Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-09, 17:47   #721
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Haha, jag ser framför mig den klassiska målningen "Grindslanten" fast med ett gäng biffiga grabbar framför mejerihyllan på Willys istället för utanför grinden på grusvägen och en burk keso istället för slanten.

Kul att passet gick bra och gött att du är på G igen. Önskar dig alltid lycka till i livet och träningen vet du!
Ahh, den tavlan har pappa. Jag tycker att den är så sorglig, fast fin. Den med Koloiter och en burk Keso vore en ganska rolig syn. :-)

Och tack, & detsamma! Blir nog lite fler pass på Friskis den här veckan -- skall åka bräda veckan därpå! Då är det riktigt bra att vara uthållig.

Citat:
Ursprungligen postat av Los Visa inlägg
När jag gjorde hälsotest på jobbet hade jag 3,9 i blodsocker, 4 timmar efter brakmåltid. Vad skulle kunna vara negativa effekter av konstant "lågt" blodsocker vara (förutom att ramla av spårvagnen)?
Jag tror inte att friska människor kan råka illa ut, utan lågt blodsocker är ett problem främst för diabetiker som tagit för mycket insulin. Genom att ofta ha låga blodsockervärden vänjer de sig vid det, och kan av "misstag" hamna i koma. Lågt blodsocker är nog bara bra.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Trevligt o träffas och bra jobbat idag!
Du måste fan ha VIP-kort hos Lantmännen/Mejeribönderna =)
Haha, mm, jag borde handla hos grossisten istället. Håller med, det var trevligt att träffas!

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Bra chips och dip idag! Helt klart ökningspotential där, fast du var nog lite väl optimistisk när du slängde på +20 kg i första övningen.
Japp. Bäst att gå ut hårt, tänkte jag. Kul att se vad man går för.

Känner av triceps något enormt nu! Det känns nästan som en inflammation snarare än träningsvärk. Svårt att hålla armarna raka. Bra! Så det skall kännas.

Du var inte så dum heller med dina feta curls. ;-)

Citat:
Marklyften gav dock en liten aning av
Mm, de på 140? Kan tänka mig det. Jag kände mig verkligen inte i form. Träning två dagar i rad och underätning är inte helt rätt premisser. Vanligtvis (= förra Koloträffen) såg det bra ut, så jag hoppas att jag kan hålla formen lika bra om jag får vila lite mellan!

Kul att du kan köra lite axlar igen, hoppas du får ordning på dem snart. Och på tån. Hmm, några andra kroppsdelar som är skadade? :-)

Lycka till med pluggandet!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 18:01   #722
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Du var inte så dum heller med dina feta curls. ;-)
Är det något jag har lärt mig under åren jag tränat så är det att curla tunga vikter.
Gammal 2010-01-09, 18:15   #723
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Mm, de på 140? Kan tänka mig det. Jag kände mig verkligen inte i form. Träning två dagar i rad och underätning är inte helt rätt premisser. Vanligtvis (= förra Koloträffen) såg det bra ut, så jag hoppas att jag kan hålla formen lika bra om jag får vila lite mellan!

Kul att du kan köra lite axlar igen, hoppas du får ordning på dem snart. Och på tån. Hmm, några andra kroppsdelar som är skadade? :-)

Lycka till med pluggandet!
hehe, jepp, det var nog 140 ja, inte supermkt ostkrok men lite väl mkt böjning för att det skull se helt skadefritt ut. I övrigt tyckte jag det såg bra ut, du var i bättre form o fysik än vad jag trodde utifrån vad jag sett tidigare. Alltid svårt o översätta text/bild till verkligheten dock.

Tån o axeln ska fan vara i form snart. Sedan är det bara förståndet som är skadat, men vissa saker får man leva med

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 19:08   #724
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Är det något jag har lärt mig under åren jag tränat så är det att curla tunga vikter.
Whee! Men du såg lite malplacerad ut, böjracket var ju längre bort! ;-)

Citat:
hehe, jepp, det var nog 140 ja, inte supermkt ostkrok men lite väl mkt böjning för att det skull se helt skadefritt ut.
Mm, det kände jag också. Bra att vi har samma uppfattning. Det var därför jag inte försökte mig på tyngre vikter efter 140, just för skaderisken. Skall åka snowboard om en vecka! Bäst att vara hel då.

Citat:
I övrigt tyckte jag det såg bra ut, du var i bättre form o fysik än vad jag trodde utifrån vad jag sett tidigare. Alltid svårt o översätta text/bild till verkligheten dock.
Åhå, tackar! Formen jobbar jag på (mm, svält...), och fysiken är mest en biverkning av styrketräningen. :-P
Du såg själv mer sympatisk ut (och till sätt!) än vad jag fått uppfattning av sedan innan. Mysfarbror!

Citat:
Ursprungligen postat av skuggan
Tån o axeln ska fan vara i form snart. Sedan är det bara förståndet som är skadat, men vissa saker får man leva med
*skratt* Två rätt av tre är inte så dumt det heller!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2010-01-09, 21:11   #725
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

hehe såg bättre ut då sa du?

Journalen
Gammal 2010-01-10, 16:43   #726
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag vill ha recension på köttklubban!! Den var ju brutal!

Journalen
Gammal 2010-01-10, 16:57   #727
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
hehe såg bättre ut då sa du?

Roligare, i alla fall! :-)

(och rätt fin form ändå?)

Citat:
Jag vill ha recension på köttklubban!! Den var ju brutal!
Kommer imorron kväll!
Gammal 2010-01-11, 21:44   #728
Los
Registered User

Loss avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Los
Jag ska ta och prova hur 1000 kcal av detta mättar:

http://annajdjacobsson.wordpress.com...eso-ala-malta/

Återkommer med resultat
Nu har jag testat. Min portion blev:

- 1,5 dl vispgrädde
- 300g keso 4%.
- 50g krossade mandlar
- 10g vaniljsocker.

Totalt 1100 kcal.

Åt det som middag. Mätt direkt efteråt. Magen började kurra efter 45 minuter och jag var tvungen att äta mera (stekt ägg med ost). Nu två timmar senare, fortfarande hungrig.

Det var riktigt gott, men orginalet (risgrönsgröt som bas) är godare. Men det funkar finfint. Bör ätas med körsbärssås som i Danmark
Träningsdagbok. | Löpning: 10K @ 35:54 min, 21,1K @ 1:21:52, Marathon @ 2:59:21 | Cykling: Vätternrundan: 8:55, solo
Los är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:19   #729
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Kul att du återkom med betyg! Dina erfarenheter matchar mina rätt bra. Mat baserad på grädde/keso/dyl. är inte mycket till mat vad gäller mättnad. Passar mycket bättre som efterrätt, som du kanske märkte.

Jag undrar om kurrandet hade fortsatt om du väntat 15-30 minuter till? Energin finns trots allt där, det tar bara en stund för fettet att transportera sig. Eller om man får en sorts omvänd effekt av keso? (jag verkar åtminstone få det)
Gammal 2010-01-11, 22:21   #730
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Tisdag 5 januari 2010: Styrketräning högrep

Åt kl. 21 igår, träning 19.30-20.30.
~2 dl mjölk under dagen, plus EAA kring träning. Gick förvånansvärt bra, trots över ett dygns fasta och lite klent med energi igårkväll.

----

Sedan hem till köttklubban och lite skönlitteratur!

"Hmm, hur många tuggor är det kvar nu?"

Gammal 2010-01-11, 22:25   #731
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

(tisdag 5 januari? måndag 11 januari!)
Gammal 2010-01-11, 22:49   #732
Los
Registered User

Loss avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Jag undrar om kurrandet hade fortsatt om du väntat 15-30 minuter till? Energin finns trots allt där, det tar bara en stund för fettet att transportera sig. Eller om man får en sorts omvänd effekt av keso? (jag verkar åtminstone få det)
Väntade nästan en timme efter kurrandet började, blev inte bättre Efter äggen lugnade sig magen lite. Behövde även lite ost innan den lugnade ner sig. Totalt omkring 1500-1700 kcal på kvällen för att slippa hungern. Är ej mätt, men tillräckligt ohungrig för att kunna sova

Köttklubba... då borde du åka ner på Oktoberfest i München och äta Sveinhaxe (minus Knödeln och ölen då...). Fantatiskt gott!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sveinhaxe.jpg (55.5 KB, 30 visningar)
Träningsdagbok. | Löpning: 10K @ 35:54 min, 21,1K @ 1:21:52, Marathon @ 2:59:21 | Cykling: Vätternrundan: 8:55, solo
Los är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 23:58   #733
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Hah, mums! (knödlar har jag faktiskt aldrig varit jätteförtjust i, mamma brukade göra såna när jag var liten)

Påminner om mitt mobiltelefonsmycke! (Bara i Japan...)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg phone-meat-club.jpg (283.4 KB, 21 visningar)
Gammal 2010-01-12, 08:58   #734
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Grym köttklubba! Och då pratar jag inte om din triceps.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 17:16   #735
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Los Visa inlägg
Väntade nästan en timme efter kurrandet började, blev inte bättre Efter äggen lugnade sig magen lite. Behövde även lite ost innan den lugnade ner sig. Totalt omkring 1500-1700 kcal på kvällen för att slippa hungern. Är ej mätt, men tillräckligt ohungrig för att kunna sova

Köttklubba... då borde du åka ner på Oktoberfest i München och äta Sveinhaxe (minus Knödeln och ölen då...). Fantatiskt gott!
Hur blir det efter enorma portioner gröt? Koka gröt på mestadels vatten (kanske 70-30 vatten-mjölk) och ha i några äggulor. Go wild på 5 dl gryn (lite mer än 500 kcal om jag får det rätt i huvudet... 150g?) och några gulor (3?) för mer mättande konsistens. Jag hade blivit väldigt mätt av sådana volymer. Knappt över 1000 kcal också.
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.