2018-03-06, 12:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av leee
|
Med tanke på hur svårt det är att få respons överhuvudtaget på pannkakan så kan man anta att de antingen: - Köpt fejkprofiler men inte haft råd att anställa chattare till dessa
- Inte har några fejkprofiler alls
|
|
|
2018-03-06, 12:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
Med tanke på hur svårt det är att få respons överhuvudtaget på pannkakan så kan man anta att de antingen: - Köpt fejkprofiler men inte haft råd att anställa chattare till dessa
- Inte har några fejkprofiler alls

|
Gratissajt så är nog svårmotiverat att ha anställda operatörer.
|
|
|
2018-03-06, 12:43
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Något jag finner hysteriskt roligt är när män i min ålder (snart 40 dvs. övre medelåldern) hemskt gärna själva vill ligga med 18-25 åriga tjejer, men dömer ut en 26åring med 17 årig flickvän till smygpedofil
|
|
|
2018-03-06, 12:58
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Roquefort
Ja, knappt man vågar vara på nätet längre. Inte efter alla bottar på Tinder. Det blir bara värre.
|
Äh, det är väl ingenting att vara rädd för. Tvinga kvinnan i fråga att webbcama med dig tidigt i chattandet, så ser du omedelbart om det är hon på bilderna.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-03-06, 13:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål
Bor du på landet?
|
Haha, nej. Stockholm.
|
|
|
2018-03-06, 13:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Något jag finner hysteriskt roligt är när män i min ålder (snart 40 dvs. övre medelåldern) hemskt gärna själva vill ligga med 18-25 åriga tjejer, men dömer ut en 26åring med 17 årig flickvän till smygpedofil 
|
Haha, ja de verkar inte fatta att män är programmerade att attraheras av kvinnor i dom åldrarna pga fertilitetsskäl. Äldre kvinnor eldar ju gärna på detta också...
|
|
|
2018-03-06, 17:31
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Gratissajt så är nog svårmotiverat att ha anställda operatörer.
|
De får in intäkter via annonser och har ett smart system som gör att annonserna laddas sist på sidan, så när man tar upp en sida på datorn och är för snabb med att klicka på en profil (och inte har en adblocker), så klickar man istället på annonsen.
Jag har ett embryo på att starta upp en gratis datingsite själv där jag filat lite på just ekonomin runt annonsintäkter. Inte alls så tokigt.
|
|
|
2018-03-06, 17:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av leee
|
Det märks på match.com när det varit öken i 2v och precis när prenumerationen går ut, då kommer det mail som man inte kan läsa utan att förnya prenumerationen. Grattis liksom.
|
|
|
2018-03-06, 17:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Inga fejkprofiler på skuggans dejtingsajt tack!
Och inga virus-annonser
Sen kan du fixa krav på att alla tjejer måste ha minst en rumpbild i sitt album, för att få profilen godkänd
Succé
Nej men seriöst, det borde finnas en marknad, då det (vad jag vet) bara finns en enda riktig gratissajt i dagsläget.
Kanske du kan skapa ett gäng sajter på en gång, med olika inriktning men samma kod bakom alla och liknande funktioner/layout, = more profit
En för sexkontakter, en för föräldrar (så slipper vi dem om alla lockas dit), en för pensionärer, en för seriösare dejting (med extra sökfunktioner), en för "mentala fjortisar" som bara vill swipea o.s.v.
Senast redigerad av svag74 den 2018-03-06 klockan 17:44.
|
|
|
2018-03-06, 17:49
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Haha. Jag känner flera stycken i GBG faktiskt! Dock mest MTB-människor och de tjejerna tenderar att bli ihop med MTB-snubbar.
Jag ställer mig dock skeptisk till om tjejerna du söker verkligen hänger på dejtingappar? Kan man inte träffa folk via gamla hederliga IRL-möten, typ klubbträningar, ideell föreningsverksamhet, träningsläger, tävlingar osv?
|
Har hängt i ett forum för friluftsintresserade singlar nu ett tag. Mina reflektioner efter drygt en månad, är att de flesta (kvinnor) faktiskt faller in under stereotypen jag beskrev förut. Stickad kofta, inget smink, röstar MP eller V, saknar elektronik hemma (lever ett icke materialistiskt liv), är andliga och har en spirituell tro osv. Av +3000 profiler så har jag hittills bara sett en enda tjej som inte ingått i normen i den gruppen, eller två ska jag säga, då den andre är en koloit  . Men nästan lite sektvarning också på hur den gruppen beter sig i vissa fall, men det är som vanligt, blir så i forum med fitness, LCHF och annat med.
