2011-11-16, 23:09
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Håller på med säsong 2 av Twin Peaks nu. Måste säga att jag tappade intresset att se färdigt ungefär halvvägs in i andra säsongen när man fick veta vem mördaren var.
|
Aha. Detta förklarar väl en del.
Citat:
|
Declining viewer ratings led to ABC's insistence that the identity of Laura's murderer be revealed midway through the second season.
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_peaks
|
|
|
|
2011-11-16, 23:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Har kollat klart första säsongen av "The Wire". Mycket bra serie, blir att kolla vidare på resten av säsongerna.
Breaking bad står också på "kolla serie listan".
|
|
|
2011-11-17, 11:48
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Såg första avsnittet av Grimm igår och jag säger bara blä! Jag förväntade mig nya Supernatural, men det var mer som Buffy.
|
|
|
2011-11-17, 11:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Såg första avsnittet av Life's too Short (skapad av Ricky Gervais och Stephen Merchant). Lite samma stuk som The Office och Extras, men första avsnittet var för att vara helt ärlig inte så värst rolig. Höjdpunkten var Liam Neesons cameo. Helt klart sevärd dock, blir förmodligen mycket bättre framöver.
|
|
|
2011-11-17, 12:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Njuter för tillfället av The Big Bang Theory, helt klart sevärd.
|
|
|
2011-11-17, 14:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Håller på med säsong 2 av Twin Peaks nu. Måste säga att jag tappade intresset att se färdigt ungefär halvvägs in i andra säsongen när man fick veta vem mördaren var.
|
Lynch och Frost hade press från sig från tv-bolaget så de var tvungna att avsluta det. Själv tycker jag att andra säsongen är mycket bättre än första. 16:e och sista episoden är väldigt bra. Men eftersom jag gillar när det blir konstigt så förstår jag att det inte gick hem i de vanliga tv-sofforna. Känns som att de flesta glömde bort/visste inte om att det var Lynch som skapade det, och sen när det började bli skruvat så slutade de att kolla, eftersom alla trodde att det bara skulle vara en rak story.
När man pratar med föräldrar och dylikt så säger de alltid: "första säsongen var bra, men sen började det balla ur!"
Ja, men då tänker de verkligen inte på att det är Lynch. Har man sett en film av Lynch så vet man att den första halvtimmen är rak sen ballar det ur.
|
|
|
2011-11-17, 15:23
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
Såg första avsnittet av Grimm igår och jag säger bara blä! Jag förväntade mig nya Supernatural, men det var mer som Buffy. 
|
Låter ju inte så kul. Ska kolla piloten senare
Citat:
Ursprungligen postat av PRound
Lynch och Frost hade press från sig från tv-bolaget så de var tvungna att avsluta det. Själv tycker jag att andra säsongen är mycket bättre än första. 16:e och sista episoden är väldigt bra. Men eftersom jag gillar när det blir konstigt så förstår jag att det inte gick hem i de vanliga tv-sofforna. Känns som att de flesta glömde bort/visste inte om att det var Lynch som skapade det, och sen när det började bli skruvat så slutade de att kolla, eftersom alla trodde att det bara skulle vara en rak story.
När man pratar med föräldrar och dylikt så säger de alltid: "första säsongen var bra, men sen började det balla ur!"
Ja, men då tänker de verkligen inte på att det är Lynch. Har man sett en film av Lynch så vet man att den första halvtimmen är rak sen ballar det ur.
|
Såg just 16:e avsnittet  Upptäckte även att det gjordes en film också, måste fixa hem den. I överlag så gillar jag verkligen serien. Läskig.
|
|
|
|
2011-11-17, 16:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Såg just 16:e avsnittet  Upptäckte även att det gjordes en film också, måste fixa hem den. I överlag så gillar jag verkligen serien. Läskig.
|
Japp, en prequel till serien då. Den är riktigt bra, bra mycket konstigare än serien. Dum jag var så såg jag filmen före serien så jag visste redan vem mördaren var innan jag såg första avsnittet
Ja, den är riktigt bra. Har guldboxen så bilden är 100 gånger bättre än dvd-rippen, vilket gör upplevelsen mycket bättre!
|
|
|
2011-11-17, 17:28
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av PRound
Japp, en prequel till serien då. Den är riktigt bra, bra mycket konstigare än serien. Dum jag var så såg jag filmen före serien så jag visste redan vem mördaren var innan jag såg första avsnittet
Ja, den är riktigt bra. Har guldboxen så bilden är 100 gånger bättre än dvd-rippen, vilket gör upplevelsen mycket bättre!
|
Ska se klart serien så blir det film sen
Jag har sett serien i 720p WEB-DL så jag klagar inte
|
|
|
|
2011-11-18, 19:40
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Buhu, inget mer Grey's Anatomy förrän i januari
Ikväll blir det att se färdigt Twin Peaks!
|
|
|
|
2011-11-19, 20:06
|
|
|
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
|
Nää, Grimm var var en miss
|
|
|
2011-11-19, 20:13
|
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Grimm är helt ok, kan bli bättre helt klart men serien har potential
|
|
|
2011-11-20, 18:53
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Kollade igenom de 4 avsnitt av Grimm som finns ute i helgen. Det är ju ingen Supernatural direkt men jag kommer fortsätta följa den. Men då är jag en sucker för övernaturligt.
|
|
|
|
2011-11-20, 18:58
|
|
|
Borde bära skinnrock
Reg.datum: Jan 2011
|
Tycker ni att Grimm är bra ? Jag började titta på ett avsnitt men valde att gå ut och diska istället.... det säger ju en hel del.
2011-11-20, 18:59
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Halice
Tycker ni att Grimm är bra ? Jag började titta på ett avsnitt men valde att gå ut och diska istället.... det säger ju en hel del.
|
Inte superbra men den funkar.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:41.
|

|