagligt att köra för fort och det gör väldigt många. En arbetsgivare borde inte ha med det att göra.

Hmm om man bryter mot sveriges lag kan man ju likaväl bryta mot företagets regler.
Om detta inte är av arbetsgivarens intresse vad skulle då vara det regelmässigt?
BallPythoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 22:12   #64
Methone
Registered User

Methones avatar

Det är förmodligen alla "skit"tillskott på marknaden. Som nämnt ovan, köp kända märken. Du kan förresten kolla vilka tillskott som blivit godkända av livsmedelsverket. De ska vara "rena".
Methone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 22:14   #65
BallPythoN
Registered User

BallPythoNs avatar

Apoteket har kontrolerade tillskott
BallPythoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 22:24   #66
Methone
Registered User

Methones avatar

http://www.halsokostradet.se/default...SelSidID=10293 var det förresten =D
Methone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 01:03   #67
mks
Långa farbrorn

mkss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av BallPythoN Visa inlägg
Hmm om man bryter mot sveriges lag kan man ju likaväl bryta mot företagets regler.
Om detta inte är av arbetsgivarens intresse vad skulle då vara det regelmässigt?
Om man ställer obstinata frågor på ett Internetforum så kan man ju likaväl ställa obstinata frågor till sin blivande chef. Tycker du att dina eventuella framtida arbetsgivare har rätt att veta allt om dig?
mks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 09:57   #68
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mks Visa inlägg
Om man ställer obstinata frågor på ett Internetforum så kan man ju likaväl ställa obstinata frågor till sin blivande chef. Tycker du att dina eventuella framtida arbetsgivare har rätt att veta allt om dig?
+1
nelson24 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 10:10   #69
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BallPythoN Visa inlägg

I min ungdom lånade jag en kompis leg för att komma in på ett disko. Mycket dumt och jag dömdes för "Missbruk av urkund".
Jag har två gånger blivit ertappad med lagöverträdelsen fortkörning och 3 gånger för olika parkeringsrelaterade överträdelser.
Jag har säkerligen brutit mot svensk lag många gånger utan att ens vara medveten om det.

Lag och lagbrott är mellan mig och staten, inte arbetsgivaren. Jag tycker att denna principen är viktig.
Gammal 2008-02-08, 11:21   #70
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av nelson24 Visa inlägg
Lag och lagbrott är mellan mig och staten, inte arbetsgivaren. Jag tycker att denna principen är viktig.
Frågan är varför ska man anställa någon som stoppar i sig droger som ökar risken för sjukskrivningar?

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 13:26   #71
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Frågan är varför ska man anställa någon som stoppar i sig droger som ökar risken för sjukskrivningar?
+1

Kom precis tillbaka från min föreläsning angående aggressioner och hur dessa kan hanteras i arbetslivet! Ja, vissa droger kan ju faktiskt öka detta riskbeteende med aggressivt beteende eller andra psyklogiska problem. Dessa går många gånger hand i hand, personlighet och egenskaper+droger och risken ökar.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 13:37   #72
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det var precis detta jag efterlyste. På vilket sätt doping kan göra någon till en mindre lämplig anställd? Sjukskrivning är ett exempel även om jag själv tycker att det är tivelaktigt om en arbetsgivare ska få intressera sig av sådant.
Tänk om man inte vill anställa någon med tex astma/allergi pga av ökad risk för sjukfrånvaro.

Jag känner att jag har svårt att framföra min ståndpunkt utan att samtidigt framstå som dopingliberal. Hoppas att det framgår att min argumentation gäller doping vs arbetsgivare och inte doping generellt.
Gammal 2008-02-08, 13:39   #73
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Sen kan det väl vara så att en som dopar sig visar brist på respekt för lagar och regler, då det är olagligt att inta preparaten. Vad säger att personen kommer att respektera företagets regler?
Nu har jag inte läst igenom tråden, men jag svarar på nelsons inlägg.
Gammal 2008-02-08, 13:52   #74
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Sen kan det väl vara så att en som dopar sig visar brist på respekt för lagar och regler, då det är olagligt att inta preparaten. Vad säger att personen kommer att respektera företagets regler?
Nu har jag inte läst igenom tråden, men jag svarar på nelsons inlägg.
Vad är det som säger att han/hon inte kommer att respektera förtagets regler? Har du aldrig brutit mot en regel? Om du har det, betyder det då att du har en fallenhet att bryta mot alla regler?
Gammal 2008-02-08, 13:57   #75
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Jag släpper detta nu. Inser att doping är så laddat att det är svårt att föra en öppen diskussion. Det blir för subjektivt.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.