Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Tycker jag med, men inte de som håller i servrarna. De hävdar att tjänsterna knutna till applikationer installerade av annan konsultfirma ligger på deras bord. Som lekman hamnar lätt i kläm och i nuläget är det otroligt fokus på att hålla nere kostnaderna annars hade jag plockat in oberoende experter.
|
Har du bett bägge parter kolla loggar och återkomma med info? Spontant låter det ju som något fel på mjukvarusidan, dvs leverantörerna av mjukvaran som ansvarar för att fixa. Antingen så har någon installation av tjänsterna gått snett eller så är det något fel på dem helt enkelt.
De jag skulle vända mig till i detta fallet är alltså de som levererat mjukvaran och be dem kontrollera loggar, vilket dem borde ha tycker man. Sen kan man ju kolla med driftleverantören om deras loggar exempelvis visar att tjänsterna försökte startas men misslyckades (vilket i sin tur ska synas i mjukvarans loggar med anledning till varför). Om så är fallet så är det mer åt mjukvaruleverantörens ansvar tycker jag och inte driftleverantören även om även dem spelar en viktig roll i det hela.
Synd när det går sådär, på det mjukvaruföretag jag jobbar så pratar vi alltid med driftleverantören direkt helst för att lättare hitta problemet. Men så är det kanske inte överallt