Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-02, 18:01   #7306
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Inkorrekt. Åtminstone Intel garanterar en livslängd på 5 år med 20 GB skrivningar per dygn.

Citat:
The drive will have a minimum of 5 years of useful life under typical client workloads with up to 20 GB of host writes per day.
http://download.intel.com/design/fla...-datasheet.pdf

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:05   #7307
08-dude
Jag kör moppe!

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inkorrekt. Åtminstone Intel garanterar en livslängd på 5 år med 20 GB skrivningar per dygn.

Så du är en sådan som tror på allt vad de stora företagen publicerar till kunderna ?

Läs en oberoende artikel istället för något som kommer från Intel eller Corsair.

Men visst, gillar man att byta diskar på löpande band och installera OS så kan man förstås satsa på en 25'a.

Senast redigerad av 08-dude den 2011-05-02 klockan 18:06.
08-dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:06   #7308
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Vad är problemet? Skulle den sluta fungera tidigare får man en ny bara.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-05-02, 18:06   #7309
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg

Vet du om att de inställningar jag gjorde igår har affekterat att jag inte kan längre logga in på mail/facebook?
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:43   #7310
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
testat nu på 3 datorer, iphone men den vägrar logga in på facebook, den hittar inte ens sidan. fan är problemet. funkade bra kl 10 idag.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 19:16   #7311
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av 14K Visa inlägg
testat nu på 3 datorer, iphone men den vägrar logga in på facebook, den hittar inte ens sidan. fan är problemet. funkade bra kl 10 idag.
Skulle ju kunna vara ett dåligt timat DNS-problem, ren gissning men det låter så. De inställningar du ska ha gjort ska inte ha påverkat anslutningen för övriga datorer eller din heller för den delen.

Antar att du har en router som alla ansluter genom, gå in i den och ändra DNS-server, ändra till exempelvis googles bara för att se om det löser problemet.

Ipadress: 8.8.8.8 eller 8.8.4.4
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 19:24   #7312
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Det är ett routingproblem just nu för en del ISP som gör att kunderna inte når bl a Facebook. Bara att vänta ut; felet är inte på din sida.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2011-05-03, 16:00   #7313
bug
Banned User

Reg.datum: May 2006
Hej! Har ett problem med min mus i mac, det är en Microsoft Intellimouse 3.0 som jag också har installerat drivrutiner för. Dock fungerar inte knapparna på sidan som man använder för att gå fram eller bak på exempelvis internetsidor, hur får jag dem att fungera?
bug är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 16:26   #7314
kaffekopp
Registered User

Reg.datum: Feb 2011
har ett sjukt irriterande problem med Word, har en ganska stor fil (70-75mb) som jag forsoker gjora till en pdf, varje gang jag forsoker "skriva ut" med t.ex CutePDF, AdobePDF eller liknande sa saknas massa bilder, vissa sidor roteras aven fran landskap till portratt....

Nagon som har haft liknande problem? eller vet hur man loser det?
kaffekopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 07:32   #7315
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag skulle oerhört gärna vilja få lite input på ett problem jag har. Vi har lagt nästan all IT på externa IT-partners. Hårdvaran och med den förenlig programvara sköts av ett företag. Till detta har vi då ett antal andra leverantörer av programvara som har installerats på deras servrar (ERP-system, CRM-system osv). Nu har vi konstanta driftstopp när program inte kan starta (de är alltså inte installerade på varje persons dator utan nås via fjärrskrivbord). Det verkar som vissa tjänster kopplade till dessa program inte startar trots att de är satta på "start up type = automatic". Nu skyller våra leverantörer på varandra och ingen vill riktigt ta tag i problemet.

Är det någon här som har erfarenhet av sådant här? Är det servarnas programvara (MS) som strular till det eller är det den installerade programvaran (som används av tiotusentals andra)? Var ligger ofta felet?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 07:52   #7316
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Är det tjänsterna som inte startar som är grunden till problemet är det ju givetvis företaget som sköter servrarna som måste ta tag i problemet.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 07:58   #7317
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Är det tjänsterna som inte startar som är grunden till problemet är det ju givetvis företaget som sköter servrarna som måste ta tag i problemet.
Tycker jag med, men inte de som håller i servrarna. De hävdar att tjänsterna knutna till applikationer installerade av annan konsultfirma ligger på deras bord. Som lekman hamnar lätt i kläm och i nuläget är det otroligt fokus på att hålla nere kostnaderna annars hade jag plockat in oberoende experter.
Gammal 2011-05-05, 08:54   #7318
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Tycker jag med, men inte de som håller i servrarna. De hävdar att tjänsterna knutna till applikationer installerade av annan konsultfirma ligger på deras bord. Som lekman hamnar lätt i kläm och i nuläget är det otroligt fokus på att hålla nere kostnaderna annars hade jag plockat in oberoende experter.
Har du bett bägge parter kolla loggar och återkomma med info? Spontant låter det ju som något fel på mjukvarusidan, dvs leverantörerna av mjukvaran som ansvarar för att fixa. Antingen så har någon installation av tjänsterna gått snett eller så är det något fel på dem helt enkelt.

De jag skulle vända mig till i detta fallet är alltså de som levererat mjukvaran och be dem kontrollera loggar, vilket dem borde ha tycker man. Sen kan man ju kolla med driftleverantören om deras loggar exempelvis visar att tjänsterna försökte startas men misslyckades (vilket i sin tur ska synas i mjukvarans loggar med anledning till varför). Om så är fallet så är det mer åt mjukvaruleverantörens ansvar tycker jag och inte driftleverantören även om även dem spelar en viktig roll i det hela.

Synd när det går sådär, på det mjukvaruföretag jag jobbar så pratar vi alltid med driftleverantören direkt helst för att lättare hitta problemet. Men så är det kanske inte överallt

Senast redigerad av Mr.Cosybear den 2011-05-05 klockan 08:56.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 09:26   #7319
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cosybear Visa inlägg
Har du bett bägge parter kolla loggar och återkomma med info? Spontant låter det ju som något fel på mjukvarusidan, dvs leverantörerna av mjukvaran som ansvarar för att fixa. Antingen så har någon installation av tjänsterna gått snett eller så är det något fel på dem helt enkelt.

De jag skulle vända mig till i detta fallet är alltså de som levererat mjukvaran och be dem kontrollera loggar, vilket dem borde ha tycker man. Sen kan man ju kolla med driftleverantören om deras loggar exempelvis visar att tjänsterna försökte startas men misslyckades (vilket i sin tur ska synas i mjukvarans loggar med anledning till varför). Om så är fallet så är det mer åt mjukvaruleverantörens ansvar tycker jag och inte driftleverantören även om även dem spelar en viktig roll i det hela.

Synd när det går sådär, på det mjukvaruföretag jag jobbar så pratar vi alltid med driftleverantören direkt helst för att lättare hitta problemet. Men så är det kanske inte överallt
Tack för input!
Gammal 2011-05-05, 22:26   #7320
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Jag skulle oerhört gärna vilja få lite input på ett problem jag har. Vi har lagt nästan all IT på externa IT-partners. Hårdvaran och med den förenlig programvara sköts av ett företag. Till detta har vi då ett antal andra leverantörer av programvara som har installerats på deras servrar (ERP-system, CRM-system osv). Nu har vi konstanta driftstopp när program inte kan starta (de är alltså inte installerade på varje persons dator utan nås via fjärrskrivbord). Det verkar som vissa tjänster kopplade till dessa program inte startar trots att de är satta på "start up type = automatic". Nu skyller våra leverantörer på varandra och ingen vill riktigt ta tag i problemet.

Är det någon här som har erfarenhet av sådant här? Är det servarnas programvara (MS) som strular till det eller är det den installerade programvaran (som används av tiotusentals andra)? Var ligger ofta felet?
Gäller det endast en viss mjukvara och på flera olika datorer (de som är i fjärran) så lutar det ju synnerligen starkt åt att det är fel på just den mjukvaran.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.