Återigen, jämför jag mot Norge och sukker.no, så var profilerna med friluftsintressen där mycket, mycket bredare och inte alls så stereotypt, inte alls samma sektkänsla utan personer med helt olika bakgrunder, inställningar, levnadssätt etc.
|
|
|
2018-03-06, 17:54
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
Inga fejkprofiler på skuggans dejtingsajt tack!
Och inga virus-annonser
Sen kan du fixa krav på att alla tjejer måste ha minst en rumpbild i sitt album, för att få profilen godkänd
Succé
Nej men seriöst, det borde finnas en marknad, då det (vad jag vet) bara finns en enda riktig gratissajt i dagsläget.
Kanske du kan skapa ett gäng sajter på en gång, med olika inriktning men samma kod bakom alla och liknande funktioner/layout, = more profit
En för sexkontakter, en för föräldrar (så slipper vi dem om alla lockas dit), en för pensionärer, en för seriösare dejting (med extra sökfunktioner), en för "mentala fjortisar" som bara vill swipea o.s.v.
|
Faktum är att du är inte helt fel ute, bara det att de aktörer som finns nu idag missar målet helt. Sportdate t.ex. som säger att de har sjukt många singlar online, har ju inte det. De har ett system som gör att klickar man ner sin sida där så ligger man kvar och lyser online, som om man vore online. Likaså har de en bugg som gör att samma profil kan finnas 20 ggr i sökresultatet. Tro jag det att de har många online om ingen någonsin loggas ut och de har högvis med dubbletter.
Sedan kommer du alltid ha kukligan och fittligan och henligan och regnbågsligan som kommer att söka sig till alla siter de ändå inte borde vara på och försöka operera där.
|
|
|
2018-03-06, 17:56
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
De får in intäkter via annonser och har ett smart system som gör att annonserna laddas sist på sidan, så när man tar upp en sida på datorn och är för snabb med att klicka på en profil (och inte har en adblocker), så klickar man istället på annonsen.
Jag har ett embryo på att starta upp en gratis datingsite själv där jag filat lite på just ekonomin runt annonsintäkter. Inte alls så tokigt.
|
Självklart får man in pengar annars skulle inte sidan finnas men det finns helt annat intresse för att fuska när man tar betalt och vill att kunderna ska fortsätta betala.
|
|
|
2018-03-06, 17:58
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Faktum är att du är inte helt fel ute, bara det att de aktörer som finns nu idag missar målet helt. Sportdate t.ex. som säger att de har sjukt många singlar online, har ju inte det. De har ett system som gör att klickar man ner sin sida där så ligger man kvar och lyser online, som om man vore online. Likaså har de en bugg som gör att samma profil kan finnas 20 ggr i sökresultatet. Tro jag det att de har många online om ingen någonsin loggas ut och de har högvis med dubbletter.
Sedan kommer du alltid ha kukligan och fittligan och henligan och regnbågsligan som kommer att söka sig till alla siter de ändå inte borde vara på och försöka operera där. 
|
Teoretiskt så skulle det bästa vara att konstruera en site där kvinnorna måste ta mer initiativ och att det krävs bättre kvalitet på text och presentation för att få kontakt. Problemet är att det är något som låter teoretiskt bra men kvinnorna vill inte när man inte behöver. Bumble finns ju t.ex. och det är en teoretiskt bra idé men likförbannat sitter man hellre på tinder
|
|
|
2018-03-06, 18:24
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Självklart får man in pengar annars skulle inte sidan finnas men det finns helt annat intresse för att fuska när man tar betalt och vill att kunderna ska fortsätta betala.
|
ju fler som besöker sidan, desto fler intäkter reklammässigt, så det är mer det jag menar.. samma incitament, bara två olika sätt.
|
|
|
2018-03-06, 18:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Teoretiskt så skulle det bästa vara att konstruera en site där kvinnorna måste ta mer initiativ och att det krävs bättre kvalitet på text och presentation för att få kontakt. Problemet är att det är något som låter teoretiskt bra men kvinnorna vill inte när man inte behöver. Bumble finns ju t.ex. och det är en teoretiskt bra idé men likförbannat sitter man hellre på tinder 
|
bumble har jag inte ens hört talas om.. måste kolla.. det jag ser på sportdate och i gruppen "friluftssinglar" är ändå att man söker någon som är aktiv... som är sportig, drivande, det ÄR en faktor som verkar skapa både skilsmässor och skapa nya relationer... måste gräva lite mer i det
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.
|

|