Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes
Jag menar absolut inte att det inte var så här i ditt fall, Yes.
Men jag måste ändå säga att det är så jävla politiskt korrekt och självklart att det alltid måste vara så att en snygg tjej är korkad och en mindre snygg har bättre personlighet.
Själv har jag dejtat tjejer som varit precis tvärt om också, så det finns. Sedan är det så här anser jag: utseendet avgör om man vill göra ett försök, personligheten avgör om man vill stanna kvar.
|
Jag vill egentligen inte alls spela på dessa politiskt korrekta och stereotypa exempel, så jag får förklara lite närmare vad jag menar.
Grejen är mer den att yttre och intre egenskaper måste lira bra ihop. Det har väl de flesta märkt att när man börjar gilla en person så börjar man också se på denne på ett annat sätt. Ansiktsuttryck, kroppspråk och hela personens utstrålning kan uppfattas annorlunda när man börjar se det relaterat till personligheten. Därför kan personer som vid en första anblick inte alls ser attraktiva ut bli otroligt fina när man lär känna dem bättre. När det däremot stinker bajs på insidan spelar det ingen roll hur perfekt personen ser ut.
Men sen behöver det inte alls vara så att snygga tjejer är korkade, och fula tjejer minsann är jättefina på insidan. Det finns givetvis alla möjliga olika kombinationer